High end processor og avfolkets erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 103
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High end processor og avfolkets erfaringer

jeg ser at det nå begynner å bli fler og fler som går for en delt løsning med dedikert processor og effektforsterker.
    Det er derimot veldig lite skrevet om de forskjellige merkene og forumbrukerenes erfaringer.
    Selv har jeg Krell showcase og er meget fornøyd. jeg kjører balansert drift mellom Krellen og en Parasound A52.
    Krellen er lett å sette opp, men er på langt nær så intuitiv som de nye reciverene fra Onkyo og Denon. Lydmessig så er dog dette i en helt annen klasse. Det største minuset med Krellen er fjernkontrollen - en sånn liten kredittkort greie.

En liten liste over processorer som er på markedet:
    Classè SSP-600

Classè SSP-300

Krell Showcase*

Krell Home Theater standard 7.1

Krell S-1000

Mark Levinson No40 HD

Theta Cassablanca III

Theta Casa Nova

Meridian 861 V4*

Meridian G68*

Parasound C1*

parasound C2*

Anthem Statement D2

Halcro SSP100

Halcro SSP80

Sunfire TGP5

Cary Cinema 11

Bryston SP2

Accuphase VX-700

Lexicon MC12 HD*

Lexicon MC8(B)

Lexicon MC4

*De produktene jeg vet finnes blandt avforums medlemmer

Det finnes sikker flere produkter i denne kategorien, jeg har med vilje utelatt f.eks Rotel og tilsvarende da disse ikke er i high-end segmentet.

De produktene jeg gjerne skulle lært mere om er Anthem Statement D2 og Theta cassablanca III.

Ikke gjør denne tråden til en debatt om alskens tull som f.eks argumenter hvorfor Rotel burde vert med eller at den nye integrerte fra XXX er 100 ganger bedre enn en ren processor osv.

Denne tråden er til for opplysning om high-end surround processorer.
    Post dine erfaringer med processoren din. Negativt/positivt, quirks osv.
    Legg gjerne ut informasjon om kommende high-end processorer.

Kim

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell showcase - den har jeg lyst til å oppleve

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt, men hørt snakk om Lexicon MC-8 og 12... Har håp om å få hørt en av dem i et kalibrert oppsett, men avventer telefonen fra Norsk Tipping før jeg kjøper.

Current 2007 Products:*Digital Controllers

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Har ikke hørt, men hørt snakk om Lexicon MC-8 og 12... Har håp om å få hørt en av dem i et kalibrert oppsett, men avventer telefonen fra Norsk Tipping før jeg kjøper.

Jeg var innom Image Audio i Sandefjord - flere ganger - og fikk oppleve nevnte Lexicon og M&K i samspill.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken

Lexicon processorene er mildt sagt råe, blandt det beste som finnes der ute, men som alle andre produkter fra harman int. så er de urimelig dyre her i Norge. Lexicon har dog autosensing på strømmen og kan derfor trygt importeres fra USA.
    Tomsavini her på forumet har MC12 HD, han kan sikker utbrodere litt.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny pris på MC12 HD i USA er ca. $14.000 eller ca. KR 85.000,-
    Ikke allverden når du tenker på hvor avansert produktet er.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eid Meridian G68... fantastisk boks.
    Utrolig fleksibel og med meget god hjemmekino lyd. Ikke så gal til 2 kanals musikk heller.

Mvh C

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Har eid Meridian G68... fantastisk boks.
    Utrolig fleksibel og med meget god hjemmekino lyd. Ikke så gal til 2 kanals musikk heller.

Mvh C
    Var det G68B versjonen? Hvordan var din G68 satt opp, hva synes du om kvaliteten.
    hvorfor solgte du?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd mange av de nevnte enhetene, og endte faktisk opp med Meridian 861, som jeg ville ha gitt tittelen "verdens beste" surround-prosessor. Lexicon MC-12B var også bra, men den låt litt mer pågående hos meg og hadde visse software irritasjonsmomenter. Krell`n (showcase) var alt for kjølig og analytisk i forhold til min smak, mens Mark Levison ikke var verdt prisen i det hele tatt (den siste Proceed`n var bedre).

Classe hadde også for mye sortware-bugs, så den gikk på hodet ut av huset.
    Halcro imponerte heller ikke.

Cary`n til ca. 20 000 imponerte derimot stort til prisen (Lyric slår sikkert av enda mer), særlig på to-kanals lyd. På hjemmekino var den litt reservert, men likevel nesten et kupp til prisen (ingen bildekonv.).

Det ble solgt en Theta Cassablanca III for 40 000 for en måned siden, så nå er du kanskje litt for sen. Så vidt jeg har hørt fra andre, kan også den være litt analytisk og nådeløs på dårlige innspillinger, men den kan høres hos Lyric.

Bryston prosessoren er testet hos audiophile.no, så gå inn på hjemmesiden deres. Parasound har fått mange gode kritikker, og gir en lydkvalitet tilsvarende en ren dac til 10 000 kroner i stereo. Meridian 861 slår likevel denne "hands down".

Anthem Statement D2 kjenner jeg dessverre ikke.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har prøvd mange av de nevnte enhetene, og endte faktisk opp med Meridian 861, som jeg ville ha gitt tittelen "verdens beste" surround-prosessor. Lexicon MC-12B var også bra, men den låt litt mer pågående hos meg og hadde visse software irritasjonsmomenter. Krell`n (showcase) var alt for kjølig og analytisk i forhold til min smak, mens Mark Levison ikke var verdt prisen i det hele tatt (den siste Proceed`n var bedre).

Classe hadde også for mye sortware-bugs, så den gikk på hodet ut av huset.
    Halcro imponerte heller ikke.

Cary`n til ca. 20 000 imponerte derimot stort til prisen (Lyric slår sikkert av enda mer), særlig på to-kanals lyd. På hjemmekino var den litt reservert, men likevel nesten et kupp til prisen (ingen bildekonv.).

Det ble solgt en Theta Cassablanca III for 40 000 for en måned siden, så nå er du kanskje litt for sen. Så vidt jeg har hørt fra andre, kan også den være litt analytisk og nådeløs på dårlige innspillinger, men den kan høres hos Lyric.

Bryston prosessoren er testet hos audiophile.no, så gå inn på hjemmesiden deres. Parasound har fått mange gode kritikker, og gir en lydkvalitet tilsvarende en ren dac til 10 000 kroner i stereo. Meridian 861 slår likevel denne "hands down".

Anthem Statement D2 kjenner jeg dessverre ikke.
    det var en flott summering haugen
    Etter å ha lest endel på avsforum så kan det virke som om det er Theta cassablanca, Meridian 861 og Anthem statement D2 som er de "vanligste" high-end processorene.
    www.krellonline.com så står det nå at man har mulighet til å oppgradere showcase til S-1000 (mot et heftig mellomlegg selvfølgelig)
    Bryston har jeg også hørt at skal vere en fantastisk processor til prisen.
    kun du kommet med en ballpark pris på din 861 V4?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har selv Cary Cinema 11. Før hadde jeg Theta Casanova med Thetas egen GenVIII high end DA konverter som slave. Min konklusjon er at Cary'en er bedre til en brøkdel av prisen!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Cary Cinema 11. Før hadde jeg Theta Casanova med Thetas egen GenVIII high end DA konverter som slave. Min konklusjon er at Cary'en er bedre til en brøkdel av prisen!
    Flott! Da er ihvertfall vi to enige.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med audio research MP1 ? Var det ikke den som fikk en rimelig god omtale i Fidelity? Ut fra omtalen: interresant. Ut fra utseendet: off da!

Link til Produsent

edit: bilde fjernet grunnet at bildet var merket feil og viste ikke det produktet jeg skulle legge ut bilde av. For bilde se min kommentar lenger nede på denne siden
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan står disse ift en god forforsterker (fra Arcam eller Parasound for eks.) når det gjelder ren stereo hvis man bruker balansert drift mellom forforsterker og forsterker ?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hva med audio research MP1 ? Var det ikke den som fikk en rimelig god omtale i Fidelity? Ut fra omtalen: interresant. Ut fra utseendet: off da!

Link til Produsent

MP1 is a stereo pre amplifier...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wotg: er du helt sikker? for da blingser jeg noe inni gamperævva igjen. Dens forgjenger, sp1, var en stereo preamp, men mp1 er multi. Det står også i overskriften på siden jeg linket til. Så enten har AR skrevet feil, eller så har de bare en utrolig toskete måte å ordlegge seg på slik at folk kan misforstå de

-------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gadd ikke å lese hele greia, men det ser ut som om SP1 er enmultichannel pre amp. Beregnet på f.eks SACD. Det står ingen ting om f.eks DD eller DTS, bare at den har forskjellige egenutviklede stereo modes.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par andre:

Burmester 007 - ca 250k eller noe sånt!!

Burmester 057

Arcam AV9

SimAudio Moon Stargate

-------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Krell psyco processor:

Den heter Evo 707 og har støtte for HDMI 1.3
    Pris ryktes å være rundt $30.000!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en ny Lexicon MC-4 fra USA på ebay. Havnet på ca. 22 000 totalt. Nypris i Norge er 46 000! Som nevnt før i tråden, det er bare å plugge den i. Ikke nødvendig med noen omformer.
    Er veldig godt fornøyd selv om den ikke har HDMI switching og støtte for de siste lydformatene. Utrolig feksibel med haugevis av innstillingsmuligheter. Har bl. a. muligheten til å programere om innganger slik at du får to analoge 5.1 innganger til f.eks. SACD/DVD-A og Blu-ray/HD-DVD. Noe som fungerer utmerket!

Ser at Lexicon nå har kommet med en ny prosessor, MV-5.
    Lexicon MV-5 Music and Cinema Processor Details
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •