Hvilken mediespiller skal jeg velge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Joda, jeg "glemmer" en hel drøss. De som ble nevnt er bare et utvalg av forskjellige mediaspillere som er kommet den siste tiden. Apple TV er sikkert suveren.

PS3 kan brukes til mediaspiller, men ikke uten serverprogramvare og en masse knot. Mediaspillere må kunne spille de fleste formater direkte fra nettverksdisk og støtte de mest brukte filformatene, det gjør ikke PS3.
    Merkelig. Men jeg spiller av alt jeg har på min PS3. Vet at den ikke støtter alle filformater, men hva gjør vel det? Finnes jo dusinvis med gratisprogrammer som konverterer dette til akkuratt det du vil ha. Og det trengs ingen knoting med server programvare. Startet opp PS3en og begynte og bla. Der dukket 2TB NASen min opp, og dermed var det bare å snurre film.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har hvertfall knotet en del med min PS3 og PSMediaserver, og det funker for så vidt. Men PS3 spiller ikke alle filer ut av boksen, og hele poenget med en mediaspiller er jo at den skal håndtere ting uten tilleggsprogrammer eller konverteringsprogrammer. Den koster ca 3000,- dvs. 3x mer enn de billigste typene som jeg nevnte tidligere. Noen filer tar den på sparket, andre må man inn å velge riktig transcoder osv. Det kaller ikke jeg brukervennlig hvertfall.

Ok, så vennligst ikke spor videre på PS3-temaet, det finnes flere tråder om den allerede. Bare å kikke i http://avforum.no/forum/konsoller-pc...ia-server.html så er det jo ganske tydelig at ikke alle synes den løsningen fungerer helt prikkfritt. Det finnes også andre tråder om Popcorn Hour, ASUS O!Play osv, men i stedet for å forurense de trådene med "Men hva mener dere om blabla-spilleren a'?" tenkte jeg det var greit å spinne videre på en eksisterende "hvilken skal jeg velge"-tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd, la den leve! Selv ser jeg på xbmc som det ultimate streaming os, men jeg har ennå ikke funnet en lydløs billig maskin som kan kjøre dette. Det er alltid et eller annet "men..." som dukker opp. Kjører selv ps3 og ps3 mediaserver i dag og det funker greit nok, litt styr innimellom
    og litt for mye støy fra ps3'en.

Har lest mye om det som er tilgjenglig der ute og få er 100% fornøyd med de ferdige boksene som tilbys. Ut i fra mine behov ser det ut som jeg kommer til å kjøpe en western digital hd tv live som kommer i oktober 2009 pga pris og null støy. I tillegg slipper jeg å ha en kraftig pc stående på for å transcoder. Trenger kun en enkel filserver/NAS som fileshare til denne.

Fant en tråd her en kveld som har blitt borte for meg. Den var om en superkompakt liten sort pc med eksternt power og med en antenne på, så nesten ut som en router. Fant aldri prisen på den. Kunne vært interessant i forhold til xbmc. Noen som vet hva slags pc dette er? Det var ikke en asrock pc....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Har lest mye om det som er tilgjenglig der ute og få er 100% fornøyd med de ferdige boksene som tilbys. Ut i fra mine behov ser det ut som jeg kommer til å kjøpe en western digital hd tv live som kommer i oktober 2009 pga pris og null støy. I tillegg slipper jeg å ha en kraftig pc stående på for å transcoder. Trenger kun en enkel filserver/NAS som fileshare til denne.
    Er vel i samme situasjon som deg, kommer til å gå for western digital hd tv live (avhengig når den kommer ut i butikkene). Tror erfaringene som er høstet med den første WD boksen (både WD selv og brukere/utviklere), vil gjøre at denne nye boksen blir meget bra. Jeg velger å ha en sentral filserver (gammel laptop med ekstern Hardisk) for å unngå støy i stua, samt å ha sentralisert alt av filmer, bilder, musikk, dokumenter etc.

Rme

Newcomer defektor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i vurdering av mediespiller kjøp før jula.
    Står mellom TViX HD M-6600N - TViX HD M-6500A hva er forsjellen på disse egentlig? så enten TViX eller Popcorn Hour C-200.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Streame HD, lossless musikk, PVR for CD og håndtere Spotify

Jeg har ett lite hjemmenettverk med WHS som håndterer alt av backuper, musikk, bilder og video.

Ser etter en mediaspiller som skal kunne håndtere alle (DV filmer, Blue ray, Mkv og DVD (ISO og TS) filformater på video og wma lossless på lyd. Den må også ha mulighet for å sette inn BD drev. Ett pluss hvis den kan håndtere Spotify klient også. Hvis den i tillegg kan fungere som PVR for Canal Digital (kabel), er det bra men ikke et absolutt krav.

Har hittil sett på Asus Eee og tilsvarende mini pc løsninger, men er åpen for alle forslag. Mulig dette er urimelig krav i forhold til hva som er tilgjenglig pr i dag?

Pix

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDI Dune BD Prime 3.0

Denne ser lovende ut: Dune BD Prime 3.0 » HDI Dune

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Denne ser lovende ut: Dune BD Prime 3.0 » HDI Dune
    Uten tvil den lekreste jeg har sett hittil. Noen prisantydning?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris Dune BD prime

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dune

Dune hos AVShop: (Med priser.. ser de ventes inn 31.12.2009)
    http://avforum.no/lib/avn_search/sea...k&title=BD-ISO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Er vel i samme situasjon som deg, kommer til å gå for western digital hd tv live (avhengig når den kommer ut i butikkene). Tror erfaringene som er høstet med den første WD boksen (både WD selv og brukere/utviklere), vil gjøre at denne nye boksen blir meget bra. Jeg velger å ha en sentral filserver (gammel laptop med ekstern Hardisk) for å unngå støy i stua, samt å ha sentralisert alt av filmer, bilder, musikk, dokumenter etc.

Rme

Jeg har minimal erfaring med mediespillere og dette er sikkert et banalt spørsmål. Men er det sånn å forstå at f.eks. WD hd tv live spiller filer direkte fra en vanlig USB-brikke eller direktekoblet ekstern disk? Eller må man evt. være tilkoblet en pc eller annen aktiv server for å kunne spille av filer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Jeg har minimal erfaring med mediespillere og dette er sikkert et banalt spørsmål. Men er det sånn å forstå at f.eks. WD hd tv live spiller filer direkte fra en vanlig USB-brikke eller direktekoblet ekstern disk? Eller må man evt. være tilkoblet en pc eller annen aktiv server for å kunne spille av filer?
    Du kan spille av direkte fra brikke eller ekstern HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også at bildekvalitet bør komme opp som et kriterium. Selv så har jeg brukt PS3 som mediespiller i en god stund nå, men kjøpte meg en Asus Oplay her forleden siden dinside.no snakket så varmt om den. Men denne synes jeg falt igjennom bildemessig. Bildet ble grovkornet og betydelig dårligere enn hva det er på PS3en.
    Finnes det mediespillere som gjør en like god jobb som PS3 bildemessig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Siden det er den uoffisielle 'Vekk-en-gammel-tråd-til-live'-dagen i dag, så tenkte jeg det var på tide å prøve å lage en slags oversikt over alternativene. Og spørsmålet fra 18th August 2007 14:28 er vel like aktuelt i dag.
    På Din Side Data hadde de en test av enda en mediespiller A.C Ryan PlayOn! HD I tillegg har vi:
    Audiovisuelt.no - Prisguide - Western Digital WD TV HD Live
    Audiovisuelt.no - Prisguide - Popcorn Hour A-110
    Audiovisuelt.no - Prisguide - HDX HDX-1000
    Audiovisuelt.no - Prisguide - DViCO TViX HD M-6500A
    Audiovisuelt.no - Prisguide - Syvio 200 mediastreamer
    Audiovisuelt.no - Prisguide - Popcorn Hour C-200
    ...og listen kan fortsette Audiovisuelt.no - Prisguide - Mediespillere
    De mest vesentlige forskjellene er ofte hvorvidt man kan:
    - montere HDD
    - montere BD-drev
    - streame trådløst
    Ellers ser det ut til at de fleste:
    - støtter de mest brukte formater
    - man kan koble til en USB-harddisk
    - kan streame fra NAS.
    - noen har display (hva vises i dette displayet?)
    Prismessig varierer det mellom ca. 1000,- til 3000,-
    Så igjen, hvilken skal man velge?
    Hvis man vil ha en rimelig og god mediespiller så ser jeg to alternativer:
    ASUS MediaPlayer O!Play HDP-R1
    og
    WD TV HD LIVE MediaPlayer
    Men jeg klarer ikke å se hvilken av disse som har den beste konfigurasjonen.
    Hvilken er best av disse to og hvorfor?
    Ang. WD TV HD LIVE; Det står i en test at det ikke er støtte for kapittelskifte eller visning av hovedmeny for DVDer rippet til VOB eller ISO. Er dette et problem?

Oppdatert 15.1.09
    Jeg har i dag testet WD TV Live og kan konstatere at den ikke viser undertekst (subtitles) når man spiller DVD-format.
    Når man bruker f.eks. DVD-Shrink for å legge den krympede på en DVD-plate får man VOB-format, samt noen ekstrafiler jeg tror inneholder tekstingen .IFO.
    Når man legger disse filene på en harddisk og spiller av på WD TV Live så spilles filmen og lyden av, men man får ikke med teksten, og da er litt av vitsen borte.
    Jeg er litt fortvilet over dette, og vet pr. i dag ikke hvilken mediaspiller jeg helle bør kjøpe.
    For meg holder det ikke at man kan konvertere til et annet format, da jeg har 110 filmer på en harddisk som det vil ta en evighet å konvertere.
    Derfor er jeg skuffet over WD TV HD Live.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •