Tvix M-4100/M-5100 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 386
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hardisk type

Er det serial ATA som skal brukes i denne mediespilleren og er det noen maks størrelse som den støtter?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en feil på harddisken, byttet til ny idag og nå finner Tvix'en den. Denne er på 500GB så den støtter hvertfall opp dit.

Men får den ikke til å spille .mkv filer med x264 komprimering. Leste at siste versjon av firmwire skulle støtte dette - jeg har siste versjon(tror jeg) - står hvertfall h264 på esken.. er dette noe helt annet?

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gå å laste ned BETA firmware, der ligger den nyeste.
    Dette er en firmware som ikke er "offentlig" enda, da det kan være noe småfeil.
    F.eks: får ikke slettet filer med fjernkontrollen og div..

Tvix støtter HD opp til 500gB mener jeg.

Jeg spiller av MKV filer så det suser med den nyeste BETA firmware!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt spm da det nok står et sted i tråden, men kan vel uansett prøve å se om noen gidder å svare

1: Hva er forskjellen på 4100 og 5100..?
    2: Streamer de godt fra pc hd over nettverkskabel
    3: Kan man montere ekstern hd på disse..?
    4: Hvordan er mkv-støtten...?
    5: Bør man kjøpe en slik en..? hehe

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3: Du kan montere opp til 2 eksterne HD på denne via usb. Så kan du i tillegg legge den i nettverk med pc, trådløst og kablet. Hvis trådløst, så må du sjekke opp hvilket kort du må sette i Tvix'en for at det skal fungere.
    4: Som nevnt over, så fungerer det utmerket å se MKV filer med den nye BETA firmware'en
    5: Ja selvfølgelig! Bruker min stort sett hele tiden når jeg ser tv. Dette er min Tvix nr 3

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du den til å spille .img filer? Eller må man konvertere slike filer?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjøre om navnet på fila i såfall. Fra .IMG til .ISO så går det bra!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    3: Du kan montere opp til 2 eksterne HD på denne via usb. Så kan du i tillegg legge den i nettverk med pc, trådløst og kablet. Hvis trådløst, så må du sjekke opp hvilket kort du må sette i Tvix'en for at det skal fungere.
    4: Som nevnt over, så fungerer det utmerket å se MKV filer med den nye BETA firmware'en
    5: Ja selvfølgelig! Bruker min stort sett hele tiden når jeg ser tv. Dette er min Tvix nr 3
    takker for svar
    Noen flere spm melder seg

1: Kan man montere en intern hd inni boksen, eller går det kun med pchd over nett samt usb 2.0 ekstern hd?
    2: Klarer boksen å spille høykvalitets mkv-filer fra ekstern hd, eller blir overføringen over usb for treig til dette?
    3: Er det andre alternative bokser man bør skjekke ut, eller er dette den definitivt best?
    4: Lurer fortsatt på forskjellen mellom 4100 og 5100

Ser frem til svar og mer viten!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Du må gjøre om navnet på fila i såfall. Fra .IMG til .ISO så går det bra!:-D
    Er det nok bare å rename img til iso?

Selv mounter jeg img filene via deamontools, for deretter å kjøre DVDdecrypter som lager iso filer. Mulig jeg gjør det tungvindt, men det funker iallefall

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, du kan bare rename fila. Har aldri sviktet.

K

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    takker for svar
    Noen flere spm melder seg

1: Kan man montere en intern hd inni boksen, eller går det kun med pchd over nett samt usb 2.0 ekstern hd?
    2: Klarer boksen å spille høykvalitets mkv-filer fra ekstern hd, eller blir overføringen over usb for treig til dette?
    3: Er det andre alternative bokser man bør skjekke ut, eller er dette den definitivt best?
    4: Lurer fortsatt på forskjellen mellom 4100 og 5100

Ser frem til svar og mer viten!
    1. Kan montere intern SATA disk. Kan også bruke ekstern USB disk, samt nettverk
    2. Ekstern disk skal gå. Har lest om trøbbel med mkv filer fra nettverk (men også noen som sier at det skal gå fint). Venter fortsatt på min 5100 så vi får se.
    3. Det er nok den beste overall. Om du er 100% for HD (720/1080) og gir blaffen i DVD-playback, flere nettverksdisker m.m (litt overdrevet) så kikk på Tomacro Lim200i (tror jeg den heter). Les forøvrig på Digital Media Servers & Content Streamers - AVS Forum og Network Media Player Portal om denne.
    4. Forskjellen er kun kosmetisk. Sjekk Home > Products > TVIX for Europe eller her. DViCO TVIX : Home > FAQ > Trobleshooting

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    1. Kan montere intern SATA disk. Kan også bruke ekstern USB disk, samt nettverk
    2. Ekstern disk skal gå. Har lest om trøbbel med mkv filer fra nettverk (men også noen som sier at det skal gå fint). Venter fortsatt på min 5100 så vi får se.
    3. Det er nok den beste overall. Om du er 100% for HD (720/1080) og gir blaffen i DVD-playback, flere nettverksdisker m.m (litt overdrevet) så kikk på Tomacro Lim200i (tror jeg den heter). Les forøvrig på Digital Media Servers & Content Streamers - AVS Forum og Network Media Player Portal om denne.
    4. Forskjellen er kun kosmetisk. Sjekk Home > Products > TVIX for Europe
    høres meget spennende ut! Hva med vanlig dvd avspilling..? Har den innebygd dvd-spiller, eller går det kun ann å sende over nettverk fra dvd spiller på data, evt rett fra harddisk..?

Hvordan er oppskaleringen på dvd filmer kontra f.eks den mye omtalte oppo 980 spilleren?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres meget spennende ut! Hva med vanlig dvd avspilling..? Har den innebygd dvd-spiller, eller går det kun ann å sende over nettverk fra dvd spiller på data, evt rett fra harddisk..?

Hvordan er oppskaleringen på dvd filmer kontra f.eks den mye omtalte oppo 980 spilleren?
    Tvix har ikke innebygd DVDspiller. Ettersom de bruker en chip internt som ikke understøtter Macrovision (eller hva nå den krypteringen heter) så kan man ikke plugge til en USB-DVDspiller. Det skal dog gå å spille av ikke orginaler.

Et alternativ som er som du skriver å bruke DVD-spilleren på PC'n. Eneste en må huske på her er at en må fjerne krypteringen i realtime (AnyDVD fikser dette). Det en også må gjøre er å mounte opp DVD-drevet i en tom folder som kan aksesseres fra tvix. Det medfølgende NFS-programmet (Netshare) understøtter slike mounta DVD-drev.

Eller man kan spille av DVD-film som ligger på harddisk. Da enten i ISO format eller standard Video_TS struktur. VOB filer støttes også.

Alt i alt så "spiser" tvix det meste som er aktuelt. WMV7 og 8 støttes ikke, men det brukes jo nesten ikke lengre heller. QT er jeg jammen usikker på.
    Jeg bruker min tvix uten intern HDD og har absolutt ingen problemer med å streame HD-film (ikke H264 på min 5000 modell) opp til 1080p.
    Kjøper 5100 nå for akkurat H264 støtte.
    Så om du er på jakt etter en allround avspiller så er du ganske trygg med en tvix.
    En sparer litt penger med en 4100 vs en 5100 (2-300kr), men jeg liker nå 5100 bedre pga. utforming (som da passer bedre inn hos meg). De er funkjonelt identiske så det er smak og behag.

Det finnes andre der ute, men det er liksom alltid noe som mangler med de. Tvix 4/5 og 41/5100 er iflg. flere de som spiller det meste, er stabile og gode.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er definitivt noe for meg!!

Eneste jeg fortsatt lurer litt på er dette med kvaliteten på dvd avspilling (oppslaeringen) kontra f.eks en oppo dvd spiller...

Takker for MEGET godt og utfyllende svar!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er definitivt noe for meg!!

Eneste jeg fortsatt lurer litt på er dette med kvaliteten på dvd avspilling (oppslaeringen) kontra f.eks en oppo dvd spiller...

Takker for MEGET godt og utfyllende svar!
    Du tenker på oppskalering?
    Kan ikke uttale meg noe særlig om det, ettersom jeg bruker en DVDO VP30 mellom prosjektor og tvix.
    Men, den skal iallefall ikke være dårligere enn andre som bruker Sigma-chip'ene.
    Personllig så er jeg meget fornøyd med den. Det hender jo av og til at jeg "glemmer" å sette oppløsning ned til 480/576 (for avspilling av DVD/Xvid m.m.) Og kan ikke se noe problemer når oppløsning er satt til 720p eller 1080i/p. Tror jeg også har lest at de aller fleste er meget fornøyd med oppskaleringskvaliteten på denne. Dessverre ingen Oppo i hus.
    Hvor høyt opp skal du? 720p eller 1080p. Spiller vel ingen rolle, ettersom det ikke er noe særlig vanskelig fra 720 til 1080. Det er de-interlacing m.m som er viktig.

Nå skal jeg også si det at jeg har sett en og annen DVD-film som jeg ikke synes blir noe særlig på tvix. Vet ikke hvorfor. De har jeg ofte endt opp med å brenne ut og spille via DVD-spiller med 480/576i ut (gjennom VP30 som gjør underverker på 480/576i materiale). Kan dessverre ikke uttale meg om hvordan filmen ville blitt direkte fra DVD-spilleren heller (siden jeg bruker VP30)

En liten off-topic. Kikket lenge på å handle denne i utlandet (ettersom den ikke var tilgjengelig her til lands). Regnestykkene på import fra USA og Europa tilsier at en nesten ikke sparer noe. Vi snakker om 300kr spart ift. USA, og det er da etter min mening ikke verdt det. Amentio har denne til 3256,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subtitles

Kan denne vise Subtitles (.sub eller .srt) på alle mediefiler, altså f.eks .TS eller .MKV eller kun på .avi?
    Har en Pixelmagic MB200, og vurderer å bytte til denne Tvix'en pga H264 støtten.

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 4100 igår, og ser ut til å funke greit. Digg å ha en spiller som spiser alt "out of the box".
    Ett problem har jeg dog. Streaming av dvd iso over nett funker særdeles dårlig, og krever NFS. Prøvde å streame en iso delt over samba fra både NAS og server, og filmen begynte å hakke etter ca 2 minutter. Da jeg installerte netshare(nfs) på serveren lot filen seg spille fint.
    Litt iriterende, da hele poenget med NASen har vært å slippe 100% oppetid på serveren. Nå kommer jeg trolig til å droppe hele NASen. :-|

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyeste firmware (1.2.25) takler nå ALT av MKV - både 720p og 1080p (som ikke har fungert så godt tidligere).

Hvem trenger HD-DVD og Blu-Ray

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Hvem trenger HD-DVD og Blu-Ray
    De som betaler for innholdet de ser på? Neida, skal ikke beskylde noen jeg... Bildekvaliteten på de fleste HD-DVD og Blu-ray utgivelser er faktisk en god del bedre. Dessuten er lyden bedre.

Det jeg egentlig lurer på er hvordan denne boksen håndterer ulike high definition .ts filer (mpeg2 og h.264)?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    De som betaler for innholdet de ser på?
    Jeg har 400 originale DVD'er i hylla Synes jeg har betalt Hollywood nok for en god stund fremover Forøvrig er kanskje 10% uåpnet

Bildekvaliteten på de fleste HD-DVD og Blu-ray utgivelser er faktisk en god del bedre. Dessuten er lyden bedre.
    Det bestrider jeg ikke - men den er ikke så himla lett å se forskjellen lenger... Du vet at mange HD filmer er encodet i MPEG2 - og at en 8 gig H264 ofte kan bli like bra som kilden. Alt er ihvertfall milevis fra DVD (men det er vel de som ikke ser forskjellen på det heller).

Lyden er et godt poeng Men så har du ulempen med å håndtere fysiske medium. Blir litt som å gå tilbake til livet uten fjernkontrollen når man er blitt vant til å ha alt av media et knappetrykk unna. Da takler jeg et 640kbps AC3 track på lik linje med at jeg takler mp3 på ipod'en min av praktiske hensyn.

Det jeg egentlig lurer på er hvordan denne boksen håndterer ulike high definition .ts filer (mpeg2 og h.264)?
    Jeg har ytterst få h264 .ts filer - men alt av MPEG2 .ts funker selvsagt helt perfekt. h264 trives best i MKV container... Hvis du har mye .ts du vil spille så er kanskje snazio'en jeg har tilsalgs en billigere løsning Den er rå på MPEG2 TS men takler ikke h264

Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •