Mediaspiller med H.264?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En interessant utvikling nå er WMV-HD encodes av både HD-DVD og HDTV-caps. Disse "amatør"-kodede filmene viser at såfremt kilden er av god nok kvalitet så trenger ikke filene å bli spesielt store.

WMV-HD er interessant fordi formatet kan spilles av med en xbox360, og den boksen vet vi er ganske populær. Såvidt jeg har lest vurderer Microsoft nå om de også skal dekode H.264.

Hvis MS kunne få ut fingeren og tilby HD-filmer til nedlasting og kanskje tilogmed streaming, *kan* det begrense piratkopiering. Det kan også bli en trussel mot både HD-DVD og Blu-Ray. Jeg vet at mange entusiaster er uenig, men jeg har ingen veldig trang til å fylle opp hyllene med min egen personlige kopi av en film jeg i gjennomsnitt ser 1.2 ganger.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne uken kommer det en oppdatering til xbox 360 som gjør at den kan dekode H.264. Men er containeren uviktig for xbox, så lenge mediaplayer på serveren kan lese fila?

"Streaming media from your PC through Windows Media Connect will also get a couple of additions this spring. Included in the update are codecs for H.264 and MPEG-4 formats, expanding the list of supported formats which was previously limited to only WMVs, a big boost for those of us that like to stream movies from our PCs to watch on home theaters"

IGN: Spring Update Unveiled

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er interessant lesing, samtidig med at xbox360 kommer med hdmi utgang!

Kanskje kan den etterhvert nærme seg den originale xboxen (med xbmc) i funksjonalitet? I såfall må jeg vurdere et bytte. Det at den originale xboxen ikke takler h.264 er litt irriterende tatt i betraktning alt annet den gjør så perfekt!

DrE

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har der skjedd noe mer på Xbox 360/PS3 fronten med tanke på avspilling av H264 og andre HD format eller er fortstt HTPC beste løsning for dette? Bruker selv HTPC til H264 og annen HD og XBMC til alt annet men skulle så gjerne hatt en felles løsning for dette..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helios X3000 og Helios X5000 er såvidt meg bekjent det nærmeste man kommer. Problemet er at disse heller ikke spiller X.264. De spiller heller ikke "protected material", så om du sitter med en WMVHD versjon av Terminator2 så får du ikke spille av den heller.

Jeg driver i skrivende stund å monterer kjøleribben på min HTPC. Da er det bare skjermkort igjen før jeg kan begynne testing.

Har personling litt tro på LinuxMCE, og skal teste dette intensivt når jeg endelig får kjøpt meg skjermkort. Xbox'en min med XBMC begynner å sakke akterut når vi snakker HD-formater, noe som er litt kjedelig, da brukergrensesnittet og eiergleden er top-notch på den nå gamle boksen.

Et annet viktig aspekt på min htpc er at den skal være "drivverk". Dvs, jeg har en DAC og all musikk skal spilles av via HTPC og til DAC'en, så dette må også fungere smertefritt.

Tester først:
    1. LinuxMCE
    2. XP/Mediaportal
    3. XP Windows MediaCenter
    4. Vista et-eller-annet

DrE

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten h264 er vi like langt, MÅ ha støtte for at det skal være noe poeng for meg ihvertfall Har hatt problem med CPU belastning på HTPCen men nytt 8500GT kort skal fikse det, "korrekt" skjermkort er must for å spille av h264...

LinuxMCE ser spennende ut det, har bare litt begrenset med Linux kunnskaper så derfor jeg ikke har hivd meg på det allerede. Der jobbes vell med å oversette XBMC slik at de skal fungere under andre Linux varianter så kanskje det da på sikt også blir tilgjengelig på PS3?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Der jobbes vell med å oversette XBMC slik at de skal fungere under andre Linux varianter så kanskje det da på sikt også blir tilgjengelig på PS3?
    Det er det jeg drømmer om. Funksjonaliteten i XBMC er uten sidestykke genial (etter min mening). Nå hadde jeg ikke tenkt å handle meg ps3, men hvis det blir en løsning på XBMC så får jeg heller hive meg på.

DrE

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste ett sted at med nyeste software til PS3 så kunne en nå spille av filer (inkl h264) direkte fra PC/nettverkshare, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Leste ett sted at med nyeste software til PS3 så kunne en nå spille av filer (inkl h264) direkte fra PC/nettverkshare, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
    blog.playstation.us.com:

Hey everyone, you told us you wanted to hear about updates a few days in advance, so here’s a quick heads up that we have a PS3 firmware update in the works. [UPDATE: it’s available today]
    Firmware 1.82 is an update that enables the playback of AVC High Profile (H.264/MPEG-4) files. As most of you know, these are high quality files that you’ll now be able to play on your PS3. Hopefully this update is moving us closer to the audio playback features many of you commented about in my post the other week. We’re continuing to evaluate and improve things across the board, including PS2 software compatibility. Thanks for all of your support and feedback, keep it coming!
    So... there you have it!

DrE

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Looking good.... kanskje jeg må revurdere HTPC oppgraderingen min Noen som har testet dette og at det fungerer mot "alle" h264 filer. Eller er det lignende h264 supporten til Xbox360 at en f.eks. ikke får spillt av mkv filer? Må en som på 360 ha spesiell software på PC for å kunne spille av eller er det nok å mappe seg opp mot share?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye peiling på formater o.l, men tror ikke at PS3 med den nye oppdateringen vil ha støtte for MKV filer. Det ryktes derimot om at IBM driver å jobbern med en ny linux-kernel mot ps3, som skal optimeres i forhold til CELL, og da vil vi nok se mye høyere ytelse i linux på ps3, samt mulighet (kanskje) til å spille av de fleste formater uten de store problemene.

Jeg spiller iallefall av 720p X/H.264 filer med Intel C2D 1.6ghz, 1gb ram og et intel integrert skjermkort fra min bærbare, så maskinkravene er ikke forferdelig høye.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    720p filer går greit på de fleste noenlunde oppegående PCer, men 1080p filer er derimot adskillig værre. Med 1080p (f.eks. BlueRay rip) sliter mange PCer med mindre en har skjermkort med innebygd dekoding av h264 (f.eks. 8500GT).

Grunnet manglende alternativer fra dedikerte mediaavspillere var det egentlig HTPC jeg hadde slått meg til ro med nå, men noen optimal løsning er ikke en HTPC med tanke på at også kone og barn skal bruke dette. Så foreløpig blir det til at de holder seg til Xbox m/XBMC mens far i huset får se på HD via PC

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •