Hvordan fungerer oppgradering av DVDO - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg redigerer litt til, jeg (fælt som jeg tuller i dag, da?). Jeg har bestillt oppgradering nå. Så dett var dett for min del.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilling fra USA påløper det moms...så det er derfor 14.000 fra Mono

mvh

PerS

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den norske importøren/distributøren vil også tjene penger, derav forskjellen i pris.....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om produktet evt. leveres ut vìa MONO, skal jo ikke det betale momsen din!

PerS

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Selv om produktet evt. leveres ut vìa MONO, skal jo ikke det betale momsen din!

PerS
    Du har selvfølgelig et poeng, men det også litt urimelig at det skal betales moms på hele beløpet. Oppgrading er tross alt ikke helt det samme som å kjøpe nytt produkt. Det er heller mellomlegget som i så fall bør være momspålagt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Du har selvfølgelig et poeng, men det også litt urimelig at det skal betales moms på hele beløpet. Oppgrading er tross alt ikke helt det samme som å kjøpe nytt produkt. Det er heller mellomlegget som i så fall bør være momspålagt.

Husk at de også må sende unitene tilbake til USA

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moms Problematikken

Her er svar fra MONO AS, som har kontaktet fylkes skatte sjefen:
    "Jeg har forgjeves forsøkt å avklare dette med MVA med Fylkesskattesjefen via telefon, da Mono AS ikke på noen måte ønsker å kunne bidra til evt.
    unndragelse av MVA ved å utlevere "oppgraderingsenheter" til sluttbrukere i Norge, som har betalt varen (eks. MVA) utenlands.
    Dessverre kunne/ville ingen hos Fylkesskattesjefen avgi et svar via telefon og insisterte på at vi skulle sende inn et brev og redgjøre for problemstillingen i sakens anledning, noe vi gjorde igår. Vi skal visstnok motta svar i løpet av ca. 3 uker ...

Om Fylkesskattesjefen kommer frem til at hele eller deler av prisen på VP50Pro skal legges til grunn for MVA beregning er det tvilsomt om Mono AS kan innvolvere seg i oppgraderingsprosessen, men dette får vi altså avklart noe senere i måneden.
    Vi vil uansett kunne tilby oppgradering fra VP50 til VP50Pro for kr.
    14.000 (inkl. MVA og porto), som diskutert tidligere.
    DVDO er informert om situasjonen

Vennlig hilsen
    Terje Romen
    Mono AS"

Jeg vil holde forumet oppdatert!

PerS

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig tenkt å la være å skrive mer i tråden her, men nå synes jeg det tar av litt.

Oppgradering av DVDO sine modeller har jo Mono gjort flere ganger, så jeg kan da ikke forstå at det skal være så mye nytt som må sjekkes ut. Eller er det andre motiv her?

Ser at Mono har en upgrade fra VP50 til VP50Pro. Hva med oss andre som ikke har siste modell? Vi er tvunget til å bruke DVDO sine egne alternativer.
    Innen pre-order fristen gikk ut så kom en oppgradering fra VP50 til VP50Pro på ca. $1000 + $250 som skulle dekke omkostninger/frakt m.m

Med moms på differansen så ville en slik oppgradering komme på 7250NOK (pre-order) og 10875NOK etter 1/9-07. Da holder jeg $250 utenfor. Så potensielt noe mer om staten skal ha moms på de $250 også. Jeg har holdt de utenfor i regnestykke her ettersom Mono tilbyr sin upgrade og da burde jo i teorien de $250 falle bort.
    Og personlig så synes jeg det er drøyt å dra en slik upgrade fra 7250 til 14000NOK.

Om man tar med de $250 (som skal dekke omkostninger m.m) og tar med moms så vil en upgrade fra VP50 til VP50Pro komme på ca. 9062NOK (pre-order). Fortsatt langt opp til 14000NOK.
    Så har Mono andre motiv her med å tilby sin egen upgrade?

Så jeg vet jammen ikke jeg. Dette burde Mono hatt kontroll på. Tror nok både DVDO og Mono taper slik situasjonen er nå.
    Og hva i all verden er vitsen med at DVDO har sin egen international upgrade dersom importør lager sine egne tilbud? Hadde DVDO holdt Mono utenfor dersom en valgte upgrade direkte fra DVDO så hadde vi sluppet alt dette.

Mhh? Nesten sånn at jeg må ta en tlf til DVDO igjen for å høre om det er mulig.

Som nevnt så hadde jeg ingen intensjoner om å skrive mer i tråden. Om jeg har støtt noen så får jeg unnskylde her og nå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de også må sende unitene tilbake til USA
    Disse beholdes av Mono etter hva DVDO sa til meg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså Mono blir "sittende" med brukte VP50 samtidig som de har egne nye på lager.
    Any ho moms problematikken er der fremdeles.

PerS

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en perfekt verden er strengt tatt ikke dette vårt problem. DVDO i USA har lovet noe på vegne av sine internasjonale distributører. Hvis dette da ikke er mulig å gjennomføre i praksis børe DVDO i samsvar med Mono finne i løsninger, eventuelt hvem som betaler regningen. Mono har tross alt visse forplikelser som importør av produktet. Jeg er sikker på at det ligger en avtale til grunn for dette samarbeidet.

Altså Mono blir "sittende" med brukte VP50 samtidig som de har egne nye på lager. Any ho moms problematikken er der fremdeles.
    Hva som skjer med enhetene etter at de har vært hos kunder er heller ikke relevant for oss. Nå er det engang slik at DVDO tilbyr upgrade. Da må de ha tatt dette med i beregningen. Uansett har det ingenting å si for moms spørsmålet.

Det hele hadde ikke vært noe problem dersom vi måtte sende enhetene til Mono som deretter sender dem til DVDO i USA, som så sender nye enheter i retur. Da kunne det hele vært håndert som en service\upgrade. Med AVS prisen og discount er jo prisen på VP50 pg VP50 Pro den samme. Det som introduserer problemene er det faktum at enghetene sendes ut før de andre er sende i retur.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •