High end processor og avfolkets erfaringer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 103
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Linn Kisto

Linn Kinos

High-End prosessor uten HDMI???
    Eller ser jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    High-End prosessor uten HDMI???
    Eller ser jeg feil?
    Du ser ikke feil - både Kinos og Kisto mangler HDMI. Dermed er man avhengig av å benytte analog inngang for HD-lyd fra HD-kilder, og å rute videosignalet direkte fra spiller til display

Både Kinos og Kisto er forberedt for et ekstra digitalt kort, og jeg håper at det etter hvert kommer et kort for ettermontering som inneholder HDMI og dekoding av de nye formatene.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Du ser ikke feil - både Kinos og Kisto mangler HDMI. Dermed er man avhengig av å benytte analog inngang for HD-lyd fra HD-kilder, og å rute videosignalet direkte fra spiller til display

Både Kinos og Kisto er forberedt for et ekstra digitalt kort, og jeg håper at det etter hvert kommer et kort for ettermontering som inneholder HDMI og dekoding av de nye formatene.
    Det første jeg tenker da er; nei takk. Det å bruke analogt ut på feks HD DVD - ikke så kult å bruke DA'ene i en avspiller når man har en slik prosessor. Går jo med optisk/coax - men da vil jo lyden først bli degradert til DTS Core.

Men, kan forstå dem. Det er mye frem og tilbake med HDMI - så det kan vært lurt å vente litt..

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såfremt det ikke kommer et super - duper ultra produkt som har everything but the kitchen sink så kommer jeg til å gå for Theta Casablanca III pga. lydkvaliteten, så får heller HDMI kortet komme når det kommer.

Newcomer sperrling sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AV processorer och AV Pre-Ampa'r...

Varfør dog denna tråd ut...? Ser inga mera kommentarer efter september.... førsvunnit i cyber-space'n eller?

Jag har tidigare skrivit att jag letar efter EXTERNA decoders/processorer - har sett att en del fabrikanter har skrivit om sådant i sina manuakler, m.m. - men de svarar inte på frågor per mail när man skriver och frågar om detta per mail! Rotel bl.a. - vad är detta før arrogans och trøghet, sälja vill dom, men....!?

Jag har nämligen fortsatt behållt en numer ju "gammal enkel skrutt" - när jag kør film/Satellit'erna/AV/etc; en ROTEL RSP966... før det funkar bra i många stycken till den ganska kompexa uppsättningen av MÅNGA olika program-källor som jag har!
    Men den har ju inget av de allra-allra senaste av HD-formaten på varken ljud eller bild... Doch finns det ju lite av det på skivor att køpa än, så...

Jag kør mycket - näsatan bara - SACD Multi och DVD-Audio, och det funkar bra via den analoga 5.1 ingången via RS232 kontakten...

MEN.... och här kommer den stora frågan; har ingen sett några SEPARATA decoders før att kunna koppla upp en eller flera av och med analog 5.1 eller motsvarande utgångar på!?

Jag har utvecklat en analog version av min helt passiva Multi-Control-Unit med 5 stereo och 5 stycken 5.1 ingångar.... Den har dock en møjlighet att använda fjärrstyrning på den motoriserade 6 gangade volymen med batteri-matning eller dit eliminator-drift.
    Det jag skulle vilja finna är alltså flera EXTERNA decoders som passar før och som jag kopplar på var och en av de multi-kanal program-källorna med digital-signal ut ifrån/till...
    Før av alla dessa AV-ampar och AV-pre-ampar jag sett - så har ingen så kompletta minnen før var och en av ingångarna att jag kan välja både "oppsett" før høgtalare..... typ av och eventuell matrisering INKLUSIVE nivåerna før både en eventuell mittkanal som man vill ha/inte vill ha (se senare kommentarer...) och bak-kanaler och sub-bas...
    Før det varierar ju som vädret i Norge - vad... och hur mycket man lägger i de olika kanalerna både på olika typer av program-matrial, skiv-bolag och studios, radio-kanaler, TV-kanaler, etc...
    DESSUTOM så har ju både jag och många erfarit att det OFTA blir något tokigt med ljudet i sidokanalerna; bara ljud i mitt-kanalen.... eller ena sido-kanalen när man Pro-Logic matriserar ljudet på många Raadio-kanaler OCH vissa TV-kanaler också...
    Vill gärna høra om någon annan har erfarenhet av detta fenomen - som alltså sker på VISSA radio- och vissa TV-kanaler bara, men alltså INTE andra....
    Så kom INTE och säg till mig att jag har ställt in fel i menyn - om Ni inte direkt kan komma och ställa in så att detta førsvinner på annat sätt än genom att ta bort mitt-kanalen när man lyssnar på de kanal, program-källor, etc som detta fenomen uppträder på/med.
    OCH obs - detta fenomen uppträder på/med BÅDE analog-signalen och digital-signalen och oavsett om optisk eller elektrisk digital-signal nyttjas!
    Är detta ett ROTEL-fenomen, eller....???
    Andra som har andra apparater har också hørt det, så.... det kan ju inte bara vara det...!?
    Det låter också konstigt när man matriserar stereo-signaler från andra analoga eller digitala källor som CD, FM-tuner, DAB.... Vad är detta...?
    Är detta något man kommit till rätta med på DPL ES, II, Music, etc eller....???
    Jag har støtt på hos både Canal Digital, och VIASAT och NRK m.fl. som har detta fenomen på sina kanaler - men INTE fått något svar om vad som är fel på dessa kanaler som låter fel...!
    Mvh,

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den..

Ny Krell psyco processor:

Den heter Evo 707 og har støtte for HDMI 1.3
    Pris ryktes å være rundt $30.000!
    ..skulle komme ganske snart ser det ut til!

Krell Audio Components EVO707

Synd med kunn 4 HDMI innganger!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hands on erfaringer med Halcro SSP100?

Har en for hånden jeg vurderer å kjøpe for å bytte ut RSP1098 som står i kinoen min i dag.

Alle svar motaes med takk.

Mvh A.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halcro er dyrt og har dårlig kvalitetskontroll og dårlig brukergrensesnitt.
    Sjekk tråden på avsforum.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halcro er dyrt og har dårlig kvalitetskontroll og dårlig brukergrensesnitt.
    Sjekk tråden på avsforum.

Har lest litt der, men det er bare synsere som har lagt innlegg på mine spm.

Ingen som klarer å komme med noe konkrete formeninger der. I Juni kommer ssp200 på markedet, og oppgraderiner av ssp100-200 er mulig. Disse skal ha et betydelig løft på lyd siden, men de sa ingenting om bilde siden. Vet det er noe software krøll på bildet siden også, men det er ikke helt umulig å få bukt med.

Derfor jeg spør om noen har direkte erfaringer med denne processoren. Som sagt blir denne sammenlignet med Rotel RSP1098, og jeg lurer på om denne er verdt noen 10000 mere en hva jeg får for 1098en.

Noen efraringer der WOTG?

A.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Har lest litt der, men det er bare synsere som har lagt innlegg på mine spm.

Ingen som klarer å komme med noe konkrete formeninger der. I Juni kommer ssp200 på markedet, og oppgraderiner av ssp100-200 er mulig. Disse skal ha et betydelig løft på lyd siden, men de sa ingenting om bilde siden. Vet det er noe software krøll på bildet siden også, men det er ikke helt umulig å få bukt med.

Derfor jeg spør om noen har direkte erfaringer med denne processoren. Som sagt blir denne sammenlignet med Rotel RSP1098, og jeg lurer på om denne er verdt noen 10000 mere en hva jeg får for 1098en.

Noen efraringer der WOTG?

A.
    Jeg har ingen personlige erfaringer med Halcro produkter utover det å ha sett en SSP1000 processor upclose.
    Men hvis du sjekker denne tråden: The Bland's Halcro? A report??? - AVS Forum
    Så står det ganske mye om Halcro SSP1000.
    Halcro er blandt de dyreste merkene, helt der oppe i krell og Mark Levinson territorie.
    Det meste av feedback tilsier at Halcro har problemer med kvalitetskontrollen og at de som Theta lover og lover, men klarer ikke å holde deadlines.
    Hvis du leser hele tråden på avsforum så vil du se at svært få andre enn theBland er spesielt positive til Halcro.
    Halcro bruker Vinci Labs Titan OEM SSP platform. Det gjør også parasound sin Halo C1/C2
    Les denne testen som er gjort av Eric på avtalk: AV Talk: AV Amps, Receivers & Processors => Halcro SSP-100 Surround Processor Review.

Hvis du er ute etter en high end processor og må ha HDMI så er det ikke mye å velge mellom.
    Denon AVP-A1HD er den eneste processoren som støtter HDMI 1.3 og med sin pris på 50K er ganske rimelig i forhold til hva du får. Nå har jo ingen testet ut lydkvaliteten på denne processoren enda, den er jo fortsatt ikke å få tak i.
    Andre processorer med HDMI er Lexicon MC12HD. Tomsavini her på forumet har denne og det er et meget bra produkt mtp. pris, ytelse, service og ikke minst trade in ordninger.
    Anthem har sin Statement D2, denne har jeg ikke prøvd, men lest mye godt om. lydmessig så er den dog et hakk under f.eks Meridian 861 V4.
    Mark Levinson slipper sin No502 surroundprocessor i løpet av et par måneder, ikke mye info å få tak i, men det kan se ut som om den kun kommer med HDMI 1.2
    Classe vil også snart komme med sin SSP-900 som ser veldig spennende ut. Classe har meget god lyd, design og brukergrensesnitt, beklageligvis så føres merket kun av hifiklubben, så det spørs hvor konkurranse dyktig priset dette produktet blir.
    Krell har sin Evo 707 som har ALT! men med en pris på over $30.000,-
    så blir dette et svært så eksotisk produkt.
    jackXkrell her på forumet har bestillt en slik.
    Både Theta og Meridian sier de holder på med processor eller oppgradering av eksisterende produkt som vil la oss bruke HDMI og de nye HD formatene, men det ser ut som om dette kan ta tid, jeg vil tippe at vi ikke ser noe før CES 2009.
    Parasound har vært det vært merkelig stille rundt, det har nok mye å gjøre med Vinci Labs sine økonomiske problemer.
    Med hvis Parasound kan get it together så er de en het kanidat. C1/C2 var utmerkede produkter med en fair prislapp i forhold til ytelse.
    Sim Audio vil også komme med en ny procesor, men her finnes det så godt som ingen informasjon å hente.

Håper det summerte opp litt for deg.
    Personlig så hadde jeg gått for Denon AVP-A1HD akkurat nå og eller ventet med å gå for en virkelig high-end processor til markedet ble modent og alle bugsene var luket ut.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flott svar.

Setter pris på det.

A.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classe vil også snart komme med sin SSP-900 som ser veldig spennende ut. Classe har meget god lyd, design og brukergrensesnitt, beklageligvis så føres merket kun av hifiklubben, så det spørs hvor konkurranse dyktig priset dette produktet blir.
    SSP-900 var det snakk om allerede i 2006, og skulle shippes Mars 2007. Tydligvis flere utsetter sine lanseringer....

Syntes Classè låter bra om det matches riktig. Men det blir fort dyrt når en skal handle der de ikke selger kjøleskap....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Syntes Classè låter bra om det matches riktig. Men det blir fort dyrt når en skal handle der de ikke selger kjøleskap....
    Det er forsåvidt helt greit med prissettingen til klubben, men når man kjøper produkter i øvre high-end klasse så forventer man service og kunnskap deretter, det kan desverre ikke klubben levere.
    Til å være et butikk konsept som har så mange virkelig dyre high-end produkter i sin stall er det nesten uforståelig at klubben ikke satser mer på service og opplæring av personalet sitt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jo en sak. Halcro SSP 200. Her skal alle barne sykdomer være borte, og 90% av hardware er byttet ut.

Har skrevet med et par stykker som har denne, og de sier den er bedre på alle omeråder kontra 100. Det blir spennende å se!

A.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krell EVO 707

Fikk mail fra importøren. Introduksjons tilbud for Krell EVO 707 HKD 200.000. De tar ordre nå. Kan leveres i sølv eller sort.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser helt sjef ut den Krellen! Men har den bare 4 HDMI inn og 1 ut? Synes dette er knapt til å koste 200K....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ser helt sjef ut den Krellen! Men har den bare 4 HDMI inn og 1 ut? Synes dette er knapt til å koste 200K....
    140.000 NOK, men med norske avgifter blir det sikkert mere.
    Tror denne prosessoren er rimelig drøy på alle måter.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <snip>
    www.krellonline.com så står det nå at man har mulighet til å oppgradere showcase til S-1000 (mot et heftig mellomlegg selvfølgelig)<snip>
    Jeg har undersøkt litt rundt dette med innbytte/oppgradering, særlig på mine FPB 750mcx mot EVO 600: tilbudet gjelder visstnok kun for produkter kjøpt i USA av US-citizens :neutral:

Når det gjelder EVO 707 så skulle den ha vært tilgjengelig omtrent for .... um .... år siden. Men det har vært endel problemer med HDMI, angivelig både av hardware-art men også uavklarhet om software har ført til forsinkelser. Det er endel instanser som skal inn i bildet før produktet er sertifisert, audio- og videomessig kommer hindringene kjappere enn en hest kan løpe.

EVO 525 - som jeg bestilte for leeenge siden (omtrent 18 mnd) - er nå utsatt, igjen! Denne gangen er jeg noe mer tilbøyelig til å 'godta' forsinkelsen fordi 525 blir nå gjort klar med BD! Trolig den første hi-end spilleren som har dette integrert (i alle fall med CD/SACD/DVD).

Cheers!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell
    Jeg har undersøkt litt rundt dette med innbytte/oppgradering, særlig på mine FPB 750mcx mot EVO 600: tilbudet gjelder visstnok kun for produkter kjøpt i USA av US-citizens :neutral:

Når det gjelder EVO 707 så skulle den ha vært tilgjengelig omtrent for .... um .... år siden. Men det har vært endel problemer med HDMI, angivelig både av hardware-art men også uavklarhet om software har ført til forsinkelser. Det er endel instanser som skal inn i bildet før produktet er sertifisert, audio- og videomessig kommer hindringene kjappere enn en hest kan løpe.

EVO 525 - som jeg bestilte for leeenge siden (omtrent 18 mnd) - er nå utsatt, igjen! Denne gangen er jeg noe mer tilbøyelig til å 'godta' forsinkelsen fordi 525 blir nå gjort klar med BD! Trolig den første hi-end spilleren som har dette integrert (i alle fall med CD/SACD/DVD).

Cheers!
    Du får si ifra når du endelig får godsakene JackX, for dette må jeg se og høre

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si ifra når du endelig får godsakene JackX, for dette må jeg se og høre
    Skal bli. Vil PM'e deg (og evnt. andre som er nyfikne?) når jeg får det. Men ikke påregne noe (leveranse) før nyttår. (Sa jeg hvilket nyttår) :???: :evil:

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •