Etterprosessering av TV-signaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Etterprosessering av TV-signaler

Jeg er ny på HTPCer og ellers generelt uvitende om AV-utstyr (utenom det grunnleggende da). Har fra før kun kjennskap til maskinvare i PCer beregnet til spill, overklokking etc.

Jeg skal til sommeren sette sammen minst en HTPC til en ny leilighet. Skal bruke denne sammen med en LCD-skjerm på rundt 40" som jeg satser på at skal være en 1080p kompatibel TV. Jeg fisker derfor etter råd og vink i forkant.

Jeg brukt noe tid på å lese litt om blandt annet etterprosessering i ffdshow. Har også lest litt om diverse programvare for avspilling av media. For meg innebærer en HTPC at man kjører TV-signalene igjennom PCen og videre inn i TVen. Har et par spørsmål til dette:

1. Vil ffdshow, uten problem, kunne etterprosessere bildene fra TV-kortet til en høyere oppløsning og dermed gi bedre TV-bilder?
    2. Skjer dette på lik linje som f.eks. ved avspilling av en DVD-plate, AVI-fil mv.?
    3. Hvilke mediespillere/programvare benyttes normalt til TV-bilder?
    4. Vil dekoderen fra TV-leverandøren ha stor innflytelse på resultetet og selve prosesseringen fra PCen? Vil etterhvert få en "digital" dekoder fra Get.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror denne tråden hører hjemme i HTPC forumet. Lett inn en ny tråd der og få en moderator til å slette denne. Be eventuelt en moderator om å flytte den...

I HTPC forumet vil du helt sikkert få gode svar på dette. AV-prosessorer og mediaspiller er mer tiltenkt eksterne bokser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann! Jeg trodde det var der jeg postet... da prøver jeg på ny :-D