Tvix M-4100/M-5100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 20 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 386
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tvix M-4100/M-5100

Registerer at det er nye bokser på gang fra Tvix. Begge skal visst nok ha støtte for h.264. Dette er i så fall gode nyheter.

Hvilke erfaringer har dere med Tvix-boksene? Er det mulighet for at de fungerer som spesifisert eller er de full av bugs?

Mediespillere med HD-støtte - Hardware.no

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har bestilt en 4100 som ankommer på tirsdag. Gleder meg til å teste.

Prøvde engang en Tvix5000 og ble positivt overasket over den. Det var mye bugs i begynnelsen, men etter et par oppdateringer så fungerte den kanon den.

Gleder meg til å ta 4100 modellen i bruk.

Kjelli

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det blir spennende å høre hva du synes om denne. Håper du har mulighet for å teste med h.264 filer med høy bitrate (17-20 Mbit+). Dersom den spiller av slike filer stabilt så skal jeg også vurdere en slik.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse skal visstnok ikke støtte mkv, som er den desidert mest brukte containeren til h264-encodet materiale på nett. Da forsvinner mye av vitsen...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, du har rett i det. Jeg håper å kunne legge de filene over i en annen container uten for mye pes. Men det vil vise seg.
    Uansett er det mye annet HD og jeg har massevis av dvd filmer som skal rippes og legges inn på en server heller.

Kjelli

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den i går

Jammen var den mye mindre og lettere en det jeg trodde. Ble nesten litt skuffa. Kona likte størrelsen meget bra da.

Har satt i en 500Gb disk og det tok evigheter å formatere den.
    I bruksanvisningen står det null om hvordan få den interne disken formatert.
    Tvixen må kobles til en PC via USB og deretter formateres i windows.

La inn alle dvd filmene til ungene (ja, denne er faktisk kjøpt inn på bakgrunn av å redde filmene til ungene, men ikke bare derfor ) som ISO filer og det fungerte perfekt å spille de av. Det som slo meg var hvor raskt den er, å skippe kapitler ol går lynraskt.

La inn en del TS filer med HD. Samsung sin promo film "beauty of nature" med over 40Mbits bitrate spilte av helt flott. Allt annet av TS filer jeg hadde spilte den uten problemer.

50/60Hz ble detektert automastisk på alle filene untatt en TS fil.

I kveld skal jeg prøve å få tid til noe H264 filer. Så blir det å teste den med en skikkelig projektor. Forløpig så tester jeg mot en vanlig TV, så bildekvalitet er vanskelig å bedømme.

Edit, ser at produsenten har lovet å se på dette med MVK filer. De tror det blir vanskelig å få til, men de skal prøve å få det til.
    Kom visst ny firmware i natt til enheten, så den må og testes ut.

Kjelli

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer 4100 selv nå så blir spennende å høre hva du synes. Har en Snazio 1350 fra før som jeg er greit nok fornøyd med, men trenger noe nytt til å spille H.264...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld skal jeg prøve å få tid til noe H264 filer. Så blir det å teste den med en skikkelig projektor. Forløpig så tester jeg mot en vanlig TV, så bildekvalitet er vanskelig å bedømme.
    Dette høres meget bra ut. Jeg er spent på å høre hvordan den fungerer med h.264.

Hvem fører disse i Norge forresten?

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit, ser at produsenten har lovet å se på dette med MVK filer. De tror det blir vanskelig å få til, men de skal prøve å få det til.
    Kom visst ny firmware i natt til enheten, så den må og testes ut.
    Har du link til dette? Jeg vurderte sterkt å kjøpe en slik selv... Men heller nå faktisk bare mer og mer mot media pc i stedet. Den tar jo alt av filer..
    Hvordan er fargene som blir spilt av på skjermen? Har selv en Tvix 3100 i dag, og der er rødfargen litt flimrete.. Irriterende..:twisted:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til stigarve: Hi-Jack's Networked Media Player Portal - TViX M-5100SH: Partial Review conclusion published!

Jeg har ikke reagert på fargene noe nevneverdig. Skal se nærmere på dette.

Har såvidt fått testet med H264, og det ser ut til å fungere greit. Men jeg må teste mer. Det jeg fikk testet i går var med test filer som jeg hadde konvertert fra MVK og det fungerte, men gikk ujevnt. Dette skyldes nok konverteringen min og ikke spilleren (konverte til Xvid og, samme problem med filen min der, andre xvid spilles av flott).
    Skal finne noen bedre H264 test filer iløpet av kort tid.

w-vc1 spiller den ikke av, noe jeg trodde den skulle gjøre, men tydeligvis ikke.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøvde engang en Tvix5000 og ble positivt overasket over den. Det var mye bugs i begynnelsen, men etter et par oppdateringer så fungerte den kanon den.

Gleder meg til å ta 4100 modellen i bruk.

Kjelli
    Hei Kjelli
    Hvor var det du kjøptet Tvixen fra? Ser at ingen av de norske nettbutikkene som selger dette.
    mvh Roger

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte min av første sendingen som Welcome to Digital Connection -Home Theater and Multimedia PC Convergence Products fikk inn.
    Med moms og expresslevering kom den på ganske nøyaktig 3000kr. Dette er uten HD da, den kjøpte jeg av den lokale HW pusheren for ca 1000kr.

Har lest mye på diverse forum, og det er mye bugs som folk finner. Mye går på dette med lyd via hdmi kabelen og problemer med å spille diverse filer.

Virker som hele h264 opplegget er relativt umodent for meg.

Kjelli

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjelli,

Du får holde oss oppdatert (selv om avsforum har vært ganske så aktive etter at brukerene fikk tak i 4100).
    Har selv en 5000 og på den så tok det noen firmware'r til før den ble skikkelig god. Tror også at DVICO får det til ganske så snart.

De bugsa som er funnet virker jo overkommerlige å fikse (rotasjon av bilde, kunne browse nettverkdisker mens musikk spiller, noe ustabilt på visse H264 filer m.m)
    De har som du også nevnte sagt at de skal prøve å få inn mkv support, men at det kan bli noe vanskelig grunnet HW-begrensinger.

M.

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det vil ikke være nødvendig for dem å sette i en ny chip for å takle MKV containere? At det bare er en firmware oppgradering.. I såfall så vil Tvix 4100 muligens bli løsningen likevel i stedet for HTPC. Er så sabla usikker.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå prøvd å konvertere fra mvk til noe Tvix spilleren kan spille, og det funker forsåvidt, men det går så inni %%/&%€%/ tregt å konvertere at jeg tror jeg gir opp det. I prinsippet er det veldig enkelt, i praksis er det nesten håpløst. Jeg har ikke gitt opp enda, så jeg skal teste mer. Lyd som ikke er i sync, ustabil framerate og hakking er problemene jeg sliter med.

Får virkelig håpe de får til MVK støtte. hvis ikke så får vi bare vente til høsten.

Mpeg2 dvd og TS filer ser unektelig kanon ut på en vanlig TV. Skal få testet dette på projektor iløpet av et par dager.

Kjelli

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest opp og ned på forskjellige forum, så viser det seg at AVI ikke støtter h264 særlig bra, da det er visst enkelte avanserte funksjoner AVI ikke takler. Dette kan forklare problemene jeg opplever. Det er visst mp4 en må bruke.

Så da blir det å teste det.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sånn at MP4 ikke støtter AC3 ? Mener jeg har lest det en gang.

Jeg var nesten på vei til å kjøpe en 4100 tidligere i uka - nå prøver jeg å finne gode argumenter til å ikke gjøre det. TS og DVD hd avspiller har jeg (i forhold til mange andre er jeg meget godt fornøyd med Snazioen på det den takler) - det er som sagt H.264 (MKV) esom er eneste argument for å bytte den ut - og det virker så langt som 4100 heller ikke er rett kandidat.

Fungerer forresten de rip'ene som er beregnet for X-Box 360 på boksen - eller var det disse som var w-vc1 som du hadde testet?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at mp4 ikke støtter ac3. Så en må muxe mp4 fila og ac3 fila i en TS container igjen.

H.264 støtten er ikke god nok grunn til å kjøpe denne. Det er ikke modent nok.

Det stemmer det du antar ang. VC1 filer.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte min av første sendingen som Welcome to Digital Connection -Home Theater and Multimedia PC Convergence Products fikk inn.
    Med moms og expresslevering kom den på ganske nøyaktig 3000kr. Dette er uten HD da, den kjøpte jeg av den lokale HW pusheren for ca 1000kr.

Har lest mye på diverse forum, og det er mye bugs som folk finner. Mye går på dette med lyd via hdmi kabelen og problemer med å spille diverse filer.

Kjelli
    Tusen takk for infoen. Jeg ser at den er lagt inn på hw.no (pris guide) så jeg regner med at den blir tilgjengelig i Norge etter hvert. Litt usikker om jeg skal gå for den eller vente på neste generasjon sigma brikker. Vi får se om de klarer å ordne det med .mkv container
    mvh Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjelli
    Tusen takk for infoen. Jeg ser at den er lagt inn på hw.no (pris guide) så jeg regner med at den blir tilgjengelig i Norge etter hvert. Litt usikker om jeg skal gå for den eller vente på neste generasjon sigma brikker. Vi får se om de klarer å ordne det med .mkv container
    mvh Roger

Side 1 av 20 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •