Musikk fra pc til stereo...frustrert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer Tropheus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikk fra pc til stereo...frustrert

Hei..

Har lett forgeves etter et system som lar meg spille musikk fra pc til stereo på en fornuftig måte.

Problemet er at de løsningene jeg har prøvd har heller dårlige muligheter for å søke etter sanger.
    Jeg har en x-box 360 som er koblet opp mot pc, og jeg har en Yamaha RX-V2700 som også er koblet opp mot pc via en trådløs router.
    Ingen av disse fungerer noe særlig bra hvis man vil søke etter artist eller sang, men fungerer fint hvis man setter på random bare for å ha litt bakgrunnsmusikk.

Pc`n står ved sofaen, og jeg kunne godt tenke meg å kunne få lyden
    fra media player, eller i tunes på stereoanlegget uten kabling. Event en mediaplayer med gode søkemuligheter, og relativt rask tilgang til store spillelister. (her bruker Yamaha`n utrolig lang tid på å hente biblioteket)

Mulig dette ble dårlig forklart, men håper noen skjønner hva jeg mener.
    Beklager hvis det finnes tråder om dette fra før, men jeg har prøvd å søke

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en Squeezebox kan løse dine problemer? Fungerer utmerket hjemme hos meg ihvertfall Komplett.no

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du spille direkte fra media player, eller itunes med denne?

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg ikke helt sikker på, siden det er pappa som bruker denne mest, men du legger ihvertfall inn all musikken din inn i en mappe på din pc, så kobler du denne squeezeboxen opp mot denne mappen og deretter streamer den fra pcen til steroen som den er koblet til, utrolig dårlig forklart vet jeg. Er vel noen andre her inne som kan forklare mye bedre enn meg? Det fungerer ihvertfall utmerket.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den spiller fra media player eller itunes. Den streamer musikken direkte fra en mappe på pc'en.

Det enkleste hvis du vil ha full kontroll er jo å ha en bærbar pc i stua som du kobler direkte til stereo'en. Da kan du bruke itunes eller windows media player som du ønsker. Kanskje ikke det svaret du var ute etter men...

Edit: Uff, var litt kjapp der, du har jo skrevet at du allerede har pc ved sofaen. Da regner jeg med du har skjerm og greier. Det finnes enheter for å overføre lyd trådløst, og da kan du bruke mediaplayer eller itunes på pc'en du har i stua. Dessverre vet jeg ikke helt hvilke enheter som egner seg best til dette, men det er det nok andre som vet her på huset. Squeezebox er beregnet for å hente musikken selv fra pc'en uten at du styrer det med noe programvare.

Edit igjen: Her fant jeg en hel del forskjellige etter et raskt søk på google: Komplett.no - Trådløs overføring

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sqeezebox vil løse alle dine problemer. Den har en god DAC og har dermed analoge muligheter. Ellers har den digital ut og det er jo genialt for oss med surround forsterker. Et meget bra produkt som gjør at man ikke trenger noe lydkort o.l. for å få god kvalitet fra PC. Jeg vil anbefale at du ripper cd-ene over til HD i lossless format (feks ape, FLAC etc.), dette vil gi best lyd.

Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at om jeg har ca 11 000 sanger fordelt på ca 500 artister, og jeg vil høre en bestemt låt.. Da er dette lett å få til i Mediaplayer eller Itunes, men totalt umulig på de boksene jeg har prøvd.. Derfor er jeg ute etter å spille direkte fra en av disse spillerne på PC`n, ellers må mediaboksen ha en lettvint måte å søke i biblioteket på

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd Squeezebox'n?
    Har selv denne, og søkefunksjonen er superrask og enkel. Tar ikke mange sekunder å finne en bestemt artist, album eller sang. Men all ID3 må selvsagt være rett.
    Hva som fins av annet utstyr for overføring fra pc vet jeg ikke, men for min del var denne genial, da min pc står i kjelleren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd den nei.. Bare noxon, og Logitech dj system i tilegg til de nevnte ovenfor.
    Får du opp menyen på Tv, fjernkontroll, eller er det kun på selve enheten?

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Airport fra Apple som gir meg ett trådløst nettverk hjemme og på den kan jeg koble en minijack fra Airporten til RCA på forsterkeren. Bruker så iTunes hvor jeg velger at den skal bruke Airporten å spille igjennom med til forsterkeren. Da har du funksjonaliteten til iTunes og det er trådløst fra pc'en. Vet ikke om det var dette du så etter, men... :neutral:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Jeg har en Airport fra Apple som gir meg ett trådløst nettverk hjemme og på den kan jeg koble en minijack fra Airporten til RCA på forsterkeren. Bruker så iTunes hvor jeg velger at den skal bruke Airporten å spille igjennom med til forsterkeren. Da har du funksjonaliteten til iTunes og det er trådløst fra pc'en. Vet ikke om det var dette du så etter, men... :neutral:
    Da begynner vi å nærme oss

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Her har du linken til den jeg har, så kan du se litt nærmere på den: Apple - Airport Express

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den bestillt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne AirPort Express saken er vel kun kompatibelt med iTunes? Antar det ikke funker med bruk av Windows Media Player...noen som vet?

Edit: AirFOIL ser ut til å kunne løse det ja, og da skal man vel også kunne streame alle typer lydformat?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Airport Express styrer du musikken fra PC'en (iTunes). Det virker jo som omtrent det du er ute etter siden jeg forstår det slik at du hele tiden har tilgang til PC'en og kan styre avspillingen derfra.

Med Squeezebox styrer du avspillingen vha fjernkontrollen og displayet på Squeezeboxen. PC'en må kjøre en egen software som heter Slimserver som katalogiserer musikkfilene og gjør dem tilgjengelig for Squeezeboxen.

Det finnes ellers en del bokser som er billigere som fungerer på samme måte som Squeezebox. Se f.eks. Netshop og Komplett.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester Airport Express:
    airport express test site:.no - Google-søk

Tester Squeezebox:
    squeezebox test site:.no - Google-søk=

Her bør du kunne finne litt et par tester som forhåpentligvis gir litt mer info.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Pinnacle Soundbridge HomeMusic på soverommet, og er veldig fornøyd med den.. Airport express havner i stua der jeg har PC`n innen rekkevidde..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Airport er konge. En kan også kople printere og internett gjennom den, og har man mac i tillegg så funker jo alt med en gang du plugger i.

IMHO en mye bedre løsning enn Squeezebox så lenge man har bærbar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox frister også, men iom at jeg har laptopen standby her hele tiden så tror jeg nok at det blir budsjettalternativet AirPort Express.

Selv har jeg PC, samboeren min har forøvrig mac. Det skulle jo ikke by på noen problemer skulle jeg tro. Jeg tviler uansett på at jeg kommer til å benytte meg av iTunes, tror jeg holder meg til WMP om det går (?).
    EDIT:Airfoil for Windows installert til 160 spenn på min maskin skulle jo fikse den biffen greit antageligvis.

Cybervision; I en annen tråd ang. samme emnet skrev du dette: "Lydkvaliteten fra Macen til anlegget er bra, kjører dog via RCA..." Jeg må også gi via RCA da jeg ikke har digitale muligheter dessverre, men vil det ikke da bli merkbart dårligere lydkvalitet (uavhengig om man kjører mp3 i høyeste kvalitet eller lossless) ??

EDIT: Jeg har dessverre ikke sinnsykt bra, til tider ustabil, trådløs tilgang her jeg sitter da routeren står nede - åpne dører i mellom, en trapp opp, murgulv imellom. Men denne AirPort Express saken vil kanskje hjelpe på med å forsterke signalet i bruk som aksesspunkt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hel#*#te... Det står at Airport express er kompatibel med andre trådløse enheter, men med min D-link Router fungerer det ikke. AE fungerer fint med egen tilkobling, men da får jeg ikke brukt nettverket mitt. Dersom jeg kobler til nettverket mitt fungerer ikke AE. Vil anbefale alle å lese diskusjonen nederst her før de kjøper seg en Airport express. TEST: Apple AirPort Express - DinSide Data : Nettverksutstyr : Maskinvare

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •