DVDO VP50 Pro er snart på lager!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVDO VP50 Pro er snart på lager!

I løpet av de neste par ukene forventer vi DVDO VP50 til lager, forhåndsbestill nå for å nyte HD Video skalering til 1080p med HDMI 1.3 kompatibilitet og THX sertifisering.

Vi vil tilby oppgradering fra VP50 for kr. 14.000 + porto.
    Informasjon om oppgradering fra andre modeller kommer etterhvert.

Dette er hentet fra Velkommen til Mono AS sine hjemmesider.

DVDO VP50 Pro videoprosessor
    The DVDO iScan VP50PRO is the world's first video processor to be HDMI1.3 enabled. The iScan VP50PRO converts standard definition, high definition and PC signals from your DVD players, HD-DVD player, Blu-ray Disc player, HD-DVR, game console, or PC to any output resolution up to 1080p

VRS Video Reference Series Technology

Mosquito Noise Reduction - reduces random noise which appears along the edges of compressed images

Fine Detail Enhancement - to extract fine detail in low-resolution or compressed sources

Edge Enhancement - to sharpen edges without adding any ringing

Precision Deinterlacing™
    480i/576i/1080i 10-bit Motion, Edge & Source-Adaptive Deinterlacer
    Five-field motion adaptive deinterlacing
    Edge adaptive processing for smooth diagonal edges
    Three frame video processing delay (Max)
    Game Modes with very low latency
    Sub-1 frame delay with edge adaptive processing
    2 frame delay with edge and motion adaptive processing

PReP™
    Progressive Reprocessing of 480p, 576p, and 1080p input signals allows poor deinterlacing of any source to be undone and done correctly using Precision Deinterlacing™

Precision Video Scaling II™
    10-bit Scaling with Enhanced Sharpness Control up to 1080p

Progressive Cadence Detection™
    Enables 24/48/72Hz and 25/50/75Hz output from film-based content at 480p, 576p, 720p and 1080p resolutions

Precision Gamma Correction™– Individual R/G/B Adjustments

Precision AV LipSync™
    intelligent digital audio delay technology to match Audio & Video timing

RightRate™
    High-Performance Framerate Conversion

AutoVFR™
    Intelligent Component Video Inputs with Automatic Video Format Routing

AutoCUE-C™
    Automatic Chroma Upsampling Error detection & correction

Key Features

HDMI 1.3 Inputs (4) that process up to 1080p-24/25/50/60

ISF ccc Day/Night Modes

Two Programmable 12V triggers

Upgradeable to SD/HD-SDI Dual Input Module

Analog HD Transcoding and Processing

Flexible Input and Output Aspect Ratio Controls

Display Profiles
    For multiple display, framerate, and image shift configurations (10)

10-bit, 300 MHz Instrumentation Quality DACs (2x Oversampling for 1080p)

Full-frame Timebase Correction

High performance, multi-standard video decoder (10-bit: 480i/576i; 12-bit: 480p/576p/720p/1080i)

High-quality super-adaptive comb filter with 2D Y/C separation

Flexible Digital and Analog Audio switching and routing - 4 HDMI 1.3 audio/video inputs, 5 assignable audio inputs (4 digital, 1 analog) with 1 HDMI 1.3 audio/video output and 2 active digital audio outputs.

Software Upgradeable

12bit Video D/A omformere

PAL/NTSC/SECAM

Mål (BHD): 21 x 3,5 x 14,7 cm

Vekt: 6,0kg

Pris: 29995NOK Introduksjonspris!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lumagen radiance XD er et langt mer spennende produkt. I motsetning til VP50s ynkelige fire HDMI inn og en HDMI ut har radiance hele seks HDMI inn og to HDMI ut.
    Prismessig så er det jo heller ikke mye som skiller disse. VP50pro koster $3149
    mens radiance XD koster $3999.
    sjekk denne tråden: Lumagen RadianceXD - featuring Gennum VXP (!!) - AVS Forum

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Lumagen radiance XD er et langt mer spennende produkt. I motsetning til VP50s ynkelige fire HDMI inn og en HDMI ut har radiance hele seks HDMI inn og to HDMI ut.
    Det kommer jo litt an på hvordan man ser det. 4 stk. vs. 6 stk. HDMI inn er greit nok, men mer at Radiance kun gir ut bilde på den ene av de to HDMI utgangen. Den andre er for lyd (med kun et svart bilde). DVDO VP50 Pro på sin side har HDMI 1.3 og kan dermed videresende DTS MA og True HD som bitstream (i hvert fall i teorien). Dette betyr at man ikke egentlig har behov for en egen audiokrets. Det blir rett og slett litt smak og behag.

For de som allerede har VP50 eller annen DVDO blir oppgadering betydelig billigere enn Lumagen sitt produkt. Dessuten har det norsk importør (og dermed 5 års garanti\reklamasjon). Med Lumagen må man handle fra utlandet og dermed forsake dette.

Uansett, jeg er 100% enig med deg når du sier at Radiance XD er et flott produkt. Det ser meget spennende ut. Hadde de hatt norsk importør ville jeg ha vurdert en slik, men valget falt i steden på DVDO.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det kommer jo litt an på hvordan man ser det. 4 stk. vs. 6 stk. HDMI inn er greit nok, men mer at Radiance kun gir ut bilde på den ene av de to HDMI utgangen. Den andre er for lyd (med kun et svart bilde). DVDO VP50 Pro på sin side har HDMI 1.3 og kan dermed videresende DTS MA og True HD som bitstream (i hvert fall i teorien). Dette betyr at man ikke egentlig har behov for en egen audiokrets. Det blir rett og slett litt smak og behag.

For de som allerede har VP50 eller annen DVDO blir oppgadering betydelig billigere enn Lumagen sitt produkt. Dessuten har det norsk importør (og dermed 5 års garanti\reklamasjon). Med Lumagen må man handle fra utlandet og dermed forsake dette.

Uansett, jeg er 100% enig med deg når du sier at Radiance XD er et flott produkt. Det ser meget spennende ut. Hadde de hatt norsk importør ville jeg ha vurdert en slik, men valget falt i steden på DVDO.
    Hmm slik jeg har skjønt det så kan du ha to forskjellige kilde output på de to HDMI utgangene. Lumagen har også designet radiance slik at selve HDMI kortet kan byttes ut.
    Et annet poeng er at hvis du ser på hvor lenge de foregående modellene til lumagen har vert på markedet før radiance ble lansert så sier det egentlig mer om DVDO som pusher nye produkter med mini oppgraderinger hvert kvartal...
    Et annet poeng er dvdo sin ultra kjipe glo-key fjernkontroll. Lumagen har en med skikkelig back light.
    Det som er kjiipt med både DVDO og Lumagen er at de begge benytter seg av ekstern strømadapter, noe som forkludrer kabelsalaten mer enn nødvendig. Crystalio har løst dette mye smidigere med en 110/220V switch slik at man kan bruke en standard strømkabel.
    Jeg kommer til å vente til radiance har vert en liten stund på markedet, slik at de mest nødvendige software updatsene er i boks før jeg bestiller.
    Men mtp. hvor mange kilder som blir i stua etterhver så er er det et must med minst 6 HDMI innganger. 2 HDMI utganger er også en absolutt da jeg som mange andre her inne har både tv og projector i samme rom - og mtp. det skralle designet på selve HDMI kontakten så kommer det ikke på tale å nappe ut kontakten for hver gang man ønsker å bytte mellom proj og tv.

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en startpris på 29995,- for VP 50 Pro er det ikke langt opp til
    Crystalio II VPS3300.
    Den har også 4 HDMI inn og 2 HDMI utganger. Pris 33990,-
    Crystalio II 3300

Har veldig lyst på en videoprosessor selv, da det hadde ryddet opp i kabel rotet og gitt bedre bilde.
    Spørsmålet er hvilken...:?

Gir en videoprosessor bra resultat på plasma tv?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg husker feil her, men har ikke DVDO en ganske så liten powerenhet som kobles rett i støpselet da?
    Det er lenge siden jeg har rota i kablene hos meg, men tror at det er en liten dings rett i støpselet.

Det jeg hater er de laptop lign. sakene med en kabel fra støpsel til power, og så en kabel fra power til enheten.
    Hmmm? Nesten sånn at jeg må sjekke for å stille nysgjerrigheten min...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •