Hvilken VideoProsessor skal jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken VideoProsessor skal jeg kjøpe?

Jeg og en kompis skal kjøpe en VideoProsessor, men er litt usikker på hva vi skal gå for.
    Det som er viktigst er at den er god på SD til 720p /1080P.
    Har lest en del på dette forumet samt AVSforum, men vi har ikke klart å dra noe slutning for hva som er den beste innenfor 20k klassen.
    Ut i fra det jeg har lest så virker det som Vantage HD er godt valg.

Håper på det kommer innspill som kan hjelpe å gjøre det rette valget.

Mvh
    NightScope

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mange reelle kandidater. DVDO sin VP50 faller etter min mening ut siden den mangler støyreduksjon. Da gjenstår bare VantageHD og Optoma HD3000.

Jeg er neimen ikke sikker på hvorfor våre venner i avshop "prisdumper" HD3000, men det skiller 5 lapper mellom de to. Det kan i seg selv være en vektig årsak.

Ytelsen er relativt lik (sier de som har sett begge). Sammenlign heller innganger og funksjonalitet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret.
    Støtter de to du nevner strekke i høyden, slik at det kan kombineres med en anamorfisk linse?

Mvh
    NightScope

Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Det er ikke så mange reelle kandidater. DVDO sin VP50 faller etter min mening ut siden den mangler støyreduksjon. Da gjenstår bare VantageHD og Optoma HD3000.

Jeg er neimen ikke sikker på hvorfor våre venner i avshop "prisdumper" HD3000, men det skiller 5 lapper mellom de to. Det kan i seg selv være en vektig årsak.

Ytelsen er relativt lik (sier de som har sett begge). Sammenlign heller innganger og funksjonalitet.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Takk for svaret.
    Støtter de to du nevner strekke i høyden, slik at det kan kombineres med en anamorfisk linse?
    Ja, det gjør de.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra å høre.
    Da har jeg kommet ned til to alternativer.

Hadde tenkt å bruke VP'n til min Dreambox og DVD spiller som kilder, Hvilke av disse er da det beste valget?
    Leste at VantageHD'n har støyende vifte, som også går når den er i standby modus. Prisen er jo som sagt tidligere i denne tråden 5k høyere.
    Har fått et tilbud på VantageHD'n som ligger 2k over Optoma HD3000.
    Nå der det ikke 2k som skal være det som avgjør. Jeg ønsker å kjøpe den som er best av disse.

Mvh
    NightScope

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ja, det gjør de.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke byttet min VantageHD med boksen fra Optoma, så det betyr vel at jeg er fornøyd...

Har vi noen Optoma-eiere på forumet?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si noe om støynivået fra viften på VantageHd'n?

Ut i fra det jeg forstår så ser det ut som om Vantage'n er mer framtidsrettet, da den har utvidelsessloter på baksiden pluss at det er mulig å legge inn ny firmware.
    TorAtle kan du bekrefte at Vantage'n kan stekke bildet fra 2.35:1 til 1.85:1

Ønsker også innspill fra eier av Optoma HD3000.

Mvh
    NightScope

Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Jeg hadde ikke byttet min VantageHD med boksen fra Optoma, så det betyr vel at jeg er fornøyd...

Har vi noen Optoma-eiere på forumet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si noe om støynivået fra viften på VantageHd'n?

Ut i fra det jeg forstår så ser det ut som om Vantage'n er mer framtidsrettet, da den har utvidelsessloter på baksiden pluss at det er mulig å legge inn ny firmware.
    TorAtle kan du bekrefte at Vantage'n kan stekke bildet fra 2.35:1 til 1.85:1
    Ahh, beklager, jeg skrev kanskje ikke tydelig nok at Vantage også kan strekke bilde fra 2.35:1->1.85. Jeg har selv Vantage, og er rimelig fornøyd med den.. Viften bråker ikke mye, men det er ekstremt irriterende at den også går i standby.. Jeg er nødt til å dra ut stikk-kontakten når anlegget ikke er i bruk, skikkelig tungvindt.. Hmm.. Kanskje jeg burde koble den inn på forsterkeren, da slår den seg iallefall automatisk av når anlegget slås av..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å bestemme meg.
    Tilbudet jeg har på Vantage'n er tidsbegrenset.
    Det er viftestøyen som gjør meg mest usikker.
    Leste at Optoma HD3000 har fått meget bra omtale. Optoma'n inneholder lite bugs, ut i fra det jeg har lest, mens det er stadig nye firmware release til Vantage'n.

Mvh
    NightScope

Ahh, beklager, jeg skrev kanskje ikke tydelig nok at Vantage også kan strekke bilde fra 2.35:1->1.85. Jeg har selv Vantage, og er rimelig fornøyd med den.. Viften bråker ikke mye, men det er ekstremt irriterende at den også går i standby.. Jeg er nødt til å dra ut stikk-kontakten når anlegget ikke er i bruk, skikkelig tungvindt.. Hmm.. Kanskje jeg burde koble den inn på forsterkeren, da slår den seg iallefall automatisk av når anlegget slås av..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, pris ville ha vært den avgjørende faktoren for min del. Foruten det, så har Optoma 1 ekstra HDMI inngang i forhold til Vantage. Jeg har ingen formening om hvilken av de 2 som er best, eller hvorvidt det er noen vesentlig forskjell.

Som du sier så har Vantage mulighet for å sette inn ekstra kort, men personlig synes jeg prisen på de kortene er såpass høy, og den ekstra nytten du får av dem ikke er verdt det.. Dette kan jo selvsagt endre seg med tiden, men jeg er ganske overbevist om at om 1-2 år, så er videoprosessorer blitt en såpass vanlig del i prosjektorer at det ikke er såå nødvendig lenger..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innen utløpet av året kommer vi også til å se flere receivere med Silicon Optix Reon innebygget...spørsmålet er bare om de kommer til å være i nærheten av de eksterne boksene når det gjelder fleksibilitet. Kommer de med vertical stretch, feks?

Calibre har sagt seg fornøyd med stabiliteten på VantageHD nå. Det er ikke sikkert at det kommer så veldig mange flere firmware updates.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget gjort! Valget falt på Optoma HD3000.
    Takker alle som har bidratt med meget gode innspill.

Mvh
    NightScope

Vel, pris ville ha vært den avgjørende faktoren for min del. Foruten det, så har Optoma 1 ekstra HDMI inngang i forhold til Vantage. Jeg har ingen formening om hvilken av de 2 som er best, eller hvorvidt det er noen vesentlig forskjell.

Som du sier så har Vantage mulighet for å sette inn ekstra kort, men personlig synes jeg prisen på de kortene er såpass høy, og den ekstra nytten du får av dem ikke er verdt det.. Dette kan jo selvsagt endre seg med tiden, men jeg er ganske overbevist om at om 1-2 år, så er videoprosessorer blitt en såpass vanlig del i prosjektorer at det ikke er såå nødvendig lenger..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget gjort! Valget falt på Optoma HD3000.
    Takker alle som har bidratt med meget gode innspill.

Mvh
    NightScope
    Hvilken butikk falt valget på?

Du får rapportere tilbake så snart du har fått testet den. Alltid fint å høre meninger om positive og negative sider ved produktene.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hvilken butikk falt valget på?

Du får rapportere tilbake så snart du har fått testet den. Alltid fint å høre meninger om positive og negative sider ved produktene.
    Jeg kjøpte den brukt. Og førsteinntrykket er meget bra. Bildene som kommer ut av denne boksen er uttrolig bra. Tenkte jeg skulle teste den på min Samsung TV, men det gikk dårlig da den har en oppløsning på 1360x768. Dessverre så støtter ikke Optpma'n den oppløsningen.

Mvh
    NightScope

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •