Hva skal jeg velge av multimediespiller? SB? Kiss? XB? Logitech?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal jeg velge av multimediespiller? SB? Kiss? XB? Logitech?

Har relativt mye jeg vil "mappe" opp fra PC'n med både bilde og lydfiler. Har lenge kjørt Xbox nede i "kino'n", og jeg har problemer med å finne noe som fungerer like bra som den. Det er riktignok ikke HiFi, men har fungert bra som en mediaspiller i flere år. Problemet med den er at nå skal jeg bygge et anlegg i finstua og en støyende svart spillemaskin er ikke så veldig velkommen.

Har en D-link 320 nå, og den har ikke fungert skikkelig siden jeg fikk den, alt for treg. Har vurdert en Squeezebox, men jeg er litt usikker på om den vil være rask nok etc. Synes displayet på Squeezebox virker litt lite/dårlig.Er det bare denne som duger? Kan den kobles til en TV skjerm?

Det nærmeste for meg nå er å bruke D-linken til bilde og å kjøpe en Squeezebox til lyd. Dog, jeg skulle ønsket jeg en brdre løsning unntatt PC.

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt faktisk mye bra om Kiss multimediaspilleren. Men slike spillere må du ha
    tv'en på for å navigere rundt om på musikk/film. Det trenger du ikke visst du
    kjøper en Squeesebox, etc. Men det fins massevis av slike produkter...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ha på TV'n er greit nok.

Det viktigste er Lydkvalitet og betjeningsvennlighet. Litt usikker på betjeningsvennligheten på SB i og med at det er et lite display som vil stå 4-5 m fra lytteposisjon..

Har noen hundre Gig musikk og en del Flac. Pr. dags dato tar det ca. 20 sek å laste musikkmappa på PC'n. PC'n er i utgangspunktet ingen sinke. Tror det er fordi det er så mange filer som indekseres.

Finnes det noen oversikt over slike produkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefalinger

Har tidligere hatt en KISS DP 600,synes denne var mere til plage enn til glede. Kjøpte meg en Helios x- 5000 for ett år siden, har vært meget fornøyd med den. Eneste minus er fjærnkontroll og at den ikke blir levert med software som takler Mac. Måte kjøpe ett program som heter Eyeconnect.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en Squeezebox på men etter en del andre oppgraderinger som gjorde at lyden ble satt i fokus. Eneste jeg savner inni mellom er faktisk og få koblet den til TV'n for å få bedre oversikt. Alt i alt har jeg ikke angret et sekund.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moray
    Det ble en Squeezebox på men etter en del andre oppgraderinger som gjorde at lyden ble satt i fokus. Eneste jeg savner inni mellom er faktisk og få koblet den til TV'n for å få bedre oversikt. Alt i alt har jeg ikke angret et sekund.
    Det savner jeg ikke i det hele tatt. Slimserver har jo web-grensesnitt, så da er det bare å fiske fram laptop'en (eller HTPC) og styre Squeezebox'en derfra. Satser etterhvert på en 12" tabletpc til dette for enda bedre betjeningsvennlighet.

Synes webgrensesnittet er best, men det finnes også tredjeparts produkter som f.eks Moose som funker ganske bra.

Det jeg liker aller best er at jeg kan streame musikk hvor som helst bare ved å åpne litt i firewall'en. Sitter på jobben og har tilgang til hele musikkbiblioteket. Har satt Slimserver til å transkode til 128kbps MP3 før den sender det avgårde til jobben.

Har ikke så mange filer enda (1300 album/300Gb) men har iallefall ikke merket at det går noe saktere. Kjører Slimserver på en tilårskommen AMD XP2500 med 1Gb ram over trådløst nett. (altså langt fra optimalt oppsett).

Squeezebox'en er årets beste kjøp for min del. Kjempefleksibel og lett og bruke. Kona er fornøyd med å ha en fjernkontroll som hun bare kan plukke opp og bruke - ikke noe ventetid på oppstart og intuitivt grensesnitt. Jeg synes at det er fint med streaming, webgrensesnitt, flac-support, cover-visning, automatisk innhenting av bakgrunnsinfo om artister (etter litt tweaking) og masse annet.

Produktet er ikke laget for de aller mest novise innen dataverdenen, men med litt hjelp av en snill medaudiofil så er det forholdsvis raskt å få dette opp og gå.

I tillegg kan man jo laste ned Slimserver gratis og prøve. Installer det medfølgende Softsqueeze-programmet så emulerer maskinen hvordan systemet er i bruk.

Nå er endelig cd-samlinga konvertert til FLAC, og stort sett(?) tagg'et etter alle kunstens regler...DET var en drittjobb... så nå kan musikken nyyytes!

God jul!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen begrensninger på antall subkataloger eller filer med Slimserver og Squeezebox?
    Jeg har ca. 2000 album strukturert i kataloger etter artist og album:
    ...\flac\artist\album\... og ...\mp3\artist\album\...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runer
    Er det noen begrensninger på antall subkataloger eller filer med Slimserver og Squeezebox?
    Jeg har ca. 2000 album strukturert i kataloger etter artist og album:
    ...\flac\artist\album\... og ...\mp3\artist\album\...
    Det er meg bekjent ingen slike begrensninger. Jeg tror jeg har 66.000 filer på den nå og det går helt fint. Byttet tross alt ut min gamle mp3 spiller fordi den hadde en begrensning på 20.000 låter (Turtle Beach Audiotron - bra enhet ellers...).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •