Squeezebox uten pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox uten pc

Vet at mange lurer på bruk av Squeezebox uten å ha pc stående på. Den beste løsningen er sikkert Infrant Ready Nas, men den er jo dyr da. Mange kjøper harddisker som de selv modder, men for meg som aldri har satt mine ben i en pc er ikke dette noen løsning, synes det var vanskelig nok å sette opp det trådløse nettet mitt! Det jeg nå har gjort er å bestille SB + Qnap TS-201 + 250GB fra Ripcaster.co.uk. Det geniale (håper jeg) er at de setter opp systemet med Slimserver installert slik at jeg slipper å bruke mer av mitt rikholdige nordnorske skjellsordvokabular under forsøk på installasjon. Så får vi bare håpe bestillingen går greit. Om det er interesse for det skal jeg informere om hvordan dette går.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk prosjektet?

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk dette prosjektet?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke dette Kokken nettopp har gjort, eller bommer jeg nå? Han har i så fall lagt ut tråd om det.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk av Nas fungerer det, bare sjekk at andre har brukt og kan bekrefte suksess på akkurat den Nasen du planlegger å bruke. Dersom andre skal gjøre installasjonen for deg så husk at nå er det ikke Slimserver som gjelder, men Squeezecenter.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Dersom andre skal gjøre installasjonen for deg så husk at nå er det ikke Slimserver som gjelder, men Squeezecenter.
    Strengt tatt bare nødvendig dersom det er Duet løsningen som skal benyttes. For de eldre modellene er fremdeles Slimserver godt nok. Den er faktisk litt mindre ressurskrevende.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er det ikke dette Kokken nettopp har gjort, eller bommer jeg nå? Han har i så fall lagt ut tråd om det.
    Nesten, jeg har lagt ut litt info denne tråden: http://avforum.no/forum/generelt-aud...queezebox.html

Merk: Det er TS-109, ikke TS-101/201 som jeg har satt opp. Det er noe forskjell på disse modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Strengt tatt bare nødvendig dersom det er Duet løsningen som skal benyttes. For de eldre modellene er fremdeles Slimserver godt nok. Den er faktisk litt mindre ressurskrevende.
    Det er selvfølgelig sant at det er kun Duet-pakken som krever SC. Men det er også rettet flere bugs som er greit å få med seg for de andre spillerne også + nytt Gui.

Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt en ny boks nå med gammel Sw.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezecenter på Qnap 109 NAS

Hei jeg bruker en Qnap 109 med duet som jeg har installert Squeezecenter på.
    Det fungerer veldig bra. Det jobbes vistnok med en fremtidig firmware med innebygd Squeezecenter.
    QNAP NAS Community Forum • View topic - normal Slimserver support [SqueezeCenter7 is up for testin!]

Jeg gikk den tunge veien og installerte sjøl.
    oinkzwurgl.org: SSODS on TurboStations

Etter at verktøyet er installert på Qnap må du også instalere Squeezecenter.
    Merk at du her må bruke en annen nettleser en explorer når du laster ned Squeezecenter da den forandrer navnet på programet.

Velger du å gå den tunge veien bør du ha en vis peiling hva du gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Planlegger å bruke Duet med en Synology DiskStation DS-107+

SYNOLOGY Synology DiskStation DS-107+ NAS m/ printserver, backup, UPnP AV, 128 MB / MULTICOM

Har også sett på muligheten til å bruke en Qnap 109 eller en 109 Pro. Har plutselig blitt veldig usikker, og vurderer også en HP MediaSmart Server EX470, etter at komplett har satt ned prisen:

Komplett.no - HP MediaSmart Server EX470 500 GB, Windows Home Server

Setter veldig stor pris på tailbakemeldinger slik at jeg kan få tatt mitt valg ift. til kilde til Duet:-D :-D
    Ønsker ikke å bruke dagens pc 24/7.
    Skal kun bruke denne enheten til å lagre musikk, samt dele ut små filer og bilder i nettverket.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sanasol
    Hei!

Planlegger å bruke Duet med en Synology DiskStation DS-107+

SYNOLOGY Synology DiskStation DS-107+ NAS m/ printserver, backup, UPnP AV, 128 MB / MULTICOM

Har også sett på muligheten til å bruke en Qnap 109 eller en 109 Pro. Har plutselig blitt veldig usikker, og vurderer også en HP MediaSmart Server EX470, etter at komplett har satt ned prisen:

Komplett.no - HP MediaSmart Server EX470 500 GB, Windows Home Server

Setter veldig stor pris på tailbakemeldinger slik at jeg kan få tatt mitt valg ift. til kilde til Duet:-D :-D
    Ønsker ikke å bruke dagens pc 24/7.
    Skal kun bruke denne enheten til å lagre musikk, samt dele ut små filer og bilder i nettverket.

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe HP MediaSmart serveren. Den virker som en veldig fin server. I tillegg har den omtrent uendelig med lagringsplass (13 TB), noe som passer meg veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å sette en datamaskin i et annet rom/kott og la den stå på hele tiden. Raskere prossesor/ram. Mer stabilt. Man trenger jo ikke se den mer en et par ganger i året. Eller....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •