Hvordan fungerer oppgradering av DVDO

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 71
    Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan fungerer oppgradering av DVDO

Jeg ser at DVDO VP50 Pro er lansert. De har nå 10% discount på oppgraderingene ut august.
    Er den noen som kan fortelle hvordan dette fungerer i praksis. Tenker da på toll osv...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. DVDO samarbeider med Mono AS her i Norge.

Så det som skal skje i praksis er at du bestiller din nye VP50Pro på DVDO sine websider (internasjonale oppgraderinger) og betaler med kort der (hele summen). Så sender Mono AS en VP50Pro til deg i posten, og når du har mottatt den, skal du sende din gamle iScan tilbake til Mono AS. Når DVDO har fått bekreftet at du har sendt tilbake den gamle, vil de sette inn en sum på din konto, altså rabatten du får ved oppgadering. Når man er en internasjonal kunde, vil det legges til $250 på summen når du bestiller, og dette dekker alt av avgifter (men du får jo saken fra et firma i Norge uansett, så jeg skjønner ikke helt vitsen med dét...).

Dette er slik det skal fungere, ifølge DVDO.

Men så var det praksis da...

Da jeg oppgraderte fra iScan HD+ til VP30, gjorde jeg det på ovenstående måte. Jeg trodde da at det ville være en VP30 "med mitt navn på den"; altså at det ville gå automatisk at en VP30 ble sendt direkte til meg. Men det ble noe surr i fohold til Mono AS, så jeg måtte ringe dem for å ordne opp så de sendte meg en VP30. I tillegg til dét surret, mente Mono AS at jeg måtte komme ned til dem (eller sende med posten) den gamle HD+'en, og SÅ skulle de sende en VP30. Men da visste de tydeligvis ikke hvordan dette skal fungere i følge DVDO - så etter noen mailer frem og tilbake med DVDO direkte, ordnet det seg.

Jeg måtte også maile DVDO for å få et RMA nummer slik at jeg kunne sende den gamle enheten til Mono AS. Dette RMA nummeret skulle/burde jeg ha fått automatisk synes jeg, men slik fungerte det ikke.

Til syvende og sist ordnet det seg. Det jeg misliker er at det er Mono AS som ordner med dette i Norge. På meg virker de lite seriøse. For meg er det f.eks. viktig at en bedrift har oppegående og oppdaterte websider.
    Men når man går til mono.no og klikker på DVDO, får man først opp et bilde av, sitat: "Toppmodellen iScan HD" (!!!), og når man deretter klikker seg til produktene, står VP30 som den nyeste videoprosessoren. Ikke et ord om VP50 en gang! Ikke engang et ord om ABT102 deinterlacer kortet som man får til VP30.

Rett og slett fryktelig utdaterte sider. Jeg har liksom tenkt meg å oppgradere til VP50Pro selv, men jeg gruer meg litt p.g.a. det ovenstående.

Men lykke til.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for meget god tilbakemelding
    Tror jeg vil gå for oppgraderingen. Håper Mono har lært litt med årene:???:

Det var på tide DVDO kom med støy reduksjon.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også oppgradere min VP50 til VP50Pro. Jeg synes det er et gunstig tilbud for å få et nyere produkt. Jeg er veldig fornøyd med min VP50, men er ikke helt fornøyd med ABT\DVDO som selskap. Jeg synes det er litt dårlig at de ikke har prioritert å fikse kjente bugs i VP50 før se lanserer et nytt produkt. Pr. i dag fungerer ikke 1080p24 input\output. 3:2 pulldown reversal er heller ikke 100% stabilt. Det er heller ingen garanti for at dette fungerer å VP50 Pro.

Er det noen av dere som har vært i kontakt med Mono i forhold til nyeste oppgradering?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på AVSForum at det er stor misnøye med denne oppgraderingen. DVDO hadde lovet at VP50 skulle få NR via en firmware oppgradering som det viser seg at det ikke blir noe av.
    Ser i spec'n til VP50 Pro at den ikke støtter input på 1080P/24 via HDMI. Det er kun SD-SDI som støtter 1080P/24.
    Hvis ikke denne boksen støtter 1080P/24 så blir det ingen oppgradering på meg.

En annen ting hva er det som er så spesielt med disse SD-SDI kortene?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er no' dritt. Det er noe som gjentar seg hver gang de lanserer en ny prosessor egentlig: folk spør legitime, enkle spørsmål som de ikke får svar på, mens andre spørsmål som ikke er 'prekære' blir besvart. Som en regel må man vel kunne si at når spørsmål ikke blir besvart, er det fordi det ikke er noe positivt svar.

Personlig har jeg vært fornøyd med bildekvaliteten til DVDO, og de har til dels gunstige priser og mulighet for gunstig prisede oppgraderinger, men det er en del småting som man ikke kan si seg fornøyd med. Ting som blir lovet skal fikses med en senere firmware oppdatering kan man enten ofte se langt etter, eller så viser det seg at det ikke fungerer helt som man hadde forventet når det først blir implementert.

Men men - det er vel få hardwareprodusenter som er perfekte.

Kan tenke meg å sitte litt på gjerdet jeg også, men så er det dette pre-order tilbudet som er fristende og som går ut i slutten av måneden, som jo ikke er så fryktelig lenge til. Men vi får se hva slags svar folk får i den tråden i løpet av uka, kanskje.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått bekreftet at VP50 Pro støtter 1080P/24 på HDMI inngangen.
    Jeg vil vente å se hva som skjer på tråden hos AVSForum.
    Jeg har i dag en VP30 og en Optoma HD3000.
    Når det gjelder Optoma så legger de ikke ut nye firmware på nettet.
    Den firmwaren jeg har i dag støtter ikke 1080P/24. Det sies at siste firmware versjon til Optoma støtter 1080P/24.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at oppgraderingstilbudet fra DVDO er meget gunstig. Det er virkelig ikke mange selskaper som tilbyr så gunstige ordninger for å få det siste nye!

Jeg er for så vidt meget fornøyd med min VP50. Det eneste som er dumt er at 1080p24 output ikke fungerer som det skal. Det meste av det andre fungerer meget bra. Jeg har derfor bestemt meg for å oppgradere til VP50 Pro. Jeg håper at 1080p24 output skal fungere bedre der. Ut fra de annonserte specs'ene ser det i hvert fall slik ut. VP50 var opprinnelig ikke annonsert med dette. I tillegg har den mulighet for støy reduksjon og ikke minst ISF dag\natt innstillinger.

John P.: Ettersom du har forsøkt oppgradering tidligere, så har jeg et spørsmål til deg. Betaler man hele beløpet (i dette tilfellet $3500) til DVDO og så blir dette tilbakebetalt siden? Eller betaler man kun mellomlegget mellom ny pris og trade-in credit?

Frem til 31/8/2007 er det forøvrig 10% ekstra rabatt på VP50 Pro. I tillegg kan man gjennom AVS få en ekstra $150 avslag. Alt i alt blir det faktisk ganske gunstig for en oppgradering.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Har fått bekreftet at VP50 Pro støtter 1080P/24 på HDMI inngangen.
    Det gjør også VP50. Jeg fikk ikke dette til fra min BDP-S1E tidligere, men det må ha vært brukerfeil. Fikk det til her forleden dag. Det er 1080p24 output det er problemer med.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det gjør også VP50. Jeg fikk ikke dette til fra min BDP-S1E tidligere, men det må ha vært brukerfeil. Fikk det til her forleden dag. Det er 1080p24 output det er problemer med.
    Hva gjorde du da?? Jeg får ikke 1080p24fps input til å virke, men jeg får den til å sende 1080p24 ut når den får 1080p60 inn?? Har Cineversum Master Three som er en VP50 med Cineversum navnet på.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at oppgraderingstilbudet fra DVDO er meget gunstig. Det er virkelig ikke mange selskaper som tilbyr så gunstige ordninger for å få det siste nye!

John P.: Ettersom du har forsøkt oppgradering tidligere, så har jeg et spørsmål til deg. Betaler man hele beløpet (i dette tilfellet $3500) til DVDO og så blir dette tilbakebetalt siden? Eller betaler man kun mellomlegget mellom ny pris og trade-in credit?

Frem til 31/8/2007 er det forøvrig 10% ekstra rabatt på VP50 Pro. I tillegg kan man gjennom AVS få en ekstra $150 avslag. Alt i alt blir det faktisk ganske gunstig for en oppgradering.
    De ekstra $150 var i utgangspunktet kun for US kunder, så dette har de forandret på etter at europeiske forumbrukere har "grinet" seg til det. Men meget positivt, ja.

Man betaler hele beløpet på websidene til DVDO (anchorbaytech) (+ $250 for oss internasjonale folk). Så skal man få tilsendt en ny enhet (fra Mono AS), og når man har mottatt den, skal man sende tilbake den gamle (til Mono AS). Når DVDO har fått bekreftet at den gamle er levert og er av typen du spesifiserte, setter de inn pengene for innbyttet på kontoen din via kortnummeret du brukte til å betale med.

Dersom man ikke sender tilbake den gamle innen 30 dager etter at man har mottat den nye enheten, får man ingen penger igjen (logisk nok).

Alt dette skal i prinsippet gå automatisk, men jeg lurer på om ikke det lønner seg å ha en dialog med Mono AS underveis, for jeg tror ikke de er helt klare på hvordan dette her skal fungere. De var i alle fall ikke det den gang jeg oppdaterte. Les nøye igjennom all teksten på den internasjonale oppgraderingssiden til DVDO (den jeg linket til i en post over her), slik at du vet nøyaktig hvordan det skal foregå, i tilfelle Mono skulle finne på noe rart.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vil man få til de ekstra $150 via international upgrade? Eller må man kjøpe via AVS?
    Forøvrig så lurer jeg også på toll/moms på en slik upgrade. Noen erfaringer?
    Litt sugen på å oppgradere til en VP50 (Pro eller ikke) selv. $-kursen er jo på vår side.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt; les siden for internasjonale oppgraderinger.

Der står det bl.a.:

An international upgrade processing and handling fee of $250 will be added to your order. This fee will also cover shipping, customs duties and taxes for your new iScan.
    Nøyaktig hvorfor dette tillegget er der er jeg usikker på, da man ikke får den nye enheten fra DVDO direkte men fra den lokale distributøren (Mono for oss). Det var ihvertfall sånn da jeg oppgraderte. Men det er nå sånn det er uansett.

Det står også:

Once your new iScan arrives, you will have 30 days to return your old iScan unit for trade-in credit. In most cases, you will need to return your trade-in unit to your local authorized DVDO distributor or reseller, not to Anchor Bay Technologies. The RMA# and full instructions for returning your old iScan will be sent to you. As soon as your old unit as been received, you will receive instant credit in the appropriate amount against your credit card.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Hva gjorde du da?? Jeg får ikke 1080p24fps input til å virke, men jeg får den til å sende 1080p24 ut når den får 1080p60 inn?? Har Cineversum Master Three som er en VP50 med Cineversum navnet på.
    Vel, 1080p24 input fungerer, men kun dersom man velger 1080p60 output. Man kan også bruke 23,96 unlocked, men det vil gi tearing\stutter. 1080p24 input -> 1080p24 output fungerer ikke pr. i dag. Dette forutsetter nok også firmware versjon 1.04. Bruker Cineversum samme firmare som den vanlige utgaven av VP50 eller trenger den en annen?

Josh fra DVDO skriver på forumet at 1080p24 input -> 1080p24 output skal fikses etter at VP50 Pro er lansert. For øyeblikket må man med andre ord klare seg med 1080p24 input -> 1080p60 output, eventuelt bare holde seg til 1080p60 fra kilden. Det fungerer tross alt ganske bra det også.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Nøyaktig hvorfor dette tillegget er der er jeg usikker på, da man ikke får den nye enheten fra DVDO direkte men fra den lokale distributøren (Mono for oss). Det var ihvertfall sånn da jeg oppgraderte. Men det er nå sånn det er uansett.
    Jeg vil tro at det er forbundet med de ekstra utgiftene det medfører så snart enheten skal ut av USA. Enheten skal sendes til Mono (som sannsynligvis ikke har særlig mange av disse på lager i utgangspunktet). I forbindelse med sending er det nok en del papirarbeid. Dessuten er det nok DVDO som dekker alle ekstra utgifter. Jeg tror ikke innbyttet koster Mono noe, de ville de nok protestert heftig. Det krever nok kun litt arbeidsinnsats fra deres side.

Det er forøvrig en stor fordel at enheten kommer gjennom Mono og ikke direkte fra USA. Det medfører bl.a. 2 års garanti og 3 års reklamasjon. Det kan man bare drømme om dersom den er kjøpt i USA. Nå skal det jo sies at vi betaler ganske dyrt for dette i Norge. VP50 er faktisk omtrent $2000 dyrere i Norge enn i USA.

Jeg synes fremdeles innbyttet er meget gunstig. Jeg har ikke vært borti noe lignende tidligere.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Så vil man få til de ekstra $150 via international upgrade? Eller må man kjøpe via AVS?
    Forøvrig så lurer jeg også på toll/moms på en slik upgrade. Noen erfaringer?
    Litt sugen på å oppgradere til en VP50 (Pro eller ikke) selv. $-kursen er jo på vår side.
    Slik jeg forstår det så betaler man ikke noe utenom det beløpet som betale direkte til DVDO. Ikke noe ekstra frakt, moms, etc.

Man skal kunne få de ekstra $150 via international upgrade. Det var i hvert fall det kundeservice hos DVDO sa. Jeg er i kontakt med en selger på AVS for å finne ut av detaljene. Kan gi beskjed om hva jeg finner ut.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg svar fra en selger hos AVS. Han skriver følgende;

Correct we have nothing shipping wise to do with the international orders,
    just the coupon code which gives you an extra trade in credit.

Dette er rett og slett en bonus som deles ut til AVS brukere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår det så betaler man ikke noe utenom det beløpet som betale direkte til DVDO. Ikke noe ekstra frakt, moms, etc.

Man skal kunne få de ekstra $150 via international upgrade. Det var i hvert fall det kundeservice hos DVDO sa. Jeg er i kontakt med en selger på AVS for å finne ut av detaljene. Kan gi beskjed om hva jeg finner ut.
    Takker!
    Det vil jo være utrulig snertent om man klarer å "bypasse" mva og toll da

Satt å fulgte med på avsforum i går, og det kom et innlegg fra avscience folket, hvor de sa at de også kunne ta trade-in. Må sjekke igjen i dag.

Men, fra de postene der så er det flere som er lettere forvirra mhp trade-in og avsforum coupon'en.

Sendte en par mailer også (avscience og dvdo), men ikke noe svar enda.
    Noen som vet om dvdo tar visa etc. (de burde nå gjøre det)

Takker for svar.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg svar fra en selger hos AVS. Han skriver følgende;

Correct we have nothing shipping wise to do with the international orders,
    just the coupon code which gives you an extra trade in credit.

Dette er rett og slett en bonus som deles ut til AVS brukere.
    Men, for å få coupon coden må du fysisk bestille, eller er det nok å si at du kommer til å bestille en trade-in via dvdo. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powerbuy fikset se