Tvix M-4100/M-5100 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 20 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 386
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Nå leverete jeg Tvix 4100 fra meg nå nettopp til fordel for en Tvix 6500.
    Dine settinger er de samme som jeg untatt jeg kjørte analog lyd.

Men 2 ting jeg stusser på : Video Color: YPbPr kan jeg ikke huske å ha sett, og skal det ikke være et valg for HDMI lyd?

Kan være jeg husker feil og

Lag en konto på Review and Discussion on network media player and storage! dvico tvix M-6500A ziova daboda synology em8634 Popcorn hour Thecus og ta det videre der, nesten garantert noen som kan svare deg på dette.

Kjelli
    Hvor fikk du tak i 6500 nå?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte igjennom Review and Discussion on network media player and storage! dvico tvix M-6500A ziova daboda synology em8634 Popcorn hour Thecus. De hadde powerbuy på de første som ble lansert av denne. Jeg var heldig og fikk sikret meg en.

Kjelli

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syntes du om 6500 kontra 4100?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min nesten en uke nå
    6500 er tydelig en oppgradering i forhold til 4100. Fronten er av aluminium istedet for plast. Selv om dette har null å si så er det jo kjekt at den ikke er kliss lik den gamle.
    Menyene er "like" de gamle, men der forskjellen ligger i litt mer fancy sider og ikke minst er oppløsningen gått opp til 720P, så tekst osv ser bedre ut på en plasma.

I bruk er det ingen forskjell. Den er litt raskere ja så den starter avspilling litt fortere og menyene er litt raskere.
    Den nye skal jo ha støtte for en del mer på lydsiden og avspillingsiden, men foreløpig er dette ting jeg ikke har prøvd meg på.
    Dvico har driti på draget med hensyn til varmeutvikling hvis en ikke har disk i. Da manglende HD så og si spolerer hele kjølingen til sigma brikken. Dette er jo lett å fikse vha en død HD eller noe skumgummi for oss som ikke har HD i.
    Personlig har jeg spilt av mange HD filer og en 4-5 iso filer uten noen problemer i det hele tatt.
    Nettverks-støtten er bedre, de ryktes en kan kjøre HD filer over samba nettverk. Jeg bruker en NAS server med NFS støtte så samba støtten er ikke testet.

Nok en kanon mediespiller, med et mer moderne menysystem. Skal bli spennede å se hva de kan få utav denne med tiden.

Kjelli

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Hadde vært supert om den hadde fått støtte for å lese .rar filer også, slik som XBMC har idag og hatt mulighet for å hente informasjon fra IMDB=)

Men virker som det er boks som kan bli en erstatter for min xbox.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kommet et program som lager bakgrunnsbilder automatisk for deg til de forskjellige katalogene. Med info fra IMDB og bilde av cover osv. Kanonstilig, Ikke perfekt enda, men allikevel kanonbra.

K

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter det programmet? Er det noe man kan bruke opp mot 4100?

Jeg får forøvrig ikke bakgrunnsbilder på min snedigboks, men menops:

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD 4100 så jo ganske fin ut! har desverre nettopp bestilt meg Popcorn Hour , men dette blir iallefall min neste oppgradering! mye finere kontroll og utseende på boksen

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Hva heter det programmet? Er det noe man kan bruke opp mot 4100?

Jeg får forøvrig ikke bakgrunnsbilder på min snedigboks, men menops:
    Fungerer like bra på 4100/5100 som på 6500.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=951350

K

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    da kan det hende du har ett problem med hardisken din for hos meg så hjalp det betraktelig så langt. har riktignok ikke fått sett en hel film igjennom men det jeg har prøvd viser at den ikke henger seg.

Jeg har de samme innstillingene bortsett fra på de to nedre lydformatene øverst i menye der har jeg analog.

har du testet å bruke autoswitch ntsc/pal24?

Har ikke testet så mye ennå. Men med den filen jeg testet hang det seg et par ganger på 1 time, så det har nok kanskje blitt bedre ja...

Hva valgte du på "Allocation unit size" når du re-formaterte da?
    - Default allocation size
    - 512 bytes
    - 1024 bytes
    - 2048 bytes
    - 4096 bytes

eFJay

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Kjøpte igjennom Review and Discussion on network media player and storage! dvico tvix M-6500A ziova daboda synology em8634 Popcorn hour Thecus. De hadde powerbuy på de første som ble lansert av denne. Jeg var heldig og fikk sikret meg en.

Kjelli
    Har en 6500a på bestilling selv (levering neste uke?) og lette selvsagt etter en tråd på AVForum for å finne litt nyttig info om greia jeg har kjøpt. Finnes det en egen 6500a tråd her, brukes denne for 4100/5100 også for 6500a, eller er det mest i utenlandske forum (mpcclub) at det går for seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk av ekstern scaler

Jeg har skaffet meg en Onkyo 875 receiver som har Reon HQV videoprossesering. Hvis jeg skal få denne til å de-interlace og oppskalere fra Tvix boksen via HDMI ut, er jeg nødt til å kjøre 1080i ut da, for den støtter vel ikke 480i/540i ut via HDMI? jeg får iallefall ikke bilde om jeg prøver å sette den til denne oppløsningen på HDMI ut.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis filene du skal spille av er i 720P eller 1080P så er de progressive i utgangspunktet. Du setter ikke tvixen til å interlace for du ønsker at onkyoen skal deinterlace. Du ender opp med dårligere bilde en du i utgangspunktet hadde.

Er det du skal spille av i 720P så setter du utgangssignalet til 720P, la onkyoen ta seg av skaleringen og se hvordan resultatet blir.

Er det du skal spille av ISO filer, så må du nesten prøve deg frem mellom 720P og 1080I og se hva som gir best bilde.

Er ingen fasit desverre, er for mange faktorer som spiller inn. Du må bare prøve deg frem.

k

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel en vurderingsak hvem av komponentene som skal drive med skalering og/eller de-interlacing. Kjør noen tester og se hva som blir best.
    Personlig så regner jeg med at Reon er bedre enn den interne i Tvix'n.

Spesielt om du skal gå opp i oppløsning. Men, som kjelli sier velg 720 for 720 materiale, 1080i for 1080i materiale osv. For DVD'er så ville jeg testet. Mest sanns. vil Reon skalere bedre enn tvix, selv om tvix gjør en bra jobb der også.

Selv har jeg en VP50Pro, og velger tvix oppløsning som matcher materiale best. Får dessverre heller ikke 480/576i på HDMI til å virke (av en eller annen grunn).
    VP50Pro har noe som heter PReP. PReP vil re-interlace 480/576p materiale slik at den kan bruke de interne de-interlacing algoritmene. Skal være omtrent like bra som 480/576i inn. Mulig den også gjør det på 720p materiale, men ikke sikker. Litt off-topic det siste her men....

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvem som kommer til å føre TViX HD M-6500 her i Norge, og når den kommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Harald-
    Noen som vet hvem som kommer til å føre TViX HD M-6500 her i Norge, og når den kommer?
    http://prisguide.hardware.no/friteks...find=tvix+6500

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min Tvix 6500a fra Komplett i midten av forrige uke. Så langt må jeg si at den ikke er klar for bruk av folk som forventer at ting bare funker. Det er rett og slett for mye rare greier som skjer. F.eks. om du bruker ZOOM funksjonen når du viser bilde så forandrer man hvordan bildet ser ut og plasserers punktum. Dvs. at zoomer du inn på et bilde og så starter en film etterpå så vises jaggu filmen zooma inn like mye. Ikke noe for muttern og fattern men jeg skal vel klare å leve med den til en dugende firmware kommer. Bruker en beta nå og bare det å få den installert var en timelang greie.

[edit: la til navnet på produktet jeg handla :-)]

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flippo
    Jeg fikk min fra Komplett i midten av forrige uke.
    Regner med du snakker om Tvix 6500. Den og problemene er diskutert litt her også:
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...d-m-6500a.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min tvix 6500 igår. Ble litt triksing for å få alt opp og gå, men har en viss funksjonalitet nå ihvertfall. Skulle se en 350 mb xvid fil igår og den låste seg etter 7 minutter. Fikk deretter kun beskjed om ukjent format/skadet fil og den ville ikke spilles av. Kopierte filen til en annen folder og renamet den til noe helt enkelt, og fikk da kjørt den problemfritt.

Kjent problem? Er det noen måte å få satt den opp til å jobbe mot mer enn 4 foldere på pc'en?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har HDD eller noe som fyller tomrommet der HDD skulle stått?

Kjelli

Side 17 av 20 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •