Noen som har noxon audio 2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har noxon audio 2?

Jeg lurer på om det er noen som har noxon audio2 mediaspiller og kan dele litt brukererfaringer.
    Det ser ut som et veldig interessant produkt og har den fordelen framfor squeezebox at du kan koble en ekstern harddisk rett til spilleren via usb-inngangen slik jeg har forstått det og dermed ikke trenger å ha pc`en på for å spille av mp3 osv.

Det jeg spesifikt lurer på er:

1) Hvor god er lydvaliteten?

2) Er det ubegrenset hvor stor ekstern harddisk man kan koble til og kan denne ha så mange mapper og filer man vil eller er det begrensninger på dette?

3) Er det greit og oversiktlig å navigere i musikksamlingen når denne er koblet direkte til via harddisk og usb eller er den beste når man streamer fra pc?

Alle erfaringer mottaes med stor takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har denne saken og er rimelig godt fornøyd.

Lydkvaliteten er topp. Terratec har gode DA'er som de blant annet bruker i pro-serien sin.

Savner Flac støtte, men det kommer snart håper jeg.

Har ikke brukt USB porten ennå, har alt liggende på Synology NAS'en og det fungerer glimrende med playlists og det hele.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!!
    Jeg fikk svar på et dansk forum ang. dette med usb-tilkobling, og på punkt 2 (størrelse på hardisk var det ingen begrensning), men på punkt 3 (navigering i usb-modus) fikk jeg dette svaret:

For med dette setup kan man kun navigere i de Windows-mapper, du har liggende på harddisken og altså IKKE efter IDtags, primært kunstner, album og enkeltnummer.

Hva betyr egentlig dette? Får jeg ikke opp artist, album og sang hvis jeg bruker denne tilkoblingen eller er det bare at id-tags gir en enda bedre funksjonaliet når det gjelder søk osv??

Satt stor pris på hjelp da jeg er helt grønn på dette området, og jeg allerede har bestilt fra komplett.no, men fortsatt har mulighet for avbestiling...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har sortert låtene dine etter artist, album, låt. Med mapper for hver artist og undermapper for hvert album samt at filen heter det samme som låta så er det ingen problem å navigere.

Har du imidlertid alle låtene i en stor folder usortert får du kun opp filnavnene på noxonen.

Jeg anbefaler uansett å bruke en nas med upnp, det er ganske behagelig og den sorterer alt for deg basert på idtags.

Lykke til og gled deg, radioen er en fryd å bruke.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så lenge jeg setter opp en fornuftig struktur når jeg ripper cd-samlinga så kommer det nærmest på et ut om jeg streamer eller bruker usb da hvis jeg forstår deg rett.

Blir spennende dette; både mp3-delen og radiodelen. Har hørt det skal være en god del spennende kanaler der ute.
    Den støtter vel imidlertid ikke last.fm og pandora eller?

Er den sensitiv m.h.p plassering når det gjelder trådløs tilkobling forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. trådløs rekkevidde lurer jeg på det samme, særlig om stereo og pc man streamer fra står i forskjellig rom

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •