Tvix M-4100/M-5100 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 386
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det stemmer at mp4 ikke støtter ac3. Så en må muxe mp4 fila og ac3 fila i en TS container igjen.

H.264 støtten er ikke god nok grunn til å kjøpe denne. Det er ikke modent nok.

Det stemmer det du antar ang. VC1 filer.

Kjelli
    Kjelli, har du hatt mer suksess mhp mkv til TS. Flere som sier det er en lettere vei å gå. Ikke prøvd selv.
    Tvix'n skal jo takle H264 i TS formatet på en bra måte.

Men, det begynner å bli litt for mange "syke" formater å ta hensyn til (TS, mkv m.m) og antall nytteprogrammer er liten (nytteprogrammer som mediainfo, virtualdub, tsconverter m.fler).

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke testet det enda, har ikke funnet noe som vil binde sammen mp4 og AC3 fil enda.

Blir helt koko av alle programmene. Ender vel med at jeg må formatere hele PCen tilslutt.

Kjelli

Edit: Jeg fant en snutt med mp4-AVC/H264 og AC3 muxet sammen i en TS fil, og det ser bare fantastisk ut. Snutten er i 1080P og denne spilles av perfekt ser det ut som.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må holde oss oppdatert hvis du finner en god løsning mht. h.264/mkv tingene!

Hvordan er spilleren ellers forresten? Rask? Fine menyer? Dama begynner å bli gal av den treige hastigheten på menyene på Snazio'en - jeg er nok litt mer tolmodig...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke testet det enda, har ikke funnet noe som vil binde sammen mp4 og AC3 fil enda.

Blir helt koko av alle programmene. Ender vel med at jeg må formatere hele PCen tilslutt.

Kjelli

Edit: Jeg fant en snutt med mp4-AVC/H264 og AC3 muxet sammen i en TS fil, og det ser bare fantastisk ut. Snutten er i 1080P og denne spilles av perfekt ser det ut som.
    Hehe... en kan bli koko av mindre ja...
    Det er mulig TS er veien å gå mtp H264/AVC og AC3. TS skal iallefall kunne inneholde AC3 lyd i motsetning til AAC/MP4 formatet.
    Men, det lille jeg har puslet med TS sier meg at "støtten" for det fortsatt er liten, så ikke så mye en kan bruke der heller.

Så det vi trenger (slik jeg ser det) er et program som kan ta mkv m/AC3 og gjøre det om til TS m/AC3 uten all verdens med konvertering.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Lurer på om noen vet hvilke profiler av h264 den støtter. Xbox360 støtter basis, main og high opp til 4.1.

Noen som vet om denne støtter profil high level 5.1. De fleste serier som er ute i 720P.mkv er kodet i h264 high profil 5.1.

mvh

Morten

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet flere snutter med H264 og AC3 samlet i en TS fil. Og de jeg har prøvd fungerer kanon ser det ut som. Skal teste med projektor senere i dag håper jeg.

Et program som hadde tatt MVK direkte til TS hadde vært himmelen. Jeg har lett opp og ned uten hell med program som lager TS filer.
    Det er ett jeg skal teste i kveld eller i morgen som kanskje kan virke. Elecard (ett eller annet) skal visst fungere sånn halveis.

Spilleren er enkel å bruke, og det er ikke noe særlig med fancy menyer ol. Oppstartsmenyen er 5 ikoner som viser der en velger music, video, photo, HDTV, eller setup.
    Velger en video hopper den inn på video katalogen på den interne HDen, og det ser ut som et enkelt explorer vindu. strippet for fancy ikoner ol.
    En kan bruke ikoner hvis en vil, men jeg liker den svært raske farten når en bare blar i katalogene.

Den er rask og enkel å bruke, kona prøvde på egenhånd i går og fikk til å starte en film med en gang. Den er lynrask når vi snakker om vanlige DVD filmer ol. Jeg ripper de inn som ISO filer. DivX og Xvid går helt fint.

Mao : Fancy nei, rask ja.

Kjelli

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Så det vi trenger (slik jeg ser det) er et program som kan ta mkv m/AC3 og gjøre det om til TS m/AC3 uten all verdens med konvertering.
    Selv har jeg brukt "ConvertXtoDVD", det funker bra. Men tar lang tid ja..:evil:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettopp vært og testet den mot en 1080P projektor, og kan bare si en ting: Nydelig.

kjørte 1080I og 1080P via hdmi og det fungerte kanon. Kunne ikke se noe særlig feil i deinterlacingen når vi kjørte 1080P og bildet så nydelig ut.

Skal jeg være ekstremt kritisk så er det kanskje noe overdrevet farger på enkelte titler, men dette er få. Jeg vet ikke hva det skyldes.

TS filer med h264 og 1080P så bare enormt bra ut. Mpeg2 og 1080I så og bare helt kanon ut.

K

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet flere snutter med H264 og AC3 samlet i en TS fil. Og de jeg har prøvd fungerer kanon ser det ut som. Skal teste med projektor senere i dag håper jeg.

Et program som hadde tatt MVK direkte til TS hadde vært himmelen. Jeg har lett opp og ned uten hell med program som lager TS filer.
    Det er ett jeg skal teste i kveld eller i morgen som kanskje kan virke. Elecard (ett eller annet) skal visst fungere sånn halveis.

Kjelli
    Kjenner såvidt til Elecard programmene(etter litt søking i helgen). Det skal ha muligheten for å muxe H264 og AC3. Finnes i en demo versjon. Elecard Ltd. - Free download, MPEG2, MPEG4, AVC/H.264, DVD, shareware, freeware, codec pack, SDK, decoder, encoder
    Tror vi må sjekke ut Xmuxer og AVC plugin (etter hva jeg har lest meg opp til)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Selv har jeg brukt "ConvertXtoDVD", det funker bra. Men tar lang tid ja..:evil:
    Høres ut som om du konverter hele filmen. Det vi er på jakt etter er noe som kun leser ut audio og video og pakker det inn i en annen container enn .mkv. Altså ingen re-enkoding av noe slag.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettopp vært og testet den mot en 1080P projektor, og kan bare si en ting: Nydelig.

kjørte 1080I og 1080P via hdmi og det fungerte kanon. Kunne ikke se noe særlig feil i deinterlacingen når vi kjørte 1080P og bildet så nydelig ut.

Skal jeg være ekstremt kritisk så er det kanskje noe overdrevet farger på enkelte titler, men dette er få. Jeg vet ikke hva det skyldes.

TS filer med h264 og 1080P så bare enormt bra ut. Mpeg2 og 1080I så og bare helt kanon ut.

K
    Hehe... gleder meg allerede til en gang i fremtiden anskaffe en 1080p PJ sammen med tvix'n.

Du skulle ikke mot formodning ha testet den andre siden av spekteret (480/576i) ut på HDMI?
    Lurer litt på den støtten ettersom signalet skal via en scaler hos meg, og blir best i 480/576i for SD materiale.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4100/5100SH bestilling fra Sverige

Enheten kan bestilles fra denne butikken i sverige: ABTECH AB

Iallefall inntill de begynner å dukke opp her på berget også.
    Evnt. fra USA...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mtm: det eneste jeg testet 576I var når jeg bladde igjennom oppløsningene for å få 1080I og P. Når jeg tenker meg om er jeg ikke sikker på om det var I eller P jeg fikk med 576 oppløsningen.

Sorry, du skulle gitt beskjed litt før så kunne jeg ha testet dette for deg.
    Dukker anledningen opp igjen skal jeg teste dette.

K

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette så litt spennende ut tok jeg å testet Elecard med et par filer jeg hadde liggende (til tross for at jeg ikke har noen avspiller til dem i stua enda...) og kom over et annet problem. Den så ikke ut til å takle DTS og alle filene jeg hadde liggende hadde DTS... Så uansett om den skulle takle AC3 så er man bare et steg nærmere. Men spennende å se hva du finner ut uansett.

Noen må virkelig snart komme opp med en Sigma basert avspiller som tar MKV native eller generelt en bedre løsning for avspilling av h264...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet Elecard, og det fungerer på et par snutter jeg har liggendes. Men 8 av 10 ganger så henger det bare og virker forferdelig ustabilt. å betale 130USD for det er ikke aktuelt.

Ser på andre forum at mange andre og føler seg nesten snytt, da programmet rett og slett ikke virker slik det skal.
    Med mpeg2 TS filer så fungerer det kanon, det er når h264 kommer inn i bildet at ting skjærer seg. Jeg får det iallefall ikke til å fungere.

Men får de Elecard til å fungere så er det en kanon løsning. På den ene snutten jeg fikk til med Elecard så var bildet fritt for hakking og lyden var 100% i sync (dette var etter 6 forsøk der det bare krasjet).

Får fortsette å lete.

Kjelli

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ikke hvorfor Tvixen ikke skal kunne ta MVK filer, da den spiller av 1080P h264 materiale helt nydelig, og denne snutten jeg tenker på klarer ikke min 3Ghz p4 maskin med 3Gb minne å spille av. Det er 0.1fps på PCen.

SKulle jeg ikke få dette til så får jeg heller kjøpe den neste modellen som kommer til høsten og

Kjelli

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mtm: det eneste jeg testet 576I var når jeg bladde igjennom oppløsningene for å få 1080I og P. Når jeg tenker meg om er jeg ikke sikker på om det var I eller P jeg fikk med 576 oppløsningen.

Sorry, du skulle gitt beskjed litt før så kunne jeg ha testet dette for deg.
    Dukker anledningen opp igjen skal jeg teste dette.

K
    Huff da... skulle vært føre-var her ja.
    Uansett, noen sier iallefall at det skal støttes, så jeg krysser fingrene.
    Hva bruker du som skjerm i dag? Tar den 480/576i på HDMI?
    Men, hører vel fra deg skulle du ha testet det

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ikke hvorfor Tvixen ikke skal kunne ta MVK filer, da den spiller av 1080P h264 materiale helt nydelig, og denne snutten jeg tenker på klarer ikke min 3Ghz p4 maskin med 3Gb minne å spille av. Det er 0.1fps på PCen.

SKulle jeg ikke få dette til så får jeg heller kjøpe den neste modellen som kommer til høsten og

Kjelli
    Du sier noe... vi får håpe DVICO får det til hva mkv support angår.
    De nevnte de skulle se på det. Er det ikke bare en container da? Burde jo ikke være så vanskelig...

Elecard SW takler vel ikke DTS (enda). Skal se om jeg får litt tid til å sjekke det ut selv. Egentlig synd å høre at det ikke alltid gikk smertefritt med TS-genereringen :sad:

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Noen må virkelig snart komme opp med en Sigma basert avspiller som tar MKV native eller generelt en bedre løsning for avspilling av h264...
    Står noen nyheter her:
    Hi-Jack's Networked Media Player Portal Forums-viewtopic-Syabas announced MKV support Success!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering. Spilleren fungerer kanon til DVD, divx/Xvid filer og TS filer fremdeles. Er i bruk hver eneste dag. Er kommet flere firmware oppdateringer til den, uten jeg har oppdatert hver eneste gang.

MVK til TS er ikke en suksess enda, har prøvd mye men ingen fungerer slik det skal. Elecard har jeg stor tro på, de snakket om å implementere en funksjon for direkte "konvertering" fra MVK til TS med Elecard programvaren. Får de til dette så kjøper jeg den softwaren, men foreløpig så virker det ikke hos meg iallefall.

VC1 filer får jeg heller ikke til å spille av. Ingen av de filene jeg har testet fungerer hvis det er VC1 kodek.

Kjelli

Side 2 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •