Tvix M-4100/M-5100 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 386
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe...

Ikke mye å finne på i dette kalde pinseværet ser jeg...

Leste i et forum at en kar skulle prøve med en HD DVD (Xbox sin), kjøre ANyDVD og sjekke om det var spillbart på Tvix 4100/5100. Hadde vært morsomt sånn sett... en rimelig innfallsport for oss som er litt treige med å bestemme oss.
    Skal følge litt med, og rapportere om det ble noen suksess. Tviler litt dog, gitt den noe slappe VC-1 støtten.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten update.

Har kjøpt meg plasma og kjører Tvixen på den nå. Bildet ble veldig mye skarpere med hdmi tilkobling i forhold til komponent.
    Har ikke hatt noen problemer med sync eller at lyden ramler ut med HDMI. Det er rapportert en del problemer med dette, men jeg har ikke sett noe til dette heldigvis.

Den sender ut 576I/408I på hdmi, men skjermen min godtar det ikke (Panasonic 37PV70).

MVK er det kommet diverse løsninger på, men ingenting som fungerer skikkelig.

Kjelli

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    liten update.

Har kjøpt meg plasma og kjører Tvixen på den nå. Bildet ble veldig mye skarpere med hdmi tilkobling i forhold til komponent.
    Har ikke hatt noen problemer med sync eller at lyden ramler ut med HDMI. Det er rapportert en del problemer med dette, men jeg har ikke sett noe til dette heldigvis.

Den sender ut 576I/408I på hdmi, men skjermen min godtar det ikke (Panasonic 37PV70).

MVK er det kommet diverse løsninger på, men ingenting som fungerer skikkelig.

Kjelli
    Takk takk!
    480/576i er notert.... og jeg ser at flere er aktive med mkv avspilling, samt containerbytte av mkv til avi/TS. Håper det blir en løsning på det snart

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg har et par/tre spm.
    Hvordan er det å spille av iso fra eksterndisker på denne ?
    Selges di helt uten hd?
    Er det muligt å få sett en screenshot av dvd jukeboxen? Hvordan det er listet opp, er det muligt å legge ved småbilder på vær dvd osv =)?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Heisann, jeg har et par/tre spm.
    Hvordan er det å spille av iso fra eksterndisker på denne ?
    Selges di helt uten hd?
    Er det muligt å få sett en screenshot av dvd jukeboxen? Hvordan det er listet opp, er det muligt å legge ved småbilder på vær dvd osv =)?
    Iso filer fra ektern disk skal fungere problemfritt. Jeg har ikke prøvd dette selv. Skal se om jeg kan få testet dette.

Ja, de selges uten HD i utgangspunktet. Jeg kjøpte min uten HD.

Jeg skal få tatt noen bilder. En kan lage egne bakgrunnsbilder for hver katalog. Jeg bruker et program som lager et jpg bilde ut av info jeg legger inn.
    Menyene og navigeringen er veldig enkelt lagt opp. Navigeringsfarten er kanonbra i forhold til andre mediespillere jeg har sett.

Det siste er at det kommer en ny modell med navn Tvix 6000 i august, denne baserer seg på den nye og raskere brikka som kan ta mvk HD filer.
    Det kan være lurt å vente på denne.
    Alle tvix (4000/5000 og 41000/5100) modellene har samme interface og menyer.

Kjelli

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar =) Hvis det fungerer bra å streame i fra et par eksterndisker, så slipper jeg å ha igang servermaskina her. Kjøper heller et par store eksterndisker og fyller di opp med dvdene og platene mine =)

Hvis det er muligt å legge inn coverbildet for hvær album/dvd, og bla imellom dette så hadde det vært perfekt for min del =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tvix-6000??

Det siste er at det kommer en ny modell med navn Tvix 6000 i august, denne baserer seg på den nye og raskere brikka som kan ta mvk HD filer.
    Det kan være lurt å vente på denne.
    Kjelli
    Hei Kjelli
    Hvor har du hørt dette fra? HAr ikke sette noen som har nevnt dette i det heletatt. Før snakket man om 5500 modell. Det blir i såfall ærtig om dette kommer.
    Gleder med til dette.
    Forresten de nye tvixene er til å finne nå på Norske butikker.
    Roger

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært snakk om en 5500 modell. Når denne skulle komme er uvisst, sannsynlig til høsten eller rundt juletider.
    Det er ikke sikkert den nye kommer til å hete 6000, men en asiater har visst fått ett tips her.

Tivx new product with SMP8634 chipset - AVS Forum

K

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der var min 4100 bestilt :mrgreen:

Har du fått prøvd den trådløse streaminga? Spent på om det fungerer bra.

Det jeg gleder meg mest til med denne, er å kunne slette via fjernkontrollen! Utrolig nyttig! For med den gamle ble jo aldri "dårlig" materiale slettet, når man endelig koblet den til pc'n. Glemte bare av detops:

Bestilte fra PCutstyr den siste de hadde inne:-D sammen med enn 500GB HD.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløs streaming er ikke testet med 4100 modellen. Til bitraten som kreves bare for SD materiale så skal det være svært god trådløs forbindelse for at det skal gå fint.

Jeg strekker kabel ved behov, men skal legge til rette for perm. kablet nett.

Tips: bruk 1.013 firmwaren, den er mest stabil foreløpig.

Kjelli

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, svarte! Har lest litt VEL kjapt på specs'en til boksen. Mente den taklet trådløs overføring.. Nesten så jeg avbestiller, og går for Kiss 1600 Så litt frem til å slippe å springe rundt med boksen, men har vel kanskje godt av å røre meg LITT da:roll:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skal aldri si aldri, men trådløs nett-tilkobling er relativt ustabilt er min erfaring.
    Med den nye N standarden så skal det jo være nok fart i det trådløse nettet.
    Trådløse nett er svært følsomme for gjenstander i veien for signalet (vannrør i vegg ol), så det kan virke perfekt hos meg men ikke i det hele tatt hos deg.
    Støy kan virke inn på rekkevidde osv osv.

Dette har lite med Tvixen å gjøre, men mer med omgivelsene og det trådløse utstyret som benyttes.

Kjelli

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen spm her, dvs ett..
    Må man han en harddisk i tvix'n for å få den til å fungere? Ser helst at jeg slipper dette og kun kan basere meg på streaming via strømnettet med power adaptere som blir koblet opp mot ett nettverk og en NAS stående langt fra stua.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En trenger ikke HD i Tvixen.
    Usikkert hvordan streaming av høy bitrate HD vil gå over strømnettet.
    Er det blitt nor fart på dise strømløsningene?

K

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En trenger ikke HD i Tvixen.
    Usikkert hvordan streaming av høy bitrate HD vil gå over strømnettet.
    Er det blitt nor fart på dise strømløsningene?

K
    Det skal være tilstrekkelig ja. Opp mot 200mbit (kontra 85mbit som det var tidligere). Hvis jeg kjøper en tvix skal jeg nok teste med disse:
    D-Link Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har prøvd med Linksys sin løsning for ethernet over strømnettet, link Linksys.com - Products/Wired/Basic Networking/Powerline & Phoneline/PLK200. Dette virker ikke hos meg ved overføring av DVD kvalitet på film. Da begynner den å hakke. Men fungerer fint opp til xvid kvalitet på film.

mvh
    Børje

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den D-link saken ser jo kanon ut. Virker den så er det en løsning jeg og kan bruke. Må se om Dinside el. har testet dette.

EDIT: Ser på reviews på amazon at det er MYE problemer med D-link saken. Den fungerer visst bra, men blir glovarm under bruk og de har en tendens til å bare dø. Hmm, skeptisk.

K

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med den linksys saken her, og den er ikkje verdt skit! Kjører du de på forskjellige kurser her så får de knapt kontakt. Og dette er nytt hus og nytt el.anlegg.

Til den prisen kan ein jo kjøpe ein god router og ei kraftig antenne, noko som er bedre løysing spør du meg.

Men eg skal ikkje utale meg om d-link sin versjon, må foralldel teste det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4100 i hus, men.....

Der har jeg fått min 4100 i hus. Har såvidt testet den med HD materiale, det virket bare knall sitter å skal oppdaterer firmware på den nå, og samtidig fører over filer til boksen.
    Men blir plaget med "Forsinket skriving" som det står... Hva er dette? Og hvorfor dukker det opp hele tiden? Jeg må slå av og på boksen for å få til å føre over igjen. Forholdsvis irriterende:twisted:

Vedlegg 21575

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsinket skriving skal du ikke ha på tvixen. Husker ikke hvordan en skrur dette av. Dette er et windows "problem" og ikke tvixen sin feil.

Jeg har hatt mest hell med firmware 1.013. Det kom en ny nå nettopp ser jeg, men 1,022 og 1,038 har ikke vært bra, spesielt med iso filer. Den aller siste versjonen har jeg ikke testet.

kjelli

Side 3 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •