Tvix M-4100/M-5100 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 20 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 386
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gunnberg
    Er det noen måte å få satt den opp til å jobbe mot mer enn 4 foldere på pc'en?
    Ikke enkelt, i praksis nei. Kan du ikke bare legge noen av de mappene under en av disse sharene da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Du har HDD eller noe som fyller tomrommet der HDD skulle stått?

Kjelli
    plasserte en gammel 20gb IDE hdd inni der for å fylle opp.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Ikke enkelt, i praksis nei. Kan du ikke bare legge noen av de mappene under en av disse sharene da?
    4 shares er vel max for tvix'n, men en kan lage symbolske linker inn i de folderene en allerede bruker.

F.eks så kan man legge en hel partisjon til en tom folder.
    Dette gjøres under control panel, admin tools, computer managament, disk management. Deretter change drive letters and paths, add, velge den tomme folderen man opprettet. (f.eks c:\tvixhd\media)

På den måten får man koblet f.eks en hel disk med media under C:\tvixhd\media (om c:\tvixhd er en folder som shares med netshare, og media er den nye tomme folderen man opprettet).

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasserte en gammel 20gb IDE hdd inni der for å fylle opp.
    eller et gammelt 3.5" floppy drev

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stappet noe skumgummi inni. Helt tett.

K

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stappet noe skumgummi inni. Helt tett.

K
    Jo tettere jo bedre?

Har også forsøkt å sette opp netshare på to forskjellige maskiner og la tvix'en hente media fra begge, men det er den ikke så glad i?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo tettere jo bedre?

Har også forsøkt å sette opp netshare på to forskjellige maskiner og la tvix'en hente media fra begge, men det er den ikke så glad i?
    Kan du ikke heller mappe den ene pcen på den andre og så bruke Netshare kun fra den ene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke heller mappe den ene pcen på den andre og så bruke Netshare kun fra den ene?
    Mye man kan gjøre Jeg bare leker meg og tester forskjellige muligheter. Siden man må legge inn ip til folderen man skal mappe til (en for en) tenkte jeg det var mulig å sette opp foldere fra forskjellige maskiner, men har ikke fått det til å fungere. Så spør egentlig om andre har fått det til. Går det ikke så går det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

leser ikke enkelte jpg jpeg

min Tvix 4100 leser ikke alt av jpg og jpeg selv om bildene er innenfor oppløsnings kriteriene boksen krever. Noen som har en løsning på det?
    Hva kan man gjøre med filene så de blir lesbare?
    Har studert egenskapene i bilder som fungerer og de som ikke fungerer, kan ikke se hva som utgjør forskjellen til at det ikke skulle fungere med alle

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye man kan gjøre Jeg bare leker meg og tester forskjellige muligheter. Siden man må legge inn ip til folderen man skal mappe til (en for en) tenkte jeg det var mulig å sette opp foldere fra forskjellige maskiner, men har ikke fått det til å fungere. Så spør egentlig om andre har fått det til. Går det ikke så går det ikke.
    Jeg har så langt satt opp 2 maskiner og 1 NAS som funker mot tvix.
    Bruker netshare på den ene maskinen (denne har også mappet en partisjon inn i en folder). Den andre maskinen kjører Allegro NFS server. Her mapper jeg en partisjon og en folder. Fra NAS så kjører jeg en media-partisjon. Har også mappet DVDROM'n inn i en folder (under c:\tvixhd\dvdrom), så jeg kan slenge inn i DVD eller CD/DVD med film på. Orginal DVD forventer at anydvd er installert. Mappet DVDROM under både Allegro og Netshare forøvrig.

Så:
    share 1 på tvix: NAS
    share 2 på tvix: maskin #1
    share 3 på tvix: maskin #2 partisjon
    share 4 på tvix: maskin #2 folder

Skulle jo være mulig å ha netshare på 2 maskiner å få tilgang til den aktuelle folderen på hver enkelt maskin. Ip-adressen brukes som du sier. Kanskje en fordel med fast IP for maskinene dine.
    Du bruker NFS?
    Allegro NFS server er forøvrig noe jeg kan anbefale. Endel kraftigere enn netshare, men koster $45. Den kan ha flere shares og shares kan være hele partisjoner. Netshare kan som dere vet kun ha et share, men en kan mappe partisjoner m.m inn i den ene som brukes. Netshare støtter ikke partisjoner direkte.

Et tips som dere muligens vet om: knappene 1-4 på remoten kan brukes til hurtigvalg av de 4 sharene som tvix'n kan være satt opp med.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Jeg har så langt satt opp 2 maskiner og 1 NAS som funker mot tvix.
    Bruker netshare på den ene maskinen (denne har også mappet en partisjon inn i en folder). Den andre maskinen kjører Allegro NFS server. Her mapper jeg en partisjon og en folder. Fra NAS så kjører jeg en media-partisjon. Har også mappet DVDROM'n inn i en folder (under c:\tvixhd\dvdrom), så jeg kan slenge inn i DVD eller CD/DVD med film på. Orginal DVD forventer at anydvd er installert. Mappet DVDROM under både Allegro og Netshare forøvrig.

Så:
    share 1 på tvix: NAS
    share 2 på tvix: maskin #1
    share 3 på tvix: maskin #2 partisjon
    share 4 på tvix: maskin #2 folder

Skulle jo være mulig å ha netshare på 2 maskiner å få tilgang til den aktuelle folderen på hver enkelt maskin. Ip-adressen brukes som du sier. Kanskje en fordel med fast IP for maskinene dine.
    Du bruker NFS?
    Allegro NFS server er forøvrig noe jeg kan anbefale. Endel kraftigere enn netshare, men koster $45. Den kan ha flere shares og shares kan være hele partisjoner. Netshare kan som dere vet kun ha et share, men en kan mappe partisjoner m.m inn i den ene som brukes. Netshare støtter ikke partisjoner direkte.

Et tips som dere muligens vet om: knappene 1-4 på remoten kan brukes til hurtigvalg av de 4 sharene som tvix'n kan være satt opp med.
    Bruker NFS ja og faste ip'er. Jobber med å flytte alle de store diskene over i en pc for å bruke den som stor medieserver, så vil ikke være noen viktig sak for meg å finne ut av.

Var ikke klar over hurtigvalgene. Takker for tips!

Småting jeg har lurt på:

1. Kan man hoppe fremover i filer på andre måter enn å spole? F.eks ved å skrive inn et tidspunkt man vil hoppe til eller lignende.

2. Er det mulig å få opp temperaturen på tvix'en mens man spiller av en fil?

3. Lekte litt med GUI builderen. Fra doc-filen: "If you are using an M-6500, turn on icon mode for the enclosing folder using the device’s controls." Noen som har funnet ut hvordan man gjør det?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Småting jeg har lurt på:

1. Kan man hoppe fremover i filer på andre måter enn å spole? F.eks ved å skrive inn et tidspunkt man vil hoppe til eller lignende.
    Nede til venstre på fjernkontrollen er det en knapp som heter "Goto". Prøv den.

Kjelli

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo tettere jo bedre?
    Ja, hos meg MÅ all luften over kretskortet da HDD rommet er helt tett.
    Lufta som kommer ut bak er god og varm, et godt tegn.

M.h.t. Tvix-6500 enheten så vil DVICo sannsynligvis sørge for at de som vil kan returnere disse for "oppgradering" av de feilene som er funnet. Dette med hensyn til USB modus feilene og et par andre ting. Det er vel dette med USB og varmeutviklingen hvis en ikke har HDD i som er bekymringsfullt for mange.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hos meg MÅ all luften over kretskortet da HDD rommet er helt tett.
    Lufta som kommer ut bak er god og varm, et godt tegn.

M.h.t. Tvix-6500 enheten så vil DVICo sannsynligvis sørge for at de som vil kan returnere disse for "oppgradering" av de feilene som er funnet. Dette med hensyn til USB modus feilene og et par andre ting. Det er vel dette med USB og varmeutviklingen hvis en ikke har HDD i som er bekymringsfullt for mange.

Kjelli
    Hva innebærer denne oppgraderingen? Gidder jeg sende inn etterhvert etc, hvis jeg uansett får tettet igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva innebærer denne oppgraderingen?
    Dette er foreløbig kun helt på "tegnebrettet". Hvordan det evt skal gjøres og hvem det gjelder for er ikke avklart i det hele tatt ennå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke piltastene opp og ned så spoler man 15sec fremover eller tilbake (divx, mkv osv) (tror ikke det funker på DVD-avspilling).
    Det finnes en "go-to" funksjon ja... skriv inn tiden du vil hoppe til.

Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Netshare kan som dere vet kun ha et share, men en kan mappe partisjoner m.m inn i den ene som brukes. Netshare støtter ikke partisjoner direkte.
    FYI
    Home > DownLoad > Net Share

Netshare 2.01 er lansert nå. Med mulighet for 4 shares.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er foreløbig kun helt på "tegnebrettet". Hvordan det evt skal gjøres og hvem det gjelder for er ikke avklart i det hele tatt ennå.
    DViCO TVIX : Home > Board > News & Press

det gjelder alle som har kjøpt 6500 modellen. Faktisk selv de som har moddet den. Men de får ikke ny garanti da denne er brutt når de åpnet og moddet den. Men Dvico dekker kostanden med frakt begge veier.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkdog
    FYI
    Home > DownLoad > Net Share

Netshare 2.01 er lansert nå. Med mulighet for 4 shares.
    Takk, denne var jeg ikke klar over.
    Ser ut som om de tar partisjoner også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke er nevnt allerede, de som har kjöpt m6500a får den fikset av DVICO uten kostnader for å löse varme og klokke problemer.

[EDIT: Og om siden ikke hadde ble cachet i &#%€ proxyen så hadde jeg sett at dette var nevnt med link allerede ja :-)]

Vil tro at nå som dette ordner seg så får dem fokusert litt på firmware igjen slik at softwaren blir bedre og.

Side 18 av 20 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •