Squezzebox uten trådløs router?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squezzebox uten trådløs router?

Dette er det sikkert mange som har spurt om før, men jeg trenger litt hjelp før jeg bestiller meg en Squezzebox.
    Jeg har en kun en bærbar pc hjemme hvor jeg får internettilgang fra naboens trådløse router.
    Er det mulig å overføre musikk trådløst direkte fra min bærbare pc til en squeezbox uten å ha en trådløs router i huset? og hvordan er det best å ordne musikkinnholdet på pcèn før denne boksen tas i bruk? I dag har jeg ordnet musikken slik med musikkmappe og undermapper som følgende:
    Musikk - Artist - Albumtittel - sangtitler

For samlealbum (eks. Absolute Music) :
    Musikk - Albumtittel - artist og sangtittel

Håper noen vil ta seg bryet med å gi meg litt hjelp her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Om naboen din har et trådløst nettverk som du benytter, så burde du kunne sette opp at squeezeboxen også bruker det for å få nettilgang.

For at squeezeboxen skal spille av musikk er den avhengig av å koble seg mot en slimserver som må gå på en annen maskin. Squeezebox inneholder ingen harddisk eller lignende, og streamer kun musikken fra en slimserver. Squeezeboxen må derfor kunne koble seg til din bærbare pc over naboens trådløse nettverk, for å kunne spille av musikken din.

Hvordan du organiserer musikken din fysisk er helt opp til deg, slimserver og squeezebox navigerer i musikken basert på id3/id3v2 tagger. Så lenge du har tagget musikken din bra så kan du organisere den akkurat slik du ønsker i filsystemet.

Jeg har selv delt inn musikken min etter Artist/Album/mp3 filer

Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Bare så jeg har forstått deg riktig, når det gjelder avspilling av musikken som jeg har på min bærbare til Squeezeboxen så må denne gå via routeren, og ikke direkte fra den bærbare til Squezzeboxen selv om jeg har slimserver installert på min bærbare? Signalveien for musikken er:
    Laptop (med slimserver) - router - Squeezebox

Jeg har ikke så peiling på det tekniske ser du.........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din laptop og squeezeboxen, som begge er trådløse, må nødvendigvis ha et nettverk å koble seg opp mot, og det vil i ditt tilfelle være naboens nett.

Nå kan også squeezebox bruke kablet nett istedet for trådløst, så du bør kunne trekke en krysset nettverkskabel mellom din laptop og squeezeboxen, da vil den ikke trenge naboens trådløse nett for overføring. Men da blir den jo lang mindre plasseringsvennlig

Om den skal koble seg opp trådløst mot din laptop uten å gå via naboens trådløse nett, så måtte vel din laptop fungert som et aksesspunkt i tillegg til å være en mottager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •