Krell Showcase Surround Sound Processor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer stereoanlegg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Krell Showcase Surround Sound Processor

Noen som vet noe om denne?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke annet enn at den ser usannsynlig rå ut!
    Krell KAV Series - Showcase Processor Surround Preamp/Processor

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge sett på denne og har selv hørt den med Krell Showcase sluttsteg og Infinity Cascade-høyttalere. Jeg er mildt sagt meget fan av lyden.

Wotg her på forumet har denne, så han kan svare på dette. Jeg vet han mener dette er en meget bra prosessor, helt i toppsjiktet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Showcase prosessoren. betalte 20K for den.
    Den er veldig enkel å sette opp og å bruke til dagelig.
    Fjernkontrollen er en sånn liten kredittkort sak så hvis prosessoren skal bruke i en skikkelig mørk kino bør man vurdere en universal fjernkontroll.
    prosessoren blir veldig varm så den må ha mye luft rundt seg i racket.
    Lyden er veldig luftig, transparent, men den legger til litt ekstra grunt i de nedreste oktavene.
    Sammenlignet med f.eks Rotel og Arcam og andre prosessorer i mellomklassen (som jeg har hørt) Så er Krell overlegen. Ok den er ikke like luftig som 800 serien til meridian eller Lexicon, men det er søren meg ikke langt unna.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor for man tak i denne her til lands? Hva bruker du av effekt da wotg?

Edit: ok nå så jeg i den andre tråden at du har Parasound, en ganske så god kombo vil jeg tro?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker en Parasound Halo A52. denne har 5x125W noe som er greit med høyttalerene jeg har nå (Ultima Embrace, Ultima Voice og JMlab Electra 906)
    Men jeg må nok bytte til A51 når jeg oppgraderer frontene til Revel Ultima Studio eller Salon.
    Krell og Parasound er en megt god match som jeg ikke har noen betenkligheter med å anbefale.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en slik en. Samt DVD Standard. Samt "resten" - sjekk noen av mine øvrige poster her på forumet.

Showcase har nesten like gode data som sin storebror. og til halve prisen. Meget god i stereo (brukes som preamp) - ok som preamp + sub (bruker da egne dac'er, som er helt ok, dog ikke på høyde med DVD Standard). Som prosessor i et 7.1 meget bra.

Sjekk Nettet!

Dersom du bor i Oslo/Omegn, og er interessert, PM meg og jeg kan muligens arrangere en kikk hos meg.

Cheers!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation En som vil bytte

Hei alle sammen, grunnen til at jeg spør, er at det er en som vil bytte en showcase, med noen høyttalere jeg har til salgs, forlanger 28k for høyttalerene så i grunnen så er vel det en dårlig handel, sånn jeg har forstått det...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs jo litt på hvor mye du trenger en prosessor og hvor vanskelige høyttalerene er å selge.
    Jeg betalte 20K for min for ca. et år siden. Så 28K er litt stivt, kanskje han går med på et mellomlegg?
    Det er iallefall en knakende god prosessor som vil løfte de fleste anlegg til nye høyder.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel kanskje litt å si hvor gammel prosessoren er?
    Den billigste jeg har funnet her i Sverige har ligget på 25.000 SEK.
    Har også sett dem opp i godt over 30.000. Her koster den ny 55.000.

Wotg: Har du noen formening om ca hz den legger på i bassen? Er det bare i de helt nederste regionene eller er det litt opp i nedre mellomtone?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalerene

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det spørs jo litt på hvor mye du trenger en prosessor og hvor vanskelige høyttalerene er å selge.
    Jeg betalte 20K for min for ca. et år siden. Så 28K er litt stivt, kanskje han går med på et mellomlegg?
    Det er iallefall en knakende god prosessor som vil løfte de fleste anlegg til nye høyder.
    Høyttalerene er ikke vanskelige å bli kvitt, har fått masse hendvendelser om salg+bytte, er bare ikke noe som har fristet så veldig ennå, kan bytte de i et par Martin Logan ascent i, og kan få kappa 9.2 i i innbytte, SP tecnology har jeg fått tilbud om, men høyttalere har jeg så da måtte jeg bytta bare for å selge videre og da er jeg jo like langt.Kan jo selvsagt være gøy å bytte for å prøve noe nytt, men jeg får se.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor vitenskapelig dette er, men jeg kan si deg at jeg merket tydligere at showcase var litt feit i bassen når jeg gikk fra electra 926 til 906. Så ett eller annet sted mellom 40 - 60Hz gir den litt ekstra trykk, dvs. nedre mellomtone.
    Jeg synes at denne ekstra boosten bare er sjarmerende - kanskje ikke hifi riktig, men gjør helt klart at man orker lengre lyttesessions da lyden ikke blir så analytisk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •