Tvix M-4100/M-5100 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 20 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 386
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    niks.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Si ikke det. Tester har visst at visse typer HD-avspilling (mkv, x264) faktisk krever intern HDD.
    Håper at det lar seg gjøre uten intern disk ettersom jeg selv har kjørt fint mot NAS i lengre tid med min gamle 5000-modell.
    Jeg har alle mine 720p MKV filmer liggende på en Solaris server via NFS. De spiller uten noe som helst problem på min 4100, så dette er en myte. Det er når du skal spille av rene HDDVD eller BluRay filmer som ikke er transcodet som problemene oppstår og hvor det kan være en fordel å ha en intern disk.

Jeg har nå forøvrig testet minst halvparten av samlingen min av mkv filmer og samtlige har spilt av helt fint. Faktisk har jeg hatt mer problemer med avspilling av DVDer...

Jeg har selvsagt ikke sett mer enn kanskje 5-6 filmer fra begynnelse til slutt nå (er ikke så lenge siden jeg fikk 4100'en) men det hele ser veldig bra ut. Det er noen litt snåle artifacts innimellom som jeg misstenker like mye kan være encodinga sin skyld. Dette er ikke så sjenerende for meg. For perfekt kvalitet vil jo uansett HDDVD/BR være tingen.

1080p filer er den ikke stabil på enda, men siden jeg har en 508xd på bestilling så er det 720p som er mest interessant uansett

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man pakke ut video filene(feks part01.rar -> part50.rar) eller kan man som i XBMC bare laste dem opp pakket og så fikser Tvix resten? Har Tvix noe begrensninger med lange filnavn slik som xbmc har?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri merket problemer med lange filnavn hverken med XBMC eller Tvix.

Du må imidlertid pakke ut filene dessverre før de avspilles. Dersom man sammenlikner alt med XBMC er det ingenting som er bra nok - det er en vanvittig bra mediaspiller... Hadde bare x-box'en kunne taklet MKV i 720p så hadde det ikke vært mye poeng å bruke noe annet

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Jeg har alle mine 720p MKV filmer liggende på en Solaris server via NFS. De spiller uten noe som helst problem på min 4100, så dette er en myte. Det er når du skal spille av rene HDDVD eller BluRay filmer som ikke er transcodet som problemene oppstår og hvor det kan være en fordel å ha en intern disk.

Jeg har nå forøvrig testet minst halvparten av samlingen min av mkv filmer og samtlige har spilt av helt fint. Faktisk har jeg hatt mer problemer med avspilling av DVDer...

Jeg har selvsagt ikke sett mer enn kanskje 5-6 filmer fra begynnelse til slutt nå (er ikke så lenge siden jeg fikk 4100'en) men det hele ser veldig bra ut. Det er noen litt snåle artifacts innimellom som jeg misstenker like mye kan være encodinga sin skyld. Dette er ikke så sjenerende for meg. For perfekt kvalitet vil jo uansett HDDVD/BR være tingen.

1080p filer er den ikke stabil på enda, men siden jeg har en 508xd på bestilling så er det 720p som er mest interessant uansett
    Ok, jeg får høre på deg
    Bare videreformidler det jeg har lest.
    Selv har jeg en NAS som vil være min kilde (NFS) så jeg håper jo at mkv avspilling ikke vil være noe problem derfra.
    Hvilke problemer med DVD avspilling har du... min 5000 har ingen problemer, men har igjen lest at DVD avspilling er noe ødelagt ift. 5100. Burde jo ha funket fint, men tydelig at de klarer å innføre feil når de legger til ny funksjonalitet.
    Nei, jeg får ta spranget opp til en 5100, kan jo ikke bare sitte her å synse heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor får man tak i bra videokabel til xbox??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TViX M-4100SH og PVR M-4130SH

Vurderer sterkt å kjøpe meg en TViX M-4100SH men lurer på om det er lurt å vente på PVR M-4130SH da denne og kan ta opp tv. Spørsmålet er om den digitale mottakeren i PVR M-4130SH takler det norske bakkenettet som bruker mpeg 4 standarden.. eller om det bare funker på dem "gamle mpeg 2" standarden som brukes i det meste av europe. Videre er man jo avhengig av et kort for å se alle kanalene... Noen som har noe å komme med?

Uansett hvilken av disse spillerene jeg ender opp med lurer jeg på om det kreves noe spesielt av grafikkortet til PC'en spilleren er koblet til, eller skjer all bildebehandling i TViX'en? Jeg sitter nemlig på en gammel Dell som nok har sett sine beste dager for noen år siden. Jeg antar at ytelsen på PC'en ikke har så mye å si siden den og kan bruke media direkte fra intern HDD, men bedre å ha spurt først:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tullekoppen
    Vurderer sterkt å kjøpe meg en TViX M-4100SH men lurer på om det er lurt å vente på PVR M-4130SH da denne og kan ta opp tv. Spørsmålet er om den digitale mottakeren i PVR M-4130SH takler det norske bakkenettet som bruker mpeg 4 standarden.. eller om det bare funker på dem "gamle mpeg 2" standarden som brukes i det meste av europe. Videre er man jo avhengig av et kort for å se alle kanalene... Noen som har noe å komme med?

Uansett hvilken av disse spillerene jeg ender opp med lurer jeg på om det kreves noe spesielt av grafikkortet til PC'en spilleren er koblet til, eller skjer all bildebehandling i TViX'en? Jeg sitter nemlig på en gammel Dell som nok har sett sine beste dager for noen år siden. Jeg antar at ytelsen på PC'en ikke har så mye å si siden den og kan bruke media direkte fra intern HDD, men bedre å ha spurt først:-D
    Kjenner ikke til om Tv-delen til 41xx kan ta opp norske sendinger. De er jo uansett kodet, så jeg tviler...
    Tror også Tv-delen kun har antenne-inngang.

Du vet du kan anskaffe en 4100 + tv-kort senere? Mao, man må ikke vente på en 4130.

Tvix'n er en 100% standalone sak så du er ikke avhengig av en ekstern PC.
    Det eneste du trenger fra en PC er nettverk, da om du ønsker å streame film fra din Dell. Ellers så er det mange som har intern HDD i Tvix og kun bruker den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar....

Stemmer nok det du sier om norske sendinger... som er kodet... er avhengig av å ha en kort-slot for å dekode disse. Men dette TV-kortet som kan settes i 4100, kan det kobles til vanlig antenne, dvs analoge signaler... fikk inntrykk av at det kun var digitale signaler den kunne ta i mot..

Pytt pytt... det er vel ikke mulig å få alt i en boks (ihvertfall til denne prisen). Jeg syntes dette virker meget fristene. Hvertfall hvis jeg nå kan kjøre 1080P signaler fra TViX'en til TV'en:-)..

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar....

Stemmer nok det du sier om norske sendinger... som er kodet... er avhengig av å ha en kort-slot for å dekode disse. Men dette TV-kortet som kan settes i 4100, kan det kobles til vanlig antenne, dvs analoge signaler... fikk inntrykk av at det kun var digitale signaler den kunne ta i mot..

Pytt pytt... det er vel ikke mulig å få alt i en boks (ihvertfall til denne prisen). Jeg syntes dette virker meget fristene. Hvertfall hvis jeg nå kan kjøre 1080P signaler fra TViX'en til TV'en:-)..
    Du har sjekket spec'n på tvix sin egen hjemmeside? (Home > Products > TVIX for Europe)

Tror den kun tar digital signaler, men da mest trolig ukoda signaler.

1080p ut er ingen problem så fremt du bruker HDMI/DVI utgangen. Litt usikker på om SH modellene også støtter 1080p på komponent (manualen ligger også på nett så man kan sjekke)
    Synes selv den gjør en ok jobb med oppskalering, men sjekk ut hva som blir best av tvix eller TV (evnt. forsterker).
    Om du spiller av 720 eller 1080 materiale så er det vel best å sette tvix'n til hva du spiller av. Men igjen, sjekk ut hvilken komponent som gjør det best.

Erfaringen min med tvix er bare positiv. Den gjør den jobben den skal på en flott måte. Klart om du er på jakt etter noe som har webbrowser, m.m (altså typisk HTPC bruk) så blir du nok skuffet. Men, som en ren playback maskin er jeg meget fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sendte denne mailen til tvix her om dagen:

When will the PVR M-5130SH and PVR M-4130SH be avaliable in norway. I know its in sep. But when.
    When what will be the big thing from HD M-5100SH and HD M-4100SH to PVR M-5130SH and PVR M-4130SH.

Just had to ask, cant push the link yet..

thanks

og fikk dette vi svar:

Hi.
    We think it is difficult to sell this model in norway because of customs.
    But you can buy the 5100 and T 530 individually.
    5130 is using the internal 530 tuner, but there is no differnce with 5100+T530 combination.
    Thanks.

Som dere ser vil nok ikke denne 5130/4130 modellen komme til Norge engang. pga regner, avgifter osv. Og som er nevt tidligere i tråden er at den skal være helt lik som 5100/4100 bare at den tar tv-tuner integrert.

Så da er det bekreftet, og dere er oppdatert

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en Tvix 5100hs idag og forsøker å bruke en SATA disk i den, men windows nekter å finne den... noen tips? Ser ingen jumpere eller noe slikt på disken som gjøre at den ikke skal være masterdisk.. hjelp!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Kjøpte meg en Tvix 5100hs idag og forsøker å bruke en SATA disk i den, men windows nekter å finne den... noen tips? Ser ingen jumpere eller noe slikt på disken som gjøre at den ikke skal være masterdisk.. hjelp!
    Litt snålt. For meg funka dette veldig kjapt. Finner du den ikke i diskbehandling heller? Står det USB MODE på displayet når du kobler til pc'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står "USB ON" når jeg kobler den til. Finner selve disken i enhetsbehandling.. men ikke søren om den dukker opp i "min datamaskin" sånn at jeg overført godsakene til den....

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Står "USB ON" når jeg kobler den til. Finner selve disken i enhetsbehandling.. men ikke søren om den dukker opp i "min datamaskin" sånn at jeg overført godsakene til den....
    Du må formatere den med NTFS først! Det gjør du i diskbehandling!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

kan det være at det er konflikt med drive letters?.

gå inn i kontrollpanelet på administrative verktøy --> datamaskinbehandling og sjekk diskbehandling. gi disken et nytt navn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det måtte være noe slikt.. men kjenner ikke Vista så godt ennå.. så finner ikke hvor diskbehandling er.... får leite litt her.. takker for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg overført morroa! Men når jeg forsøker å koble den opp på TV, så kommer det"finner ikke disken"??!

Alt ser helt fint ut når jeg kobler den til pcn... hva kan det være nå da mon tro?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har lest manualen?
    Alltid tips og tricks der som er nyttige når en står fast

Er ikke 100% sikker på oppsettet ditt, men slik jeg kjenner tvix (som fortsatt aldri har brukt intern disk, ei heller vært tilkoblet PC ettersom det kun har blitt brukt USB-disk og NAS) så kan den kobles direkte til en PC. Dette har du fått til, samt overført media til den. Rett så langt?
    Tror heller ikke at tvix kan være tilkoblet PC og TV samtidig, mao så lenge USB kabelen står i til PC'n så tror jeg den kun er i USB modus og inget bilde.
    Om det ikke er tilfelle, så kan du prøve å bla igjennom de forskjellige "TV-modiene" ved å trykke på TV-Out knappen. Da vil du ha muligheten til shuffle gjennom 480i/480p/(evt. 576i/576p), 720p, 1080i, 1080p osv.

Om du er forbi det også, og disken er formatert, samt full av media så skal tvix defaulte til intern disk først (trodde jeg da). Du er sikker på at du ikke søker på nettverksdisker (høres sånn ut den feilmeld. du beskriver).
    Når jeg bruker den med USB disk eller minnepinne så velger tvix iallefall de foran nettverksdiskene mine.
    Øverst på displayet vil du ha noen iconer som viser hvor du egentlig står henne. Icon til venstre er intern disk, andre fra venstre er nettverkdisker, tredje fra venstre er USB-disker.
    Trykker du "bakoverknappen" på fjernkontrollen så vil du kunne velge hvem av de du vil bruke.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye bra info... men jeg står fortsatt fast gitt. Har formattert disken og proppfull av media, nøye sortert i mapper og alt. Men når jeg kobler opp mot TV(og har koblet fra pc) så får jeg ikke valgt HDD. Kun nettverk - hardisken er ikke mulig å velge! Er jo riktig hardisk SATA og den har jo kontakt siden jeg faktisk får overført filer mens det står i Tvix'en....

Side 6 av 20 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •