Hardiskbasert musikkavspiller ...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hardiskbasert musikkavspiller ...

Jeg er på utkikk etter en boks jeg ikke er sikker på om eksisterer ennå...

Jeg kunne tenke meg å lagre hele cd-samlinga på en hardisk i et losless-format f.eks FLAC, WMA lossless og spille av dette uten å skru på datamaskinen.

De hardiskbaserte medieavspillerene jeg har funnet spiller imidlertid kun av "lossy"-formater som mp3. Selv om forskjellen kanskje ikke er så stor er det ikke aktuelt å gå ned i kvalitet!!

I tillegg er det et krav at den har analoge audio-utganger av god kvalitet da den skal kobles til en stereoforsterker uten digitale innganger.

Jeg vet at Squeezebox kan tilby det meste av dette, men den krever at PC er påslått og det blir for mye dill da denne også står på stua og lager et svare leven når den er på, og det er ikke aktuelt å investere i en ny PC for dette.

I tillegg ser jeg at modifisert "gammel" XBOX (ikke 360) kan gjøre dette, men hvor innviklet er det å bruke denne og overføre musikken til harddisken på disse?

Finnes en slik boks (som ikke er svindyr)?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert du vil høre forskjell på MP3 192 og lossless. Du kan da bruke en HDD f.eks.
    Ellers kan du jo installere SlimServer på en NAS, da trenger du ingen pc.
    What NAS devices can slimserver be easily installed on? - Slim Devices : Community : Forums

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet om mulighten med Squeezebox og NAS, men det drar for meg prisen opp til et for høyt nivå.
    Det ideelle hadde vel egentlig vært en Squeezebox med noe så enkelt som en USB-inngang hvor man kunne hekte på en standard ekstern harddisk. Der kunne man så ha musikksamlinga og så kunne må streamet radio osv. over nettverk når man ønsket det.
    Kanskje det kommer med en senere utgave.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 640H er en sånn boks. Sjekk på Hifiklubbens hjemmesider.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, den så jo lovende ut, men prisen er dessverre omtrent det dobbelte av hva jeg har råd til.....

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper denne tråden, da jeg også er på jakt etter et ligende produkt.

Til nå finnes vel bare cambridge 640h og den nye fra Sony (husker ikke modellbetegnelsen) samt Car 4000 fra Terratec som ikke er tilgjengelig på markedet for tiden.

Jeg er altså på jakt etter noe lignende, vet om slimdevices osv men jeg vil ha en egen boks som gjør alt. (ripping, lagring, avspilling osv)

Boksen eller fjernkontollen bør ha display slik at jeg slipper å ha en tv/sjerm koblet til anlegget. Har tenkt litt på å bruke en htpc med bluetooth mobil som fjernkontroll. men dette blir i dyreste laget. Tips til produkter mottas med åpne armer.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er noe av det du er ute etter.

CDR-HD1500 CDR-HD1500

Spiller med hardisk, hvor du også kan rippe og brenne ut dine favoritt skiver.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller denne.. Eriblist har en slik stående vet jeg. Hør evt med han.

Escient Europe - Products

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Jeg vet om mulighten med Squeezebox og NAS, men det drar for meg prisen opp til et for høyt nivå.
    Det ideelle hadde vel egentlig vært en Squeezebox med noe så enkelt som en USB-inngang hvor man kunne hekte på en standard ekstern harddisk. Der kunne man så ha musikksamlinga og så kunne må streamet radio osv. over nettverk når man ønsket det.
    Kanskje det kommer med en senere utgave.....
    Jeg kjøpte en NAS fra Linksys for ca 650 kr på MPX og hektet på en ekstern 300GB harddisk jeg hadde liggende. Dette fungerer utmerket. På den måten slipper jeg også å ha en støyende harddisk stående i stua, noe som ville vært tilfelle hvis du koblet en USB-disk rett på Squeezebox. Se forøvrig noen kommentarer og nærmere beskrivelse omkring NAS og Squeezebox på min hi-fi og hjemmekino-profil.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for innspill, begge to virket ganske fornufige. Men vet noen om et system der man har displayet på fjernkontrollen.

takk takk

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos systemet pluss en NAS-løsning matcher vel ønskene dine, men prisen kommer for opp mot 10 store: Pakkeløsningen finner du her: Lyd i alle rom | Hi-Fi Klubben: SONOS Digital Music System

Komponentene kan kjøpes sepeat og har utvidelsesmuligheter. Brukerene skryter stort sett mye, og for best lyd kan en kjøre egen DAC på digital utgang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •