KiSS VR-558, Noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KiSS VR-558, Noen erfaringer?

Hallo der,

Noen som har noen erfaringer med KiSS VR-558? Den ser jo lovende ut, med muligheter for media aspilling fra pc'en + at den kan ta opp tv! Men fungerer den? Har hørt endel negativt om KiSS - så jeg er litt skeptisk..

Edit: Hvor går det forresten an å få kjøpt den? Ser ikke ut til at noen har den...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KiSS VR-558

Kjøpte en KiSS VR-558 fra NetShop for et par uker siden.
    Mitt behov var DVD-avspilling, media-avspilling fra PC og opptak fra eksisterende paraboltuner.

Jeg har en KiSS DP-1500S fra før av så jeg var ikke helt ukjent med KiSS produkter, men DP-1500 har ikke harddisk så den kan ikke ta opp.

Media-avspilling fra PC fungerer "på en måte" men er hakkete, responstid fra en trykker på en knapp på fjernkontrollen er lang, etc. Lite brukervennlig!

Opptak fra ekstern videokilde fungerer i utgangspunktet bra, men dette apparatet er lite brukervennlig.

1. For å ta opp direkte trykker man på "REC" knappen. Mens apparatet tar opp kan man ikke gjøre noe annet enn å se på det som tas opp i øyeblikket. Det skulle være teknisk mulig å få til andre ting (spille av annet opptak, spole frem-tilbake i det som bli tatt opp i øyeblikket - dette heter visst "chase play" på fagsproget). Hvis harddisken har "spunnet ned" tar det laaaang tid fra en trykker på "REC" til noe skjer - hadde vært fint med en "wait ..." eller noe på skjermen.

2. For timeshift trykkes "PLAY/PAUSE", også her hvis harddisken har "spunnet ned" tar det laaaang tid fra en trykker til noe skjer. Nå går det selvsagt an å spole frem-tilbake i det som bli tatt opp men hvis man kommer til slutten av opptaket kobler timeshift ut (det er dumt for det som blir tatt opp blir lagret på disken for senere avspilling men bare dersom man ikke spoler helt frem)

3. Ved timer opptak kan man ikke programmere repeterte opptak, mao f.eks. hver dag 15:00 til 16:00. Dumt.

4. Ved meny operasjoner burde "live" video/TV-bilde "gått i bakgrunnen" ikke en intetsigende blå himmer med noen diffuse skyer.

Webradio fungerte bra.

VR-558 har også en funksjon for å få værmelding opp på skjermen for iallefall et par steder i Norge ...

Jeg returnerte apparatet til NetShop i går ... :neutral:

Er det noen som vet om et apparat som:

Har DVD spiller evt. også opptaker
    Har opptak til harddisk via video inngang
    het LAN kontakt for kobling til PC/Internett (med mulighet for avspilling av PC media)
    Ikke koster en formue (VR-558 koster snaut 6 laken ...)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har denne spilleren DTS og DD?

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv hatt DP-500 i flere år og den fungerer meget bra faktisk, den innebygde konverteren er ganske brukbær også og streamming fra pc går helt fint uten hakking eller heng -en god del ram i pcn er nødvendig + en del tweeking av innstilingene til hardwaren- har brukt den som DVD spiller primært men trenger ikke noe opptaker da de fleste filmer/programer går mye på reprise fra parabol (canal digital)

forresten jeg bruker DP500 til å koble seg mot pc/internett da dette står i en annet sted mens DPn er sammen med resten av systemet, men her henter jeg digital signal optisk og inn på en dedikert D/A...

DTS/DD kan de fleste nyere sorround receivere håndtere med sin innebygd D/A konverter så det er "mindre viktig" om dvd spilleren har det så lenge man henter "lyden" i spdif/optisk form fra spilleren....

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et velkjent faktum i dag at man bør holde seg LANGT unna KISS spillere. Det at de ble kjøpt opp av Linksys gjorde ingenting bedre...

Jeg har heldigvis greid å holde meg unna...

Idag er MKV støtte helt ekstremt viktig. Spillere som ikke har dette bør man ikke vurdere en gang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •