Hvordan fungerer oppgradering av DVDO - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott. Spennende å se hva du får til hva upgrade angår.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man tak i Coupon koden (link)?
    Det hadde vært greit å spare $150 ekstra!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på DVDO's hjemmeside at man nå kan få med HD-SDI kort også.
    Ser at det snakkes mye om dette HD-SDI kortet på AVSForumet.
    Noen som kan forklare hvorfor HD-SDI er så viktig.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL - har du fått kupong-koden? Jeg har også vært i kontakt med en AVS selger, og han ba om å få adressen min, men så har jeg ikke hørt mer fra ham.

NightScope: kupong-kode får man ved å maile en av de to det er linket til i "sticky"-tråden på AVSForum (den som omhandler dette AVS-tilbudet).

HD-SDI og SDI har jeg ikke noen personlig erfaring med, men det dreier seg om å sende signalet direkte fra MPEG-dekoderen i spilleren og ut, uten å gå veien om spillerens øvrige elektronikk. Dette skal dermed være 'bedre'. I praksis er det nok ikke nødvendigvis store forskjellen på å sende det ut via HDMI, ihvertfall ikke dersom det er mulig å sende signalet ut interlaced (gjelder 480i, 576i og 1080i), slik at videoprosessoren kan gjøre all jobben.

Men her som med andre ting er enkelte mer kresne enn andre.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret John:-D
    Jeg har sendt en forspørsel om en coupon code til Marc, så får jeg se om det dukker opp en kode.
    Ser at DVDO får mye pepper sin VP50 på AVS. Det har tydeligvis vært lovet ting de ikke klarer å levere som nå kommer på VP50 Pro.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir da prisen for å oppgradere fra vp50 til pro?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber med å få en knall deal så det gjøre direkte her i Norge.
    Må avslutte Powerbuy på 50Pro først.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    LL - har du fått kupong-koden? Jeg har også vært i kontakt med en AVS selger, og han ba om å få adressen min, men så har jeg ikke hørt mer fra ham.

NightScope: kupong-kode får man ved å maile en av de to det er linket til i "sticky"-tråden på AVSForum (den som omhandler dette AVS-tilbudet).

Men her som med andre ting er enkelte mer kresne enn andre.
    Stemmer det som John her sier. Send en mail til til Marc eller Richard. emailen finner dere i avs tråden om VP50Pro. Marc var borte fordagen, men jeg fikk endelig min kode i går. Da var det bare å bestemme seg da

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en mail fra DVDO i morges.

Der sier de at "handelen" går via Mono A/S. Man bestiller fra DVDO direkte (upgrade). Så kommer den delen jeg ikke skjønte helt. Jeg skulle sende min enhet til Mono, som da sender meg VP50Pro. Og til slutt blir pengene tilbakeført. Synes rekkefølgen var litt rar. Har spurt DVDO om rekkefølgen faktisk stemmer. Håper ikke det... Virker jo litt rart at jeg skal være uten VP i en lengre periode i påvente av ny enhet, noe som også vil umuliggjøre filmtitting for min del i en periode.
    Noen som vet noe helt sikkert? Regner egentlig med at jeg først får VP50Pro, for deretter å sende gammel tilbake. Det virker mest fornuftig

jaja... venter på svar fra DVDO.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått koden enda, men har sendt adresse og telefonnummer til AVS selgeren. Regner med at jeg får en e-post om dette i løpet av kort tid.

Sitat Opprinnelig postet av pers1
    Har du noen ide om hva noe slikt kommer til å koste i forhold til oppgraderingen direkte fra DVDO?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Fikk en mail fra DVDO i morges.

Der sier de at "handelen" går via Mono A/S. Man bestiller fra DVDO direkte (upgrade). Så kommer den delen jeg ikke skjønte helt. Jeg skulle sende min enhet til Mono, som da sender meg VP50Pro. Og til slutt blir pengene tilbakeført. Synes rekkefølgen var litt rar. Har spurt DVDO om rekkefølgen faktisk stemmer. Håper ikke det... Virker jo litt rart at jeg skal være uten VP i en lengre periode i påvente av ny enhet, noe som også vil umuliggjøre filmtitting for min del i en periode.
    Noen som vet noe helt sikkert? Regner egentlig med at jeg først får VP50Pro, for deretter å sende gammel tilbake. Det virker mest fornuftig

jaja... venter på svar fra DVDO.
    Hvis det er i denne rekke det skal gjøres så trenger du sikkert ikke sende inn VP50 før Mono har en VP50 Pro på lager med ditt navn på. I så fall er det bare noen dager.

Se forøvrig dette fra begynnelsen av tråden:

Hei. DVDO samarbeider med Mono AS her i Norge.

Så det som skal skje i praksis er at du bestiller din nye VP50Pro på DVDO sine websider (internasjonale oppgraderinger) og betaler med kort der (hele summen). Så sender Mono AS en VP50Pro til deg i posten, og når du har mottatt den, skal du sende din gamle iScan tilbake til Mono AS. Når DVDO har fått bekreftet at du har sendt tilbake den gamle, vil de sette inn en sum på din konto, altså rabatten du får ved oppgadering. Når man er en internasjonal kunde, vil det legges til $250 på summen når du bestiller, og dette dekker alt av avgifter (men du får jo saken fra et firma i Norge uansett, så jeg skjønner ikke helt vitsen med dét...).

Dette er slik det skal fungere, ifølge DVDO.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hva blir da prisen for å oppgradere fra vp50 til pro?
    Prisen er $3500 - 10% (pre order discount) - $150 (AVS coupon) - $2000 (Trade-in VP50) + $250 (international) = $1250, omtrent kroner 7500,-

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har dealen på plass før 31. August

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL,

Den rekkefølgen som står i tråden er den som virker mest fornuftig, og sikkert den rette.
    Jeg har som nevnt sendt spm til DVDO igjen om det de sa var riktig.

Vi får håpe.

Update:
    Fikk det svaret jeg håper på, og kan bekrefte at slik det er beskrevet tidl. i tråden her stemmer. En får ny enhet fra Mono, deretter retur av gammel enhet, så penger tilbake.
    Goodie... da er det bare å gå inn i "skal-skal ikke-modus"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Prisen er $3500 - 10% (pre order discount) - $150 (AVS coupon) - $2000 (Trade-in VP50) + $250 (international) = $1250, omtrent kroner 7500,-
    Husk at momsen kommer i tillegg

PerS

Mono venter på svar fra DVDO ang upgrades.... har nok mere info i morgen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at momsen kommer i tillegg
    Hvorfor kommer det moms på i tillegg? Pengene betales direkte til utlandet, enheten sendes til Mono. Jeg ser ikke helt hvor momsen kommer inn i bildet? Man betaler da ikke noe som helst til Mono og man skal ikke hente ut produktet selv.

Jeg ville tro at produktet kommer gjennom som en oppgradering\reparasjon. Mulig jeg tar feil, men jeg ser ikke helt hvor man i så fall skal legge på moms beløpet. De ekstra $250 som utenlandske kjøpere betaler skal dekke slikt i følge beskrivelsen på DVDO sine nettsider.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hvorfor kommer det moms på i tillegg? Pengene betales direkte til utlandet, enheten sendes til Mono. Jeg ser ikke helt hvor momsen kommer inn i bildet? Man betaler da ikke noe som helst til Mono og man skal ikke hente ut produktet selv.

Jeg ville tro at produktet kommer gjennom som en oppgradering\reparasjon. Mulig jeg tar feil, men jeg ser ikke helt hvor man i så fall skal legge på moms beløpet. De ekstra $250 som utenlandske kjøpere betaler skal dekke slikt i følge beskrivelsen på DVDO sine nettsider.
    Jeg er enig med deg! Hvorfor betale $250 hvis man må i tillegg betale moms.
    Da er det jo bedre å oppgradere via Jetcarrier.

Fikk coupon koden i dag:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic...

Men, hvilket utstyr har dere som når skal oppgradere til 50Pro.
    Er litt i småtvil om det er lønnsomt for egen del.

Skal jo opp til 1080 PJ om litt, har nå en 720p PJ.
    Og en HD-avspiller kommer, men hvilken er ikke klart.
    Bruker en DVD-spiller og en tvix som medium i dag. Ser for meg noe bedre bilde fra tvix via en 50Pro med PRep, mosquito og HD-prosessering m.m, enn via VP30 som har i dag. Tvix'n vil også byttes ut med en bedre tvix om litt.

Noen tanker?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Litt off-topic...

Men, hvilket utstyr har dere som når skal oppgradere til 50Pro.
    Er litt i småtvil om det er lønnsomt for egen del.

Skal jo opp til 1080 PJ om litt, har nå en 720p PJ.
    Og en HD-avspiller kommer, men hvilken er ikke klart.
    Bruker en DVD-spiller og en tvix som medium i dag. Ser for meg noe bedre bilde fra tvix via en 50Pro med PRep, mosquito og HD-prosessering m.m, enn via VP30 som har i dag. Tvix'n vil også byttes ut med en bedre tvix om litt.

Noen tanker?
    Jeg har en Sony VPL-VW50, Sony BDP-S1 og en Pixel Magic MB200 media box. Jeg kjører forøvrig 2,35:1 med ISCO II anamorphisk linse og trenger derfor fleksibiliteten til VP50. Jeg trenger sånn sett ikke VP50 Pro, men det er fint å ha det siste nye både med tanke på ytelse, firmware og bruktverdi. Hadde jeg måttet betale full pris for VP50 Pro hadde jeg ikke oppgradert, for å si det slik. Jeg har forøvrig også planer om å koble meg til bakkenettet. Forhåpentligvis er kvaliteten god nok til at jeg kan se en film fra TV på oppsettet.

PreP er en fin funksjon som ofte forbedrer bilde fra enheter som ikke kan gi ut 480i\576i. Noise reduction kan også være fint å ha, da en del kilder inneholder til dels mye støy. SD-deinterlacing er jo meget bra på DVDO produktene, men her er det nok ikke noen forskjeller i forhold til tidligere modeller som VP30.

Muligheten for HD-SDI kommer jeg ikke til å benytte meg av. Det ser jeg ikke hensikten med i disse HDMI tider (vel, hadde jeg hatt en CRT projektor ville jeg nok benyttet meg av det).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Mono i dag, og de sa at kun tar imot brukte VP'er og rapportere tilbake til DVDO at de har mottatt VP'n.
    De nye blir mest sannsynlig sendt fra produsent i USA.
    Dvs at man må betale ca 4900 i moms. Da er ikke oppgradering akutell for min del.
    Skal sende en mail til DVDO å få avklart dette med momsen.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •