DVDO VP30 576i problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVDO VP30 576i problemer

Når jeg spiller av SD filmer i 576i via komponent fra min PS3 blir bildet mindre (bredden er korrekt med ikke høyden) enn ved samme kilde via HDMI 576p.
    Har også testet 576p (komponent) fra min Xbox 360 HD DVD og der er bildet korrekt.
    Hvis jeg endrer (input frame AR) i menyen på VP'n slik at høyden blir korrekt, men da forsvinner nederste del av teksten.
    Noen som vet hvorfor.
    Kanskje feil ligger i PS3'n?

Firmware VP30: 1.14
    Firmware PS3: 1.90

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - det første jeg tenker på, er at det kanskje kan være forskjellige Aspect ratio Presets som blir auto-valgt ved valg av forskjellige kilder? Forskjellige innganger vil også forårsake dette, så vidt jeg vet.

Hos meg har jeg ihvertfall én Preset for Get PVR og én for DVD-spilleren, og når jeg skifter inngang auto-skifter også VP30 Preset til den riktige for den enheten som er aktiv.

Bredde/høyde stiller du jo inn selv, og kan lagre innstillingen som en Preset.

Dersom du ikke har gjort dette i det hele tatt enda, kan det allikevel være årsaken, fordi når du gjør en forandring på høyde/bredde og andre ting som har med aspekt å gjøre, blir forandringen lagret automatisk i User Preset. Og dersom du da ikke har gjort endringer for den andre inngangen, vil VP30 auto-skifte tilbake til Preset 1 når du velger den inngangen, så vidt jeg husker.

Dersom dette er årsaken, kan du først velge én inngang, gjøre innstillingene dine, og lagre dem til Preset 1. Når det er gjort svitsjer du til den andre inngangen (komponent vs. HDMI i ditt tilfelle), forandrer bredde/høyde, og lagrer det til Preset 2.

Når du da senere svitsjer inngang, skal VP30 auto-velge den Preseten som var aktiv for den inngangen sist du brukte den.

Trur eg...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Høres ut som John er inne på noe her.
    Det eneste jeg vil legge til er at du må ha kilden tilkoblet for å justere på den (tror det var slik det virket).
    Så du ha tilkoblet komponent inn fra PS3, deretter stiller det riktig og lagrer til valgt preset.

M.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •