Norton, router og Squeezeboks problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Norton, router og Squeezeboks problem

Trenger desverre mer hjelp fra folket.
    Jeg er ikke datakyndig, og sliter litt. Se min andre tråd om router problemet, dette har løst sig, men Norton nevner nettverket som "ukjendt" og regner det som en inntrenger, derfor får ikke Squeezeboks lov å komme på nettet.
    Jeg vet at jeg kan sette Squeezeboksen direkte til pc´en, men dette løser ingenting, det skal fungere med router.
    Tror , som sagt, jeg har kokt det ned til noe nettverk som Norton ikke kjenner.
    Har lekt med maskinen, justert alt muligt, fulgte også nettverkveiviser og installerte der, men ikke sikker på jeg skulle gjort det.
    Norton overvåker stadig det "nye ukjendte nettverket".
    I Nettverkskoblinger har jeg :
    "D-Link 4300" (Internet gateway)
    Her er Telenor ADSL modem koblet til og videre med kabel til pc. Squeezeboksens MAC er lagt inn i D-Linken. Der er ikke brannmur på modemet, og jeg har heller ikke lagt inn noen begrensninger ennå i D-linken.

"1394 tilkobling".

"Lokal tilkobling Realtek Family Fast."
    (SlimServer forsvant fra denne med IP adressen min, da jeg de-aktiverte denne tilkobling og SB fik ikke kontakt mer. (Norton sagde at min maskin, med navn, forsvant og ikke var beskyttet lenger .....? ) Det er denne Norton har problemer med..... har jeg kanskje lagt inn feil IP adresse her ??
    Noe er galt her..... har aktivert fildeling i Norton brannmur, men det hjalp ikke.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I norton kan du definere " sikre " nettverks elementer. DVS du kan feks definere att hele ditt interne nettverk er sikkert, eller du kan definere enkelte av dine nettverks enheter som sikkert.
    Hvem version av norton internet sequrity er det du har?
    Hvorfor har du lagt inn MAC adressen til squeez boksen i routeren din?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet ikke det med mac adressen, gjorde bare som Slimdevices anbefalte...
    Eh, min Norton, ja, jeg vet ikke året, men jeg har jo abonnement, tror originalen er fra 2003 kanskje, men den oppdaterer jo hele tiden.
    Så i en "manual" for Norton 2006 tror jeg, at der skulle være en boks i Norton der man kunne sette hake ved "Radio", den har jeg ikke altså, vil da gjerne vite hvor den er ! Den er dog i routeren men den var standard på.
    Jeg driver hele tiden å gå inn på Norton sin brannmur, og da se på innstillingene der, særlig i nettverk. Synes det er meget begrenset med innstillinger der egentlig, og jeg kan ikke sige jeg genkjender det du siger der, kan ikke huske noe med "sikkert" i Norton.
    Slim faq anbefaler man slår beskyttelsen imot orm fra i Norton, men det føler jeg er litt langt å gå.....
    Jeg prøvde å slå av brannmuren i 5 minutter, men det hjalp ikke, så det er noe annet jeg må fokusere på....

PS. Norton er 2005.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du blir så mye klokere av dette jeg fant på nett:

Norton Antivirus 2005 has a feature called Internet Worm Protection, which is a firewall of sorts. Even when SlimServer is set as an exception, it may still block players from connecting.

You may just need to disable this feature, but you may be able to work around the problem by going to Options -> Internet Worm Protection -> General Rules -> Add and set up a rule that allows traffic through for the machines on your LAN, for the ports and TCP/UDP settings specified in the manual.

Those ports are 3483/TCP, 3483/UDP, and 9000/TCP

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, etter en lang natt fik jeg det til. Den ville ikke oppgradere firmwaren, men det var kanskje heller ikke så bra over trådløst nett.
    Jeg tik strømmen fra den, satte den i igjen, og da lastet den ned firmwaren !
    det fungerte dog dårligt, spilleren slo sig av hele tiden.
    Tok den da inn til routeren og koblet den opp med kabel til denne, og prøvde 15 gange å få den i firmware mode, men det ville den ikke. Da scollet jeg igjennom innstillingene og oppdaget at nedlasting allerede var gjort ! Lydløst og stille. Jeg havde 55 før, nu er den 72.
    Jeg tok den da inn i stuen igjen og alt fungerer, og jeg har faktisk stadig Internet Worm slått på, det går bra likevel.
    Jeg har 87 % signalstyrke og lyden flyter.
    Jeg skal dog sjekke helsetilstanden til systemet via Server & Network Health, og sjekke bufferen for å se at alt er bra. Kjører utelukkende Lossless.
    Så alt i alt, Norton var overhodet ikke problemet i det hele tatt, alt løste sig da jeg tok strømmen fra den og updated firmware via kabel.

Testet netopp, den klarte den største test, 5000kbps uten problem.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •