Mediaspiller med H.264??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaspiller med H.264??

Når kommer det mediaspillere med mulighet for å avspille h.264 filer på markedet?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janghell
    Når kommer det mediaspillere med mulighet for å avspille h.264 filer på markedet?
    Det siste jeg har hørt er at Sigma sine h.264 brikker enda ikke er stabile nok til at de kan implementeres i diverse media spillere... Jeg håper på at det vil bli kunngjort noen på CES 2007 som pågår nå. Jeg har dog ikke sett noe enda. Noen andre som har hørt om noe spennende på denne fronten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg kan komme på som visstnok skal kunne spille h264/AVC klipp via USB harddisk er PS3.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne her;
    elutstyr.no - Lyd og bildeprodukter på nettet! - Gratis frakt på spill!

Noen som har hørt om denne?
    Litt dyr...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette så mer ut som en tuner med HDD-opptaksmuligheter. Det stod noe om at den støttet h.264 i form av Quicktime 10. Tror ikke det er helt det vi er på jakt etter...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helios X5000 spiller i alle fall .TS filer i 1920x1080, men om den støtter H.264 så jeg ikke noe info om. Sikkert ikke da?

DrE

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Helios X5000 spiller i alle fall .TS filer i 1920x1080, men om den støtter H.264 så jeg ikke noe info om. Sikkert ikke da?
    Sorry, den støtter nok ikke h.264. Da hadde jeg hatt en i stuen, for å si det slik...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Apple TV støtter jo H264, men da kun Apples egne filer....... Den har heller ikke full-HD støtte, men kun opp til 720p.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Sorry, den støtter nok ikke h.264. Da hadde jeg hatt en i stuen, for å si det slik...
    Lurte litt på om den støttet .flac avspilling tidligere. Sendte mail og fikk kjapt svar om at det kom i neste firmware.
    Men H.264-støtte krever vel mer en firmware update?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Lurte litt på om den støttet .flac avspilling tidligere. Sendte mail og fikk kjapt svar om at det kom i neste firmware.
    Men H.264-støtte krever vel mer en firmware update?
    Ja, h.264 krever dekoding av dette i hardware. Denne typen chip'er er ikke kraftige nok til å kunne dekode annet enn det de er laget for. En må nok vente på neste generasjons Sigma chipper før h.264 blir vanlig. I følge Pixel Magic (som lager MediaBox) så er disse enda for ustabile til å kunne brukes i denne typen spillere.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Apple TV støtter jo H264, men da kun Apples egne filer....... Den har heller ikke full-HD støtte, men kun opp til 720p.
    Ka være greit for noen, men vil nok si at 1080p er et krav for min del. Det dukker nok opp noen spillere etterhvert.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Ja, h.264 krever dekoding av dette i hardware.
    Det var det jeg tenkte ja. Regner med denne utviklingen går fort og at vi snart ser massevis av produkter som har ferdigutviklede og stabile chiper.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dlink kommer med en ny som ser meget spennende ut, Den har også draft n trådløst nettverk innebygd.

D-Link DSM-750 High-Definition Draft N Media Player

morten

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Dlink kommer med en ny som ser meget spennende ut, Den har også draft n trådløst nettverk innebygd.

D-Link DSM-750 High-Definition Draft N Media Player

morten
    Når kan vi vente denne på markedet da?

Og når den først kommer på markedet så går det ett halvt år med firmware oppdateringer før den blir brukbar....:-(

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sist janghell, en hyggelig kveld med juleverksted i Egersund :-) Jeg vurderer også for tiden et alternativ til mediaboxen som du fikk demonstrert på Barcoen min. Har vurdert å kjøpe en Toshiba HD dvd spiller, men hvis det stemmer at PS3 tar h264 via USB harddisk tror jeg at jeg venter på den! De fleste hd dvd rippene som er lagt ut, har nå kommet i h264 encodes. Da kan de spesielt interesserte slå to fluer i en smekk med PS3.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Takk for sist janghell, en hyggelig kveld med juleverksted i Egersund :-) Jeg vurderer også for tiden et alternativ til mediaboxen som du fikk demonstrert på Barcoen min. Har vurdert å kjøpe en Toshiba HD dvd spiller, men hvis det stemmer at PS3 tar h264 via USB harddisk tror jeg at jeg venter på den! De fleste hd dvd rippene som er lagt ut, har nå kommet i h264 encodes. Da kan de spesielt interesserte slå to fluer i en smekk med PS3.
    Ja det var ett hyggelig juleverksted:-)
    Det ga inspirasjon til videre jobbing med hjemmekinoen. Den er nå ferdig tapetsert, og klar til maling. Driver og jobber med takfeste til barcoen nå.

Du kan jo selge mediaboxen billig til meg.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har teknisk innsikt nok til å kunne finne ut om jeg kan kjøpe en PS3, koble harddisker til den, koble den i nettverket her hjemme og ha tilgang til harddiskene fra PC, andre mediaboxer? Hadde vært flott om jeg kunne bruke PS3 i kinoen og ha mediaboxen oppe i stua og streamet filmer fra harddiskene i kinoen min....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke gå for en NAS (network attached storage) drive når du vil ha tilgang på nettverket? Du får slike kabinetter med støtte for FTP, samba, flere disker osv. Så kan du sette de en kald plass der eventuell støy ikke er et tema.

Hvis det er hold i tidligere antagelser så skal det vel etterhvert la seg gjøre ganske mye forskjellig med ps3 hva angår 3de parts programmer og utstyr? De har jo nevnt at de ikke vil være så firkantig som MS var på xbox360.

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg går for når det gjelder nettverksgreier, avhengiger litt av hvilken spiller jeg havner opp med. Akkurat nå ligger PS3 best an, men multispillere kommer rundt hjørnet. Gidder uansett ikke legge opp mot 10k i en spiller med format som er veldig lite fremtidssikkert...En PS3 kan ungene arve til spilling i det minste :-) også ser den jo rimelig lekker ut da!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg ikke har PS3 selv, så kan jeg ikke si dette sikkert, men etter hva jeg har lest så spiller den mpeg-2 (ts) og h264 ut av boksen. Men kun fra intern harddisk eller extern USB disk. Dvs. ingen mediastreaming via. nettverk.
    Men siden Sony i et anfall av "uSonisk" oppførsel har tillatt at det kjøres Linux på PS3, så er det bare et spørsmål om tid før det dukker opp mediaportal software for boksen med full nettstreaming, xvid, divx osv. Du finner allerede folk som har kompilert mplayer og VCL til PS3 på diverse forum.

Beste løsning jeg ser for å kunne bruke PS3 som mediaspiller med nettverk akkurat nå, er at du kjøper inn en ekstern NAS (innebygd nettverks filserver) harddisk som også har USB. Da vil du i teorien kunne bruke USB med PS3, og samtidig ha nettverk til PC via NAS delen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et meget godt poeng no12!