TViX M-4000U - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62

Tråd: TViX M-4000U

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ccod
    Har myst litt på denne boksen i det siste, og tillater meg å komme med noen spørsmål i denne tråden:

Jeg er hovedsakelig ute etter en bildefremviser så jeg kan få sett bildene på TV'en i stua i stedenfor å sitte stu forran PC'skjermen. Fungere TviX'en bra til dette?

Kanskje ett dumt spørsmål, men går det an å ta opp til harddisken på denne (fra f.eks parabol tuneren?). Eller er det bare en ren avspiller?

Finnes det isåfall noen andre produkter til mitt bruk (bildefremviser, medieavspiller og opptaker??

Mvh
    CC
    Du kan jo feks kjøpe deg en DVD opptaker med usb port, så kan du jo lagre bildene på en minnepenn og vise det frem på tvn via den.

Og så har du jo mulighet å spille inn på dvd opptakeren.

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvix'en er nok bare en ren medie avspiller.. Har 3400 versjonen hvis jeg husker rett. Er stor fornøyd med den. Men blir nok å investere i denne 4000 utgaven, slik at jeg får spilt av HD materiell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Du kan jo feks kjøpe deg en DVD opptaker med usb port, så kan du jo lagre bildene på en minnepenn og vise det frem på tvn via den.

Og så har du jo mulighet å spille inn på dvd opptakeren.
    Det kunne jeg, men som mange andre så vil jeg gjerne ha både i pose og sekk..Ønsker ikke å utvide med flere bokser om jeg kan klare meg med en. Har DVD spiller fra før, +surround forsterker og satelitt tuner. Så jeg savner da altså en mediespiller for å få bilder/musikk/film overført fra PC på loftet til TV i stua med god kvalitet. Og siden jeg ikke har opptaksmuligheter på min eksisterende DVD spiller hadde dette vært ett pluss..

Men om ikke TviX'en har opptaksmuligheter, hva da med en Dreambox? Flere Dreambox modeller kommer jo med HDD og opptaksmuligheter.. Men hvordan er det med mediavspilling? Er det noen som har noe erfaring med det? Vet at det finnes haugevis av programmer til Dreamboxen, men jeg har ikke funnet noe konkret omtale av hvordan (eller om) den takler dette, og til hvilken kvalitet?

CC

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har myst litt på denne boksen i det siste, og tillater meg å komme med noen spørsmål i denne tråden:

Jeg er hovedsakelig ute etter en bildefremviser så jeg kan få sett bildene på TV'en i stua i stedenfor å sitte stu forran PC'skjermen. Fungere TviX'en bra til dette?

Kanskje ett dumt spørsmål, men går det an å ta opp til harddisken på denne (fra f.eks parabol tuneren?). Eller er det bare en ren avspiller?

Finnes det isåfall noen andre produkter til mitt bruk (bildefremviser, medieavspiller og opptaker??

Mvh
    CC
    Tvix'n funker greit til avspilling av bilder. Gjør det selv og det funker helt greit.
    Skal også være mulig å få spilt av lyd samtidig (står noe om det i manualen).

Som nevnt her så er dette en ren avspiller, selv om 5010 har tuner. Men, den tuneren tror jeg ikke vil funke i Norge.

På avsforum.com så diskuteres også Netgear sin EVA8000 (Netgear Digital Entertainer HD EVA8000 - AVS Forum.
    Denne skal kunne benytte seg av litt PC HW til opptak m.m

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne jeg, men som mange andre så vil jeg gjerne ha både i pose og sekk..Ønsker ikke å utvide med flere bokser om jeg kan klare meg med en. Har DVD spiller fra før, +surround forsterker og satelitt tuner. Så jeg savner da altså en mediespiller for å få bilder/musikk/film overført fra PC på loftet til TV i stua med god kvalitet. Og siden jeg ikke har opptaksmuligheter på min eksisterende DVD spiller hadde dette vært ett pluss..

Men om ikke TviX'en har opptaksmuligheter, hva da med en Dreambox? Flere Dreambox modeller kommer jo med HDD og opptaksmuligheter.. Men hvordan er det med mediavspilling? Er det noen som har noe erfaring med det? Vet at det finnes haugevis av programmer til Dreamboxen, men jeg har ikke funnet noe konkret omtale av hvordan (eller om) den takler dette, og til hvilken kvalitet?

CC
    Ville nok anbefalt en HTPC til deg da, da får du det meste.
    Kjøp en med dual 2 core og et tv kort, så kan du spille av hd materiale mens du feks spiller inn fra en annen kanal. Du kan tilogmed bruke en htpc som tuner om du bare finner de riktige programmene osv.

Da får du en alt-i-ett boks!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ville nok anbefalt en HTPC til deg da, da får du det meste.
    Kjøp en med dual 2 core og et tv kort, så kan du spille av hd materiale mens du feks spiller inn fra en annen kanal. Du kan tilogmed bruke en htpc som tuner om du bare finner de riktige programmene osv.

Da får du en alt-i-ett boks!
    klar over det, men vil ikke en god HTPC koste 10.000,- ++? Åsså innbiller jeg meg at det blir endel knoting med en HTPC (dreambox ogso forsåvidt)..

Tror kanskje det blir en Tvix i første omgang (opptaksmuligheter får bli nedprioritert).. Den ser ut til å få god omtale og samtidig ikke koste så mye.. (hva med KISS forresten? Er det helt ut eller?)

Edit: Ser at Tvix'en skal spille av ISO filer ogso.. Har ikke funnet noen andre spillere som gjør det.. Noen som vet om den faktisk takler det eller om det bare er skryt fra produsenten? Hadde vært ganske greit, da de fleste sikkerhetskopiene mine av DVD filmer er i ISO

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,tror jeg går for boksen selv! Har en gammel xbox som er chippet og kjører xbmc, og det skal mye til for å slå den, har vært vanvittig fornøyd med den. Eneste er at den ikke tar hd klipp og bråker litt. pluset er jo at du kan spille på den, og det finnes masse vis av homebrew til den.

Så det blir vel til at jeg setter den på soverommet!

Men nå skal det jo komme ny 360 og, med en cpu som produserer mindre varme, samme skal gjelde dvd rommen også, skal vist bråke mindre, så da må bare gutta få cracka den og få laget en xbmc v. til den også=)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på tvix på streamland og der står det:
    "TViX er en digital Jukebox med en innebygd harddisk på opptil 400 GB. På denne kan du lagre alle dine mediefiler som musikk, bilder og filmer. TViX kobles til en TV og/eller lydanlegg med vanlige RCA (Scart)-kabler, eller velge mellom Component og S-Video. "

Jeg tolker dette som at jeg trenger bare å tilkoble en tvix til min reciver med Scart eller noe, for så å streame min musikk over anlegget.
    And thats it liksom.

Er det rett?
    Jeg kan vel legge inn min egen hdd i en slik. (seff kjøpe en uten hdd)`?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klar over det, men vil ikke en god HTPC koste 10.000,- ++? Åsså innbiller jeg meg at det blir endel knoting med en HTPC (dreambox ogso forsåvidt)..

Tror kanskje det blir en Tvix i første omgang (opptaksmuligheter får bli nedprioritert).. Den ser ut til å få god omtale og samtidig ikke koste så mye.. (hva med KISS forresten? Er det helt ut eller?)

Edit: Ser at Tvix'en skal spille av ISO filer ogso.. Har ikke funnet noen andre spillere som gjør det.. Noen som vet om den faktisk takler det eller om det bare er skryt fra produsenten? Hadde vært ganske greit, da de fleste sikkerhetskopiene mine av DVD filmer er i ISO
    4000 modellen burde dra .ISO uten problem. Samme firmware som 5000-modellen (som jeg har). 5000 spiller av .ISO, .IFO og .VOB uten problemer.
    Alle menyer og valg er tilgjengelig. Funker faktisk såpass bra ut jeg heller spiller av en DVD via .ISO enn fra min vanlige DVD spiller. Kjappere...

Hva Kiss angår så er den ut for min del... det jeg har lest om den gjør den ikke så veldig aktuell for min del.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjorn34
    Har sett litt på tvix på streamland og der står det:
    "TViX er en digital Jukebox med en innebygd harddisk på opptil 400 GB. På denne kan du lagre alle dine mediefiler som musikk, bilder og filmer. TViX kobles til en TV og/eller lydanlegg med vanlige RCA (Scart)-kabler, eller velge mellom Component og S-Video. "

Jeg tolker dette som at jeg trenger bare å tilkoble en tvix til min reciver med Scart eller noe, for så å streame min musikk over anlegget.
    And thats it liksom.

Er det rett?
    Jeg kan vel legge inn min egen hdd i en slik. (seff kjøpe en uten hdd)`?
    Snodig at de drar inn Scart ifm RCA. Etter det lille jeg vet så er RCA = Phono plugger. Det de kanskje prater om er at det finnes Scart til RCA overganger (lyd+composite+svideo).

Tvix har (som dere sikkert vet) både analoge lyd utganger (RCA) og optisk/coax utganger. Så for lyd er det nok at du enten bruker analog via rød/hvit RCA eller bruke en optisk kabel eller en digital SPDIF kabel (også RCA konnektor).
    Hva du velger å bruke er avhengig av hva du har av innganger på receiveren din.

En liten sak dere bør være klar over:
    Tvix kan spille av endel lydformater. De fleste av de kan sendes digitalt ut via optisk/coax, men spesielt WMA Pro kan kun dekodes til analogt.
    Så for full uttelling av alle formater så må både analog og digital kabel utnyttes.
    Om en kun bruker analog kabel så vil det kun være stereo (mao downmix av f.eks 5.1 lyd). For 5.1DD og DTS så må optisk/coax brukes.

Håper det var mere oppklarende enn forvirrende

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lastet ned Lost i HD, men ikke kjøpt Tvix M4000 enda..
    Disse filene heter .MKV og er 1.01gB store.

Vil de gå an å spille av på Tvix'en? Eller må dem konverteres til .vob eller lignende?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tvix'en klarer ikke å spille av h264/x264 som ofte lagres i mkv container. Det kommer en ny utgave iløpet av 2007 som skal takle disse filene.

Morten

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****.. Det var det jeg fryktet.. Hehe. Det finnes ingen program man kan bruke for å konvertere disse til Tvix materiale?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    ****.. Det var det jeg fryktet.. Hehe. Det finnes ingen program man kan bruke for å konvertere disse til Tvix materiale?
    Og vi er sikre på at vi snakker om H264 i mkv container?

Burde jo være en smal sak og konvertere de fra H264 til feks WMVHD format. Så lenge en har riktige dekodere (codec).
    Tar tid dog...

Måtte selv kjøre ei runde med en 1280x720 film jeg hadde som ga noe rart grønn-skjær i store deler av filmen.
    Kjørte det gjennom virtualdub m/WMV codec.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    tvix'en klarer ikke å spille av h264/x264 som ofte lagres i mkv container. Det kommer en ny utgave iløpet av 2007 som skal takle disse filene.

Morten
    Når, og hva er det som kommer? Noen som har linker?? For jeg må få kjøpt meg en slik snedig-boks som takler HD snart..

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når, og hva er det som kommer? Noen som har linker?? For jeg må få kjøpt meg en slik snedig-boks som takler HD snart..
    Les og bli klok...
    Home > Products > TVIX product compare

De har både med og uten tunere (for Europa), men også separate tunere skulle du kjøpe en tuner-less enhet først.

May 2007 sies det... ikke lenge til det

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har du sett!?! Takker for den! Da er det bare å avvente noen få mnd til:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har du sett!?! Takker for den! Da er det bare å avvente noen få mnd til:-D
    Eller noen uker.... men sikkert noen mnd som du sier her på haugen.

Welcome to Digital Connection -Home Theater and Multimedia PC Convergence Products har lagt ut pre-order på denne. Litt gira selv på å prøve, må bare finne ut om det er noe 110/220V problematikk. Tviler, men ikke sjekke akkurat det.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står støtte for Norwegian blandt språkene, og den er 90-240V. Jeg tror det ikke skal by på noen problemer med strømmen.
    Er svært fristet til å legge inn en bestilling på denne.

kjelli

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    det står støtte for Norwegian blandt språkene, og den er 90-240V. Jeg tror det ikke skal by på noen problemer med strømmen.
    Er svært fristet til å legge inn en bestilling på denne.

kjelli
    Stemmer nok det du sier ja... 90-240V står det. Bare kabelen som må fikses regner jeg med, men det er jo ikke noe problem.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •