Erfaringer med Apple Airport Express? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 65 av 65
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ok, glem det

Fant ut at jeg kunne sjekke selv. Koblet min Meier Audio 3move til USB utgangen, og iTunes svarte med at "ingen eksterne høytalere er koblet til Airport express". Ingen lyd gjennom USB`en...

Virket som Kriller hadde rett i sin antakelse...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey

Jeg skal gå til innkjøp av et system som kan overføre spotify fra mine windowsmaskiner trådløst wia wifi-nettverket til forskjellige annlegg rundt om i huset.

Jeg har stått mellom logitech squeesebox og apple airport express. Har skjønt at med DsBridge til squeeseboxen og Airfoil til airport expressen så er dette mulig.

Jeg har planer om å bruke dac'ene innebygd i boksene. altså ingen ekstern dac, eller et sterioanlegg med innebygget dac.

- Hva forringer lyden mest av DsBridge og Airfoil? Vil en som ikke er noen audio-fantast høre forskjell? Altså hva anbefales av de to løsningene. (skal kun streame spotify, ikke behov for fjernkontroll)

Jeg har egentlig bestemt meg for å gå for apple sin airport express. Jeg har behov for to aksesspunkter. et på soverommet og et i stuen. Jeg må altså benytte meg av to airport expresser og planlegger å koble begge disse på det allerede eksisterende wifi-nettverket.

Jeg vet airfoil kan streame til begge disse enhentene og at jeg kan styre hvem av disse som skal være aktiv, og jeg har også skjønt at jeg ikke kan streame forskjellig audio til disse to enhentene kun den samme. (ved bruk av kun én PC)

- Det store spørsmålet blir derfor:

Jeg har to PC'er med airfoil. Kan jeg uncheck'e soverommet og derfor kun spille i stuen med den ene PC'en og samtidig med den andre PC'en uncheck'e stuen og kun spille på soverommet? Altså spille forskjellig musikk på de to airport expressene ved hjelp av to PC'er? (eller krasjer informasjonen som sendes fra de to forskjellige PC'ene?)

Målet mitt er altså å kunne spille forskjellig musikk på de to airport express enhentene med to forskjellige pcer, uten at jeg trenger å sette de opp som egne separate wifinettverk.

På forhånd takk for alle svar
    M

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke et svar på det du spør om, men et innspill allikevel; du kan også streame Spotify via Itunes / Airport Express vha DSBridge / Lame - dette fungerer hos meg;

Oppskrift;

Last ned DSBridge, pakk ut og kopier filene 'dsound.dll' og 'dsbridge.ini' til Spotify-mappen (typisk /programfiler/spotify). Åpne filen 'dsbridge.ini' i en tekstredigerer og endre MP3-raten til: MP3BitRate=320 (for best mulig kvalitet).
    Last ned Lame MP3 enkoder, f.eks. herfra. Pakk ut og kopier filen 'lame_enc.dll' til Spotify-mappen (samme som i punkt 1 over).

DSBridge: Blått lys - alt ok!
    Start opp Spotify som vanlig. Ser du et blått lys nede? Da er alt som det skal. Sett nå igang noe musikkavspilling.
    Nå er lydstrømmen fra Spotify nemlig tilgjengelig på din PCs lokale IP-adresse, etterfulgt av :8124. Dersom PC-en din har IP-adressen 192.168.0.1, finner du Spotify-lyden på http://192.168.0.1:8124.
    Denne adressen kan så plottes inn i medaspilleren din (les iTunes) som vil behandle dette som en hvilken som helst annet nettradio-kanal. Når spilleren er tilkoblet lydstrømmen, vil det blå lyset som nevnt over ha skiftet farge til grønt.

Link til artikkelen med oppskriften; GUIDE: Spotify i stua - Audiovisuelt.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Enten må jeg være stokk dum eller så er det noe sinnsykt galt med utstyret mitt.....

Når jeg nå har prøvd i fem timer å koble opp Airport express så er det eneste jeg har fått til er at min pc ikke vil koble seg opp mot mitt trådløse modem....

Får ikke driiiiiiiiiiiiiiiten til å virke... Noen som har tips?
    Har testet den guiden på apple siden det var linket til her, men ting skjer ikke likt hos meg som det gjør i den guiden der????
    Nettet funker da jeg har både iPhone og iPad koblet opp på det....

Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp, skal ha fest til helgen og da må jeg ha musikk... Har all musikken i iTunes...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da løste det seg her hos meg. Kjøpte en til AE og kablet den med ICE Bredbåndsruteren, bruker da den ene AE som trådløs ruter og den andre som en utvidelse av nettverket.... Da funka det phet:-))))))))))))))))

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •