Tvix M-4100/M-5100 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 20 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 386
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tviler på at det er noe galt med Tvix'en. Jeg vil tro det du beskriver er som å koble til et USB diskkabinett uten disk. Skjer pent lite da også...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Men nå virker ikke flere ISO filer plutselig. arrggghhh.
    Dette ER irriterende.. En ting å tenke på er å unngå DTS sporet på DVDen ihvertfall - da henger alt for meg.

Av en eller annen grunn er det for meg stort sett musikk-dvd'ene som jeg sliter med...

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tullekopp: jeg tror du roter litt. skikkelig krasj sier du, men hvordan skal du få til det. Du skrur den av og på så virker den igjen, en kan ikke endre "firmwaren" på den uten oppdateringen.
    En kan legge firmware på en usb minneplugg og stappe i og den kan automatisk oppdatere seg selv.

Så lenge du ikke har disk i Tvixen så tror ikke jeg det vil virke å koble den til en PC via USB. Når jeg kobler den til PCen er det bare HDen i Tvixen jeg får tilgang til, det er ikke noe annet en kan gjøre via USB en å kopiere filer.

PCen "finner" ikke Tvixen hos meg heller, den finner en masselagringsenhet på lik linje med usb disker og minnepinner.

K

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    En kan legge firmware på en usb minneplugg og stappe i og den kan automatisk oppdatere seg selv.
    K
    Du må vel velge hvilken upgrade du skal kjøre... først da skjer det automatisk

Flisespikkeri men men...

Men, som kjelli sier, legg FW på en USB minnepinne og slå på. Velg deretter firmware og kjør denne. 10min senere er alt oppgradert.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Dette ER irriterende.. En ting å tenke på er å unngå DTS sporet på DVDen ihvertfall - da henger alt for meg.

Av en eller annen grunn er det for meg stort sett musikk-dvd'ene som jeg sliter med...
    ja, DTS lyd sliter de vel med på beta. Merk at dette har DVICo sagt de har et problem med. Samme med PCM lyd (typisk på musikkvideoer) og mpg1 lydspor.

Grunnen til at de fortsatt ikke har fikset dette er at de ønsker å få 1080p mkv filene til å fungere tilnærmet 100% før de går tilbake og fikser det de har ødelagt.
    Merk også at siste release firmware spiller DVD m/DTS, PCM og Mpg1 fint. Det er firmware med mkv playback som er ødelagt. (tror det er slik)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer på.. Bør jeg kjøpe 4100 / 5100 nå eller vente på 4500 / 5500 versjonen..

Mitt behov - spille x264 filer, dvd filmer og høre på mp3.

Hva er evt markant bedre på den nye versjonen..? Noen som vet når den kommer, og ca pris..?

Takker for svar, da jeg er veldig nær å kjøpe, om ikke jeg da evt "må" vente på den nye...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    En ting jeg lurer på.. Bør jeg kjøpe 4100 / 5100 nå eller vente på 4500 / 5500 versjonen..

Mitt behov - spille x264 filer, dvd filmer og høre på mp3.

Hva er evt markant bedre på den nye versjonen..? Noen som vet når den kommer, og ca pris..?

Takker for svar, da jeg er veldig nær å kjøpe, om ikke jeg da evt "må" vente på den nye...
    Et godt spm.
    Lite nytt ang. 5500 modellen. Ingen info om når den kommer.
    Det kommer dog noen andre streamere basert på 8634 Sigma chip'n (som jo er den store nye chip'n). Den "første" kan du sjekke ut her: Popcorn Hour Launching the Networked Media Tank on October 15th, 2007 (hadde det bare vært noe info der).
    Den er forøvrig diskutert noe på Review and Discussion on network media player and storage! dvico tvix tomacro ziova ellion daboda damija synology infrant em8634 Popcorn hour. Prisen vil være $179 (som er meget snill pris). Skal være basert på Syabas Media Tank.

Spm. er jo hvor gode og stabile de vil være når de kommer. Erfaringen med streamere er jo at det tar ei stund før de er brukbare nok
    Det som iallefall er sikkert er at 8634 har grunnleggende støtte for mkv, H264 osv., noe som er tweaket til på 8632(?) (som står i 41/5100).
    Det er vel fortsatt usikkert om 8634 kan ta alle de nye lydformatene (DD+, DTS MA m.m), men det er vel mere et lisens spørsmål.

Holder en liten knapp på 41/5100 ettersom den møter de behov du har. Ikke såå gal pris heller. Min 5100 spiller iallefall mkv som bare det. Pent blir det også. hehe...

Hva har du forresten av ekstern lagring (NAS, PC m.m), eller skal du bruke intern disk?
    Tvix 41/5100 er iallefall ganske så grei mot eksterne enheter (NAS, USB-disk, PC m.m) via NFS.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Et godt spm.
    Lite nytt ang. 5500 modellen. Ingen info om når den kommer.
    Det kommer dog noen andre streamere basert på 8634 Sigma chip'n (som jo er den store nye chip'n). Den "første" kan du sjekke ut her: Popcorn Hour Launching the Networked Media Tank on October 15th, 2007 (hadde det bare vært noe info der).
    Den er forøvrig diskutert noe på Review and Discussion on network media player and storage! dvico tvix tomacro ziova ellion daboda damija synology infrant em8634 Popcorn hour. Prisen vil være $179 (som er meget snill pris). Skal være basert på Syabas Media Tank.

Spm. er jo hvor gode og stabile de vil være når de kommer. Erfaringen med streamere er jo at det tar ei stund før de er brukbare nok
    Det som iallefall er sikkert er at 8634 har grunnleggende støtte for mkv, H264 osv., noe som er tweaket til på 8632(?) (som står i 41/5100).
    Det er vel fortsatt usikkert om 8634 kan ta alle de nye lydformatene (DD+, DTS MA m.m), men det er vel mere et lisens spørsmål.

Holder en liten knapp på 41/5100 ettersom den møter de behov du har. Ikke såå gal pris heller. Min 5100 spiller iallefall mkv som bare det. Pent blir det også. hehe...

Hva har du forresten av ekstern lagring (NAS, PC m.m), eller skal du bruke intern disk?
    Tvix 41/5100 er iallefall ganske så grei mot eksterne enheter (NAS, USB-disk, PC m.m) via NFS.
    Takk for gode utfyllende svar! Får prøve å lese litt i de linkene du gav meg. Ang dine spm, så har jeg tenkt til å installere en intern hd i tvix`n, samt bruke ekstern hd (via usb) som supplement. Ang intern hd, skal denne være ide eller sata, eller er det ett fett..?

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er _ikke_ ett fett. Den bruker 3.5" sata.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Ang intern hd, skal denne være ide eller sata, eller er det ett fett..?
    Du må sette inn en sata disk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar ang sata-disk! Greit å vite.

ang PopCorn EM8634 til $179! Oxford vs Torquay, England - Conference - Soccer statistics - October 11, 2007 - Todays-Games.com

VELDIG billig dette. Venter ihvertfall til 15okt før jeg bestemmer meg på Tvix`n KAN jo hende at denne nye er verdt sin vekt i gull

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Klarer denne Tvixen å spille av identiske mappekopi(backup) av fks. Blu-Ray\HD-DVD(som egentlig er AVC-1\x264?)? Powerdvd klarer dette, måtte vært genialt hvis denne tvix også har mulighet for det.

mvh, ATG

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg ikke, men den klarer det hvis det er i .mkv container.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant lesning i denne tråden:

1. Støtter den UPNP AV? Kan den motta og spille av media som er tilgjengleig i nettverket på denne protokollen?
    2. WLAN ser ut til å være "optional", og kan ikke se noen antenne på bildene jeg har sett av 5100SH/4100SH. Er trådløst tilgjengelig?

Takker for svar.

Synes ellers at Popcorn Hour A-100 og Ziova Clearsteam CS510 ser minst like spennende ut til mitt bruk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av javinci
    Veldig interessant lesning i denne tråden:

1. Støtter den UPNP AV? Kan den motta og spille av media som er tilgjengleig i nettverket på denne protokollen?
    2. WLAN ser ut til å være "optional", og kan ikke se noen antenne på bildene jeg har sett av 5100SH/4100SH. Er trådløst tilgjengelig?

Takker for svar.

Synes ellers at Popcorn Hour A-100 og Ziova Clearsteam CS510 ser minst like spennende ut til mitt bruk.
    Støtter ikke Upnp. Primært bare Samba (windows) og NFS som støttes.
    Wlan er opsjon ja. Forutsetter at en anskaffer en av de USB-WLAN korta som støttes (hvilke står på DVDO sine sider). Tror ikke jeg vil anbefale WLAN til streaming av DVD eller HD-film, det er rett og slett for tregt. Iallefall 54Mbit og lavere. Ikke sikker på om 1080Mb støttes (enda).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det er daglig "slosskamp" mellom damene i huset om den TV'en som i dag er satt opp med media streamer.

Eksisterende oppsett er en Linksys NSLU2 UPNP AV Server (uNSLUng) som jeg bruker til å streame non-HD video og musikk til en Helios X3000 via UPNP AV. Fungerer utmerket.

Vurderer en TviX som min andre streamer. Trenger egentlig en "X3000" uten DVD spiller, men mulighet for HD frister jo også.

Får se om jeg kan få opp NFS på min NSLU2. Det burde gå. Plannlegger ikke å streame HD over WLAN, men kona har mye tv-serier på AVI format, og fint om jeg kunne overføre filer til disken på TviXen uten å flytte den.

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om jeg kan få opp NFS på min NSLU2. Det burde gå. Plannlegger ikke å streame HD over WLAN, men kona har mye tv-serier på AVI format, og fint om jeg kunne overføre filer til disken på TviXen uten å flytte den.
    SmallNetBuilder - How To: Hacking the Linksys NSLU2 - Part 2 - Adding NFS

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... men kona har mye tv-serier på AVI format, og fint om jeg kunne overføre filer til disken på TviXen uten å flytte den.
    Nok mange av i samme båt... tøffe tak hver mandag ettermiddag...
    Fullt mulig å bruke FTP mot tvix for å flytte filer. Tror jammen det er en funksjon i 41/5100 for å kopiere fra kilde (NAS, PC el.lign) til intern HDD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI kabel

Kanskje litt på siden av emnet, men jeg prøver meg.

Jeg bruker en HDMI kabel (5 meter) fra Clas Olsson mellom M-4100 og TV'en (Samsung LE40M86) men får ikke signal igjennom når jeg setter output på M-4100 til 1080p.. TV'en viser da bare at det ikke er noe som er koblet til. 1080i og nedover går greit.

TV'en skal kunne kjøre 1080p. Jeg hadde samme problemet med en HDD opptager fra Sony som og kan sende ut 1080p signal. (Brukte samme kabelen her)

Foreløpig har jeg konkludert med at det er selve kablen som ikke holder mål (kan vel kanskje ikke forvente så mye av en billig kabel.... eller kan man det?)

Desverre trenger jeg minst en 3 meter kabel pga hvordan jeg har plassert ting i forhold til TV'en. Er det neon som kan gi meg noen hint om HDMI kabler som garantert funker med 1080p på minst 3 meter, uten at jeg må pantsette bilen?

..... Tullekoppen .......

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kanskje det er kabelen kombinert med at tv'en sannynligvis er litt "kravstor". Det kan godt hende kabelen hadde fungert bra med en annen TV eller en annen kilde (men det har du jo bekreftet at ikke er tilfelle).

Clas O. kablene er forøvrig hverken billige eller bra IMHO

Side 9 av 20 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •