Videoprosessor og dets begrensninger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videoprosessor og dets begrensninger

Jeg har den siste tiden sett meg rundt etter en brukenes videoprosessor, men har støtt på en rekke begrensinger med disse. Jeg trenger en som kan utføre vertikal strekk av materiale som er bredere enn 16:9 (typisk 2,35:1). Dette er greit nok. I tillegg vil jeg at den skal kunne ta mot 1080p24 fra Blu-ray (Sony og Pioneers kommende spillere har tross alt dette). Her kommer problemene... Den skal, hvis jeg klarer å finne en egnet kandidat, brukes sammen med VW50 (akk, hadde bare Sony implementert strekk i projektoren).

DVDO VP50: Denne støtter ikke 1080p24 input og dens 1080p48 output gir ikke signal på VW50 (kilde AVS). Den kan ikke gi ut 1080p24 som VW50 fortrekker.

Vantage-HD: Ekskludert på grunn av støyende vifte (også i standby!) Ellers har jeg ikke sett på hva denne kan. Kanskje noen av dere vet bedre?

Algolith Dragonfly: Jeg er usikker på hva denne kan enda... Noen som kjenner den litt bedre enn meg?

Lumagen Radiance: For dyr ($4K = ca. 30K) og ikke leveringsklar før om noen måneder. Da er den sikkert full av bugs også!

Eldre Lumagen: Føles litt utdatert, men er veldig funksjonelle. Ikke akkurat i "beta" lenger, noe som kanskje er bra. Disse har kun DVI, så en mister lip-sync muligheter og lignende. Disse kommer snart med firmware som gir 1080p24 input/output (kilde AVS og Lumagen sine forum).

Crystalio 2: Egentlig også for dyr. Denne utfører det meste jeg trenger, men gir ikke ut 1080p24. Den gir dog ut 1080p48 som VW50 aksepterer. Ellers er jeg litt skeptisk til denne, da det er så mye negativitet på forumene til Pixel Magic for tiden.

Optoma HD3000: Den rimeligste kandidaten. Denne skal visst være ganske stabil. Den har dessverre ikke 1080p24 output og jeg har ikke klart å finne ut om VW50 aksepterer dens 1080p48 signaler. Noen som vet?

Det er vel egentlig alle kandidatene. Er det noen som har noe å tilføye eller er det jeg som er for kravstor. Alt jeg ønsker å gjøre er å strekke signalet, samt beholde 1080p24 fra Blu-ray. Jeg ønsker også at den skal kunne ta mot 1080i50/60 signaler, kjøre IVTC, strekke signalet og gi dette ut som 1080p24. Hvorfor skal det være så vanskelig å få til!

Alt som er nevnt over gjelder for film-basert materiale. Video er en helt annen sak!

Jeg spør vel egentlig ikke om så mye her, men lurer mest på deres tanker rundt dette tema...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte 1080p24 ut av min C2, noe TW1000 også detekterte. Skjønner derfor ikke hvorfor den ikke skulle takle dette mot Pearl, med mindre sistnevnte er problemet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Gode poeng det der, men det er vel igrunnen litt håpløs situasjon du er oppe i. Selv bruker jeg Vantage i lag med Pearl og er igrunnen ganske fornøyd med bildet jeg får.. Verre er det selvsagt med 24p, men personlig så synes jeg faktisk bildet i 60hz blir veldig bra! Panoreringene blir veldig behagelig, og uten tvil det beste jeg har sett på noen prosjektør (inkl. CRT (!)).. Så--mitt råd er kanskje at 24p ikke er så utrolig viktig.. 60p funker fint!

<Nå skal det sies at selv om jeg er ekstremt kresen på panoreringer, så har jeg enda tilgode å se en skikkelig 24p kilde direkte inn på Sonyen, kan godt hende jeg forandrer mening da.>

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste Scaler produsentene svarer uhyggelig fort på mailhenvendelser, det er ihvertfall min erfaring med DVDO og lumagen.
    Det beste er vel å gå rett til kilden å spørre om de tingene du lurer på.
    Avsforum er et fint sted for å plukke opp informasjon, men det kan være mye disinformasjon og blabla også.
    Lumagen Radiance XD blir ikke billig, men den blir alikevel billigere enn Crystalio II.
    Det kan vel også hende at VP30/50 kan software oppdateres til å takle 1080P/24 inn og ut?
    Det kan jo hende at det går ann å bytte viften i Vantage HD med en stillegåenede Papst sak?
    Algolith er det vel omtrent ingen som har erfaring med da produktene deres i stor grad har vært vaporware.
    HD3000 bruker vel samme brikkesettet som Crystalio II så teknisk så bør de vel være ganske like.

Jeg har bare brukt produkter fra Lumagen og DVDO og har som sagt veldig god erfaring med å få besvart mine spørsmål ved å sende mail til deres kundeservice.
    Jeg vil tro at ihvertfall Pixelmagic og vantage burde ha like god kundeservice.

Når det gjelder Lumagen og Sony Pearl og Ruby så er det kanskje ikke så dumt å kontakte Eric som driver avtalk.co.uk han er jo forhandler av begge merkene og vil sikkert dele sine erfaringer.

Kim

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg kjørte 1080p24 ut av min C2, noe TW1000 også detekterte. Skjønner derfor ikke hvorfor den ikke skulle takle dette mot Pearl, med mindre sistnevnte er problemet?
    C2 gir altså ut 1080p24. Greit å vite. Det fungerer nok helt sikkert mot VW50. C2 er nok kanskje litt utenfor budsjettet for øyeblikket i hvert fall. Det føles litt rart å betale nesten like mye for en VP som projektoren...

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Vel.. Gode poeng det der, men det er vel igrunnen litt håpløs situasjon du er oppe i. Selv bruker jeg Vantage i lag med Pearl og er igrunnen ganske fornøyd med bildet jeg får.. Verre er det selvsagt med 24p, men personlig så synes jeg faktisk bildet i 60hz blir veldig bra! Panoreringene blir veldig behagelig, og uten tvil det beste jeg har sett på noen prosjektør (inkl. CRT (!)).. Så--mitt råd er kanskje at 24p ikke er så utrolig viktig.. 60p funker fint!

<Nå skal det sies at selv om jeg er ekstremt kresen på panoreringer, så har jeg enda tilgode å se en skikkelig 24p kilde direkte inn på Sonyen, kan godt hende jeg forandrer mening da.>
    Ja, situasjonen er litt frusterende. Når jeg først skal legge såpass mye penger i noe, så vil jeg helst ha det som i teorien er best, ergo 1080p24 (eller 1080p48/72, men disse signalene liker ikke VW50).

Takker for tilbakemeldinger så langt.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er visst Silicon Optix sin feil at VantageHD og de andre Realta-baserte VPene ikke kan 1080p24 - men de jobber med det.

VantageHD er forresten veldig stabil nå. Min blir brukt aktivt, og bortsett fra et par små dokumenterte bugs vet jeg ikke om noe gæli. Nå kommer snart HDMI1.3 inputs også (hva vi nå skal med det).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •