Noen spørsmål etter en tids Squeezebox-bruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål etter en tids Squeezebox-bruk

Har hatt Squeezboxen en liten stund nå, og har noen spørsmål jeg håper de "erfarne" brukerene har svar på;

Ved å velge spillemodus "random mix songs" så er den jo ikke mer random enn at den starter samme "random" liste hver gang, altså ikke noe variasjon fra gang til gang når denne spillemodusen velges - skal det være slik?

Av og til begynner spilleren å leve sitt eget liv, dvs. fjernkontrollen får den ikke til å reagere. Må restarte spilleren (ut med strømkontakt) og restarte Slimserver - noen ide hvorfor det skjer? Kan virke som det i hovedsak skjer når jeg via fjernkontroll velger random song mix, velger jeg det fra Slimserver går det fint.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror egentlig at fra SB3 selv velger den Random hvor du kom fra, altså hvis du har valgt Random tidligere starter den hvor du kom til, men jeg er ikke sikker på dette. Jeg bruker random sjeldent, men jeg har ikke lagt merke til det du siger der, mener da min lager ny liste hver gang.
    Ellers, at fjernkontrollen ikke virker, har du trådløs router ?
    Problemer er i 98 % av tilfeldene routerens skyld. Da må du oppdatere firmware på routeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fant ut at routeren gjorde at fjernkontrollen hang seg av og til. Fungerer nå.

Men dette med random play, har jeg fortsatt ingen løsning på - den begynner samme "random" liste hver gang, og tar for seg låtene alfabetisk - skal jeg bryte opp dette møsntret må jeg i tillegg til random velge "shuffle". Merkelig.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens denne tråden er varm...

Jeg sitter med fingeren dirrende på "kjøp"-knappen for SB, men det er dette med stabilitet. For min egen del kan jeg greit resette ruteren i ny og ne, eller dra ut stikkontakten, men for visse andre i familien så er dette uakseptabelt (synes nesten jeg kan høre forbannelsene hagle allerede...). Med en CD-spiller er det liksom greit, den virker bare.

Hvordan er erfaringene med SB på dette egentlig? Hva var det med ruteren som gjorde at det hang seg?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min SB siden ifjor engang, og kan rett og slett ikke erindre nå ifarta at dette med at noe har 'hengt seg opp' har skjedd noen gang... Så for min del har denne fungert uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt SB3 i ett kort års tid nå, og ikke opplevd nevneverdige ustabiliteter. Den eneste artefakten jeg har opplevd er hakkete avspilling, noe jeg tilskriver forstyrrelser i det trådløse nettet jeg har. Jeg har dog kun opplevd dette 2 ganger i løpet av hele perioden, så noe stort problem har det ikke vært.

Kan anbefale på det varmeste.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trådløst

Hei! Har endelig bestemt meg for å kjøpe Squeezebox. Har lett lenge og vel for å finne en løsning uten bruk av pc. Har sett på Infrant Nas, men synes det blir dyrt. Fort 9k bare for diskene. Er det noen som har en løsning som ikke blir så dyr, og som er mulig å få opp å gå uten at man er noen kløpper på data? Eller må man bare bite i det sure eplet og kjøpe en vanlig disk som jeg kobler til pc'en, regner med at jeg klarer meg med 500GB. Ellers tar jeg gjerne i mot tips om bra disker.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500 Gb ? Hvor mange kilometer med cd´er har du da ? Nuvel, GB er billige disse dager. Noen eksterne HD´er er dog desverre ikke pålitelige, alt krasjer før eller siden.
    Du finder kanskje noe interessant her : 3rd Party Hardware - Slim Devices : Community : Forums

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har plass til en gammel PC m/nettverk en eller annen plass i huset, kan du sette opp Slimserveren på den. Jeg har en gammel Celeron 500 basert PC i kjelleren m/ny 250GB disk som jeg har installert Clark Connect på. Dette er en Linux distribusjon beregnet på server bruk. Jeg har ikke tastatur eller skjerm, Pcen fjernstyres fra en Windows PC via en WEB-server. I praksis betyr fjernstyringen kun å slå av PCen, + legge til musikk i ny og ne.

Det finnes en nøyaktig kokebok for dette oppsettet. Tror jeg leste om det på Slim Devices : Transporter & Squeezebox Wireless Digital Music Players: Music, your way.. Søk på Clark Connect. Ikke vanskelig.

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •