Hvordan fungerer oppgradering av DVDO - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Venter i spenning på utfallet.
    Ettersom noen av oss har handlet fra utlandet direkte og dermed betalt import/mva på enheten. I beste (værste) fall burde det da være mva på differansen og ikke $3000.
    Det gjelder iof også dere andre (som har kjøpt i norge), for det er jo en upgrade vi handler og ikke en dings til. Flisespikking men allikevel.

Dette er endel av svaret jeg fikk fra DVDO tidl.: "You can send back your unit after receiving the Brand new one from Mono A/S"

Tydelig at DVDO må instruere Mono

PS! Jeg har også sendt en mail til DVDO for en forklaring på riktig prosedyre.

Update:
    Fikk svar fra DVDO. De skal sjekke. Men normalt sender de ikke direkte til kunde.
    Noen som kan røske i Mono litt? Tvetydige meldinger derfra

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    redigert (som du ser).

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Venter i spenning på utfallet.
    Ettersom noen av oss har handlet fra utlandet direkte og dermed betalt import/mva på enheten. I beste (værste) fall burde det da være mva på differansen og ikke $3000.
    Det gjelder iof også dere andre (som har kjøpt i norge), for det er jo en upgrade vi handler og ikke en dings til. Flisespikking men allikevel.

Dette er endel av svaret jeg fikk fra DVDO tidl.: "You can send back your unit after receiving the Brand new one from Mono A/S"

Tydelig at DVDO må instruere Mono

PS! Jeg har også sendt en mail til DVDO for en forklaring på riktig prosedyre.

Update:
    Fikk svar fra DVDO. De skal sjekke. Men normalt sender de ikke direkte til kunde.
    Noen som kan røske i Mono litt? Tvetydige meldinger derfra
    Jeg er dessverre ganske sikker på at hvis boksen blir sent fra USA må du betale moms av hele summen og ikke bare av differansen:evil:

Jeg venter på svar fra DVDO angående moms!!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp følgende svar fra DVDO.

Yes, the VP50pro will ship from the USA.

As far as taxes/duties, unfortunately you will have to pay whatever your government requires.

Det vil da si at man må betale nesten 5000 i moms. Får vente å se hvilken deal Pers kommer med. Alternativt er å handle via Jetcarrier eller en slektning i USA.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel. Med mindre det har skjedd en misforståelse i e-postene dere imellom, er det jo tydelig at DVDO ikke selv vet hva de driver med.

Gidder du å poste innholdet i e-posten i tråden på AVSForum? Eller kan jeg bruke sitatet ovenfor og poste der? Jeg lurer på hva svaret blir i tråden der, både fra andre brukere og fra DVDO representantene.

Oppgraderingssiden til DVDO sier tydelig - som jeg har sagt ørtenhundreosnørrogførti ganger nå - at de $250 skal dekke ALT som har med frakt, toll, gebyrer å gjøre.

Få med det i posten dersom du poster på AVSForum.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Javel. Med mindre det har skjedd en misforståelse i e-postene dere imellom, er det jo tydelig at DVDO ikke selv vet hva de driver med.

Gidder du å poste innholdet i e-posten i tråden på AVSForum? Eller kan jeg bruke sitatet ovenfor og poste der? Jeg lurer på hva svaret blir i tråden der, både fra andre brukere og fra DVDO representantene.

Oppgraderingssiden til DVDO sier tydelig - som jeg har sagt ørtenhundreosnørrogførti ganger nå - at de $250 skal dekke ALT som har med frakt, toll, gebyrer å gjøre.

Få med det i posten dersom du poster på AVSForum.
    Det er greit at du bruker sitatet.
    Jeg har gjort en forspørsel til DVDO om det greit at boksen sendes til slekninger i USA og at jeg leverer VP30 til Mono.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra DVDO at det var greit for dem å sende boksen til mine slektninger i USA og at jeg sender min gamle VP til Mono.

Da blir det løsning for meg hvis ikke Pers kommer med et tilbud jeg kan takke nei til.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar via PM da jeg hadde skrevet innlegg på AVSForum (jeg har fjernet det nå av diverse årsaker).

'Basically', så skal vi bestille fra DVDO oppgraderingssiden, og betale de $250 dollarene for frakt, moms etc. Ferdig med det. Dersom noen har spørsmål om hvorfor jeg plutselig ble så ordknapp; ta det i en PM.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar via PM da jeg hadde skrevet innlegg på AVSForum (jeg har fjernet det nå av diverse årsaker).

'Basically', så skal vi bestille fra DVDO oppgraderingssiden, og betale de $250 dollarene for frakt, moms etc. Ferdig med det. Dersom noen har spørsmål om hvorfor jeg plutselig ble så ordknapp; ta det i en PM.
    Jeg har sendt deg en PM pg venter på svar.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM sendt.

Jeg har forøvrig fremdeles ikke fått noe kupong-nummer fra AVSForum, så jeg vet ikke helt om jeg gidder. Vi får se. Begynner å nærme seg slutten av måneden også.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM sendt.

Jeg har forøvrig fremdeles ikke fått noe kupong-nummer fra AVSForum, så jeg vet ikke helt om jeg gidder. Vi får se. Begynner å nærme seg slutten av måneden også.
    Jeg fikk min coupon etter 2 dager.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Vi vil tilby oppgradering fra VP50

Hei
    Da er avtalen med Mono AS i havn når det gjelder oppgradering til VP50Pro via Norge.
    se mere detaljer her:
    Velkommen til Mono AS

mvh

Pers
    skiftet bruker navn fra Pers1 til meridian861

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Hei
    Da er avtalen med Mono AS i havn når det gjelder oppgradering til VP50Pro via Norge.
    se mere detaljer her:
    Velkommen til Mono AS

mvh

Pers
    skiftet bruker navn fra Pers1 til meridian861
    Det er fint an Mono har laget en egen oppgradering, men jeg synes det var noe dyrt i forhold til den oppgraderingen DVDO tilbyr. Man slipper til gjengjeld å legge ut $3500. Hva tror dere?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også ble overrasket over den høye prisen. 14000 var det ikke det da?
    Har selv regnet på hva en oppgradering fra VP30 vil komme på (fra USA) og det kommer på ca. 9500 (En oppgradering fra VP50 vil være enda rimeligere). Har holdt evnt. moms utenom.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ender dere på? 31/08 nærmer seg med stormskritt.

Personlig heller jeg mot en oppgrading gjennom DVDO i USA. DVDO har forøvrig oppdatert sidene sine for internasjonal oppgradering. Personlig synes jeg de er både klare or tydelige på detaljene: Anchor Bay » Support » Upgrade Program

Dersom jeg bestille skal jeg sørge for å holde Mono orientert om prosessen slik at de er klar over hva som skal skje.

Det eneste som er litt utklart enda er hva som skjer med moms på produktet. Er det noen som vet? DVDO skriver ingenting om "salges tax" på sin side, bare at $250 skal dekke frakt og toll (det er ikke toll på elektronikk i Norge, kun 25% MVA).

Edit; I verste fall kommer momsen i tillegg. Det utgjør i så fall ca. kr. 4500,- ($3000 (tilbud med AVS rabatt) * 6 * 0,25). Frakt og handling fee er ikke moms pliktig. Hvis det kun er moms på mellomlegget er det i så fall en del rimeligere ($1000 * 6 *0,25 = 1500).

Jeg ser fremdeles ikke helt hvor man i så fall legger til momsen. Det betales direkte til USA, mens produktet sendes fra Mono. Det betyr i praksis at man hverken har innført produktet selv, ei heller betalt noen penger for det til en norsk forhandler. Hvor kommer i så fall momsen inn i bildet? Vil Mono kreve denne?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte iallefall i går via DVDO. Håper ting løser seg til slutt... på best mulig måte...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det eneste som er litt utklart enda er hva som skjer med moms på produktet. Er det noen som vet? DVDO skriver ingenting om "salges tax" på sin side, bare at $250 skal dekke frakt og toll (det er ikke toll på elektronikk i Norge, kun 25% MVA).
    Det står fremdeles at det skal dekke både customs duties (toll) og taxes (hva er i så fall 'taxes' her, om ikke moms?), i tillegg til frakt, så da satser jeg på det. Ferdig med det.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står fremdeles at det skal dekke både customs duties (toll) og taxes (hva er i så fall 'taxes' her, om ikke moms?), i tillegg til frakt, så da satser jeg på det. Ferdig med det.
    Hmm, jeg må ha lest siden litt for kjapt, for dette så jeg ikke. Skulle tro at taxes = moms. Mono kunne forøvrig fortelle at det ved oppgradering fra fabrikken i USA ville komme moms på hele kjøpsbeløpet (i dette tilfellet $3000). Det betyr i så fall kr. 4500,- Jeg ser fremdeles ikke helt hvor dette i så fall skal betales. Er det noe Mono vil kreve inn før de eventuelt sender ut ny enhet?

Jeg synes det hele er frykelig forvirrende. Noen skriver det ene, noen skriver det andre. Dette med momsen kan forklare oppgraderingsprisen på kr. 14.000,- fra Mono.

Personlig er jeg heller ikke helt sikker på at VP50 er verd mellomlegget. SD\HD ytelsen er omtrent den samme. HDMI 1.3 trenger man strengt tatt ikke. De færreste trenger HD-SDI. Støyredusjon er jo fint, men skal jo helst ikke brukes om signalene er gode nok. Jeg er enda usikker...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tuller og tøyser i dag, ja. Tjohei. Redigert.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker (det jeg egentlig skrev ble sensurert...) er det som skjer her nå da... det må da være mulig å få et klart svar fra noen. Skal ringe DVDO nå snart for å forhøre meg hva de sier.
    Det vil uansett ikke være aktuelt å betale moms på hele beløpet. Det blir jo galt. Det må i ytterste konsekvens være moms av mellomlegget hver av oss betaler. Vi har tross alt betalt moms allerede på gammel enhet.
    Huff...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •