Problemer med surround over SPDIF (Coax) fra PC til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med surround over SPDIF (Coax) fra PC til forsterker

Jeg har nettop kjøpt meg en Denon AVR 2807, og har koblet coax fra mitt Creative Live! 5.1 kort via SPDIF-port til coax inngang på forsterker. Men det som skjer, er lyden kun kommer fram som stereo PCM signal, selv når jeg spiller surroundmateriale. Har kikket litt rundt på nettet, og det kan se ut som mitt lydkort bare sender stereo over SPDIF med mindre det er kodet spesielt i AC3/A-52/DTS. Jeg bruker VLC som mediespiller, og de filmene som har surround kan jeg velge "A52 over SPDIF" som audio-device, men da hører jeg ingenting. Input på Denon står på auto, og når jeg bytter til A52 i VLC bytter input ikonet fra PCM til ingenting, som tegn på at ingenting kommer fram.

Er det noen måte å kommer rundt dette på? Finnes det f.eks software enkodere som koder om all lyd slik at det kan sendes som AC3/DTS? Anbefalinger? Eller må jeg gå til innkjøp av nytt lydkort?

Takker på forhånd!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd dette? (sakset fra VLC forumet)

"Select VLC, go to Tools > Preferences > (tab) Audio > Output modules > (check the "Advanced options" box) select from the drop-list something called "Win32 waveOut extension output", save and restart VLC media player."

Jeg må alltid gjøre dette etter reinst av PC'en.

Mvh
    Bjørn Andersson

Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve dette...men hva med hvis jeg bytter til optisk? Vil det være noe forskjell?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •