High end processor og avfolkets erfaringer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 103
    Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

707

HK importøren regnet med å ha en 707 for demo i HighEnd messen 080808 her nede. Skal dit selvfølgelig så det blir fyldig dekning av de siste. Her er markedet for ultra HighEnd stort så alle vil vise frem deres siste modeller.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    demo 080808
    Javel. Tror det når jeg får se det ...um .. jeg skriver: Tror det når jeg får høre det: Jeg har sett ulike avarter av 707 opp gjennom årene, og ingen av dem har - etter 'forlydende' - hatt særlig å vise for seg hva lyden angår :-?

8-tall og kinesere skal være et lykketall. Får håpe at det er hold i påstandende.
    Er det slik at du har bestilt en 707?

mvh

JackX

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

707

Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell
    Javel. Tror det når jeg får se det ...um .. jeg skriver: Tror det når jeg får høre det: Jeg har sett ulike avarter av 707 opp gjennom årene, og ingen av dem har - etter 'forlydende' - hatt særlig å vise for seg hva lyden angår :-?

8-tall og kinesere skal være et lykketall. Får håpe at det er hold i påstandende.
    Er det slik at du har bestilt en 707?

mvh

JackX
    Jeg hadde tenkt å bestille en av disse men 200k er litt for mye syntest jeg. 100k - 120k da hadde den blitt min. Om den er på messa eller ikke blir en overraskelse. Importøren var sikker han da men det er ikke bare opp til han. Ifjor så hadde de et ganske rått oppsett fra krell der. Kun 2 kannals oppsett men.... Jeg har hørt på S1000 (uten nytt HDMI modul) men min gamle Onkyo 875 spiller bedre så da kjøpte jeg det nye AV/MM 8003 settet fra Marantz i påventa av den ultimate processoren. MM8003 er 8x140w med balanserte innganger så da kan jeg bruke den til et bi-ampet surround oppsett i fremtiden og skaffe en skikkelig 3 kanalers for fronten.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å bestille en av disse men 200k er litt for mye syntest jeg. 100k - 120k da hadde den blitt min. .
    Regn med coole 300k her i oljelandet
    Tenker hardt og lenge på om det er verdt summen. I følge Krell-folket skal dog 707 ligge tett på EVO Two i lyd, så er det slett ikke så 'galt' med prisen (sjekk hva en EVO One og Two koster!).

Det jeg vel egentlig er mest opptatt av er EVO 525 .... den er omlag 2 år 'overdue', nå på grunn av Bluray! Kommer vel til å bli en megaspiller!

Sjekk forøvrig denne interessante linken. Masse schnadder rett fra de innerste circler hos Krell.

Official Manufacturer's Q & A - Krell! 2/12/07 7pm EST - AVS Forum

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så har jeg fortiden en integrert løsning da high-end procesorer lar vente på seg.
    Jeg regner med at den mest kurrante high-end processoren når man ser på pris/ytelses forhold vil bli Lexicon sitt neste produkt.
    Jeg tipper at vi får se litt mere av hva produsentene jobber med på CEDIA og på CES utpå nyåret.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg regner med at den mest kurrante high-end processoren når man ser på pris/ytelses forhold vil bli Lexicon sitt neste produkt.
    Jaha, og da tenker du på... ?

Pris/ytelse er jo et tema som veksler som sommerværet: tungen er myk, og har man ikke råd så ser man på pris/ytelse. Har man råd ser man på ytelse.. dernest pris

Jeg tipper at vi får se litt mere av hva produsentene jobber med på CEDIA og på CES utpå nyåret..
    Om det ikke har vært et bikkje-løp før (innen hifi-verden), så vil det komme til uttrykk nå: i og med at HD-fighten er avgjort vil 'alle' hi-end merker gjerne posisjonere seg først ... med dertil hørende feilmargin-muligheter .... som man jo vil unngå!. Heri ligger vel muligens endel av utsettelsesårsakene!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, og da tenker du på... ?

Pris/ytelse er jo et tema som veksler som sommerværet: tungen er myk, og har man ikke råd så ser man på pris/ytelse. Har man råd ser man på ytelse.. dernest pris

Om det ikke har vært et bikkje-løp før (innen hifi-verden), så vil det komme til uttrykk nå: i og med at HD-fighten er avgjort vil 'alle' hi-end merker gjerne posisjonere seg først ... med dertil hørende feilmargin-muligheter .... som man jo vil unngå!. Heri ligger vel muligens endel av utsettelsesårsakene!
    Vi får jo håpe at grunnen til til at de til nå finnes så få high-end processorer er at produsentene ikke ønsker en situasjon alà den Halcro er i. Halcro prøver jo å selge sitt produkt som fullverdig HDMI 1.3, hvor suksessfull den strategien har vært vet jeg nå ikke...
    Klart pris/ytelse for de aller aller fleste er en viktig faktor, noen få er jo så heldige at de kan hoppe i det å bestille produkter som Evo 707 eller en ferrari om de måtte ønske
    Men for de aller fleste så må man av praktiske årsaker ta til takke med the next best thing - og det er jammen ingen billig investering det heller
    Grunnen til at jeg nevner Lexicon er at de har en solid trackrecord og et produkt som låter bra sammtidig som at prisen er en god del snillere enn hva Mark Levinson og Krell vil ha for deres top of the line produkter.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg begynte å sikle på Marantz nye prosessor. Er spent på tester den får

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er EVO 707 lansert!

Krell Audio Components EVO707

Lurer meg på om den virkelig ble lansert i HK 08.08.08 ?!

Når EVO 525 (med BluRay) kommer, og settet får den mottagelsen/review de bør ha, vil jeg handle.
    Ikke før.

JackX

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Evo 707

Kom hjem fra New Zealand i ettermiddag men fikk tid til et par timer på messa.

Vedlegg 36299

Lastet opp en del bilder i gennerelt ... http://avforum.no/forum/generell-chi...hong-kong.html

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mark Levinson No. 502

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bildet av Krell'en

Etter bildene å dømme ser det ikke ut til at dette var en lyttemesse? Kan ivf ikke se at noe er koblet opp: da blir det selvfølgelig dumt å spørre om hvordan den låt ops:

Men størrelsen fikk du vel et inntrykk av? Jeg har ikke sett noen mål/vekt på prosessoren enda (?), så jeg må få en tilbakemelding av deg, HKviking.

Vil det bli noe lytte-seanse med Krell'en der nede i HK?
    Spent på lytteinntrykk & hvilke av de store magazinene som kommer med første test!

mvh

JackX

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

707

De hadde ikke satt opp et kino oppsett med 707. Dette var en stor lyttemesse men ikke nok plass for mere enn ett rom per importør.

Jeg fikk ikke løftet på den men som de kan se her så er fronten på størrelse som et A4 ark!!!! Vedlegg 36419

Tipper de får satt den opp i ett av demo rommene. Har jeg mulighet så skal jeg bringe rapport tilbake på hvordan dette spiller. S1000 hørte jeg på tidligere men det skuffet veldig.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fint bilde, HKviking!

S-1000 blir rett ut sagt puslete ved siden. Du skriver du har lyttet til S-1000 og ble skuffet: hva var kilden du lyttet til den med? S-1000 har (enda) ikke blitt oppgradert til de nye formatene, så dersom det var en høyoppløst 'BD'-CD (de finnes!) så er det kanskje ikke så rart ...

Rart også å se at Krell har stilt ut DVD Standard mk.II på messen! Den skiller seg ut fra min (regulære) Standard med oppskalering til 720p og noen ekstra frontknapper. Jeg har fått tilbud om å gjøre det samme, men med BD implementert er det ingen vei tilbake - det blir EVO 525 BD!

------

Mark Levinson du har et bilde av ovenfor: det er vel en HDMI 1.1 spiller?

mvh

JackX

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krell

S-1000 var gammel versjon med HDMI Video pass through. Lyttet med en Sony bluray med 7.1 analog ut med vår nå så berømte Norske BR utgivelse.

Ellers så er det en Standard MK III ikke Mk II.

Vedlegg 36461

Ikke spør hva som er nytt :-)

ML sin processor er kun 1.1. Koster ca halvparten av EVO707 husker jeg riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon og Nad

Hva med de ikke fullt så dyre?

F.eks Denon AVP-A1HD
    DENON UK | Home Audio Components

Og nad sin "gamle" M15 og den nye T175 -(ok den siste er kanskje ikke high-end)
    NAD Electronics :: T175 Surround Sound Preamplifier

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er EVO 707 bestilt.
    Fikk et offer jeg ikke kunne si nei til.
    Levering: rundt medio september (får jeg håpe), men forsinkelser er bare fornavnet for dem som venter på noe godt osv osv :twisted:

Skal lage en JackX-side når den er vel innstallert. Nevnte jeg at jeg i samme handel også handlet LAT-1?

Etter det blir det bare å rundsmøre seg med tålmodighet til EVO 525 dukker opp: som hi-end-navn er Krell tungt & stort, men i verdensmålestokk er de bitteliten når det kommer til BD-produkter. Her stiller de vel nærmest i 3.linje, og må pent vente til de 'store' har forsynt seg. Det er vel en medvirkende årsak til at det er så store forsinkelser.

Cheers
    JackX

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å bestille en av disse men 200k er litt for mye syntest jeg. 100k - 120k da hadde den blitt min. Om den er på messa eller ikke blir en overraskelse. Importøren var sikker han da men det er ikke bare opp til han. Ifjor så hadde de et ganske rått oppsett fra krell der. Kun 2 kannals oppsett men.... Jeg har hørt på S1000 (uten nytt HDMI modul) men min gamle Onkyo 875 spiller bedre så da kjøpte jeg det nye AV/MM 8003 settet fra Marantz i påventa av den ultimate processoren. MM8003 er 8x140w med balanserte innganger så da kan jeg bruke den til et bi-ampet surround oppsett i fremtiden og skaffe en skikkelig 3 kanalers for fronten.
    Har du både AV8003 og MM8003? Hvordan synes du det låter? Lurer fælt på om det virkelig er nok krefter i MM8003.

Frister veldig på å kjøpe det settet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er EVO 707 bestilt.
    Fikk et offer jeg ikke kunne si nei til.
    Levering: rundt medio september (får jeg håpe), men forsinkelser er bare fornavnet for dem som venter på noe godt osv osv :twisted:

Skal lage en JackX-side når den er vel innstallert. Nevnte jeg at jeg i samme handel også handlet LAT-1?

Etter det blir det bare å rundsmøre seg med tålmodighet til EVO 525 dukker opp: som hi-end-navn er Krell tungt & stort, men i verdensmålestokk er de bitteliten når det kommer til BD-produkter. Her stiller de vel nærmest i 3.linje, og må pent vente til de 'store' har forsynt seg. Det er vel en medvirkende årsak til at det er så store forsinkelser.

Cheers
    JackX
    Du syyke mann!
    LAT-1 er ikke billige saker gitt. Blir det matchende senterkanal også etterhvert?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du syyke mann!
    Takk, takk ... føler meg ganske så syk etter å legge vantene (de kritt-hvite, av båmm-ull :-D ) på herlighetene. 707 kommer når den kommer (tror det er 1 stk som er bestilt til Skandinavia, og den var det undertegnede som er den lykkelige 'vinner' av.)

LAT-1 er ikke billige saker gitt. Blir det matchende senterkanal også etterhvert?
    Jeg bytter inn mine Resolution 1 & 3, og LAT-1 er jo en eldre/utgått modell, så mellomlegget ble spiselig. Hva angår matchende senter så er vel det et 'must', både mht lydbilde og estetikk. Men går jeg for det ene må jeg nesten gå for det andre: LAT-C og FPB 750mcx blir da matchende med LAT-1. Problemet er at det er heller få som har LAT-hjemmekino, og selger de, så selger de vel hele pakken og ikke bare Center høyttaleren. Løsningen er jo å kjøpe LAT-C1000 ..... 'billig' er det ikke, og er hinsides mine øko-evner ivf.

Men på sikt kan alle drømme

cheers,

JackX

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •