Erfaringer med Apple Airport Express? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cappel
    Og for ordens skyld, digital er digital, så det er ingen forskjell på lydkvaliteten selv om det står Monster på den andre kabelen.
    Støtter den, det gjør også noen "autoriserte synsere"
    Rådyr HDMI-kabel er en rip-off - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Overføring iMac til DAC?

Er det noen kvalitetsforskjell mellom Airport Express via TOS-link kabel til DAC'en, og en USB overføring til samme DAC?

Har noen klart å overføre musikken fra iTunes til en DAC via trådløs og USB?

Bruker i dag Airport Express og Abrahamsen v.6 DAC, og er generelt fornøyd. Dette er bare for å optimalisere.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple AE egner seg kun til overføring av Mp3. Apple lossless klarer den ikke uten å dra med seg for mye JITTER.

Det er påtagelig og ikke bra! Derfor er min anbefaling å bruke denne i sone 2 eller til party, ikke til seriøs haifai.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torjac
    Er det noen kvalitetsforskjell mellom Airport Express via TOS-link kabel til DAC'en, og en USB overføring til samme DAC?

Har noen klart å overføre musikken fra iTunes til en DAC via trådløs og USB?

Bruker i dag Airport Express og Abrahamsen v.6 DAC, og er generelt fornøyd. Dette er bare for å optimalisere.

Tror ikke du får lyd ut av usb utgangen.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Apple AE egner seg kun til overføring av Mp3. Apple lossless klarer den ikke uten å dra med seg for mye JITTER.

Det er påtagelig og ikke bra! Derfor er min anbefaling å bruke denne i sone 2 eller til party, ikke til seriøs haifai.
    Heisann.

Kan du utdype dette litt, hva mener du med JITTER?, spiller av endel Apple lossless matriale selv og har ikke merket noe å utsette på det.

Newcomer supersmukken sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt en AE i 8 måneder nå og er storfornøyd, hadde Squeezeboks før det men opplever AE som mye mer stabil i det trådløse nettverket.Har ikke hatt en droputs...

Jitter hører jeg ikke noe som helst av så hvor "Mute" har det ifra skjønner ikke jeg.

Oppsettet er Macbook> AE optisk in i Dac styrer det hele fra en Iphone med programmet Remote som fungerer over all forventning, filene som overføres er lagret i Apple Loosless selvfølgelig.
    "Vanlig" cd avspilling er over for min del.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analogt ut har AE litt mye jitter, men ikke digitalt ut. Noen er mer vár for jitter. Ofte vil man ikke legge merke til jitter før man prøver noe med mindre jitter. I tillegg kommer det vel ann på hvor bra anlegget er. Men som sagt; bruker man optisk ut fra AE, så er ikke jitter noe problematikk.
    March 2008 : Fresh & Informative Stories of High-end Audio, Video & Music | PS Audio

Newcomer supersmukken sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dacen generelt er av svært dårlig kvalitet i Apple sine produkter iflg mine erfaringer....Optisk ut er det en helt annen verden.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en eldre AE express. Mener å ha lest at det er stor forskjell på ny og gammel.
    Noen som kan forklare?

Ønsker også tips på beste oppsett i Itunes for å få optimal lyd ut.

Bruker Optisk kabel inn i dedikert dac i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE gammel og ny spiller ingen rolle så lenge du kjører digital ut til DAC. Jeg har også forsøkt med 3000 kbps (studiomaster) for å sjekke om 801 g eller n spilte noen rolle. Begge tok det helt greit.

Min opplevde forskjell på lydkvalitet på musikk er subtilt, men ikke fraværende, mellom 256 og Lossless. Dette er imidlertid svært avhengig av anlegget det spilles på. Hi-end HiFi er fortsatt verd pengene. Samle gjerne forskjellig kvalitet i iTunes, og bruk smarte mapper til å holde rede på de. Størrelsen på biblioteket ditt avhenger av kvaliteten du velger, så jeg vil anbefale deg å lage forskjellige bitrates på samme låt, og deretter høre gjennom ditt anlegg. Det har liten hensikt å lagre i for høyt format, selv om harddiskplass snart er gratis. Selv har jeg alt både i Lossless og AAC 256. Den ene til bruk i anlegget hjemme, den andre på mine iPhone/iPod´er. Biblioteket er da på snart 200GB. Sjekk ut "Remote" til iPhone/iPod touch!

Lykke til!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker ipod touch og det er helt konge.:-D

Musikken klipper litt ved avspilling, men nå har jeg så å si alt lagret i lossless.
    Muligens det er routeren som må oppgraderes??

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple og Micromega har et samarbeid på gang som skal resultere i Airport Express i Micromega kabinett med micromega DAC og strømforsyning. De planlegger også å putte Airport Express i en CD-spiller slik at man kan spille av både fysiske plater og via nettverk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Apple og Micromega har et samarbeid på gang som skal resultere i Airport Express i Micromega kabinett med micromega DAC og strømforsyning. De planlegger også å putte Airport Express i en CD-spiller slik at man kan spille av både fysiske plater og via nettverk.
    cd spilleren hørtes ut som midt i blinken for meg.
    Nr kan vi forvente mer info om dette?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    cd spilleren hørtes ut som midt i blinken for meg.
    Nr kan vi forvente mer info om dette?
    Det vil bli lagt ut under pressemeldinger, men den første skulle komme før julenissen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det vil bli lagt ut under pressemeldinger, men den første skulle komme før julenissen.

Eller med julenissen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker ipod touch og det er helt konge.:-D

Musikken klipper litt ved avspilling, men nå har jeg så å si alt lagret i lossless.
    Muligens det er routeren som må oppgraderes??

Jeg hadde heller brukt litt tid på plassering og vinkling av eksisterende utstyr før jeg hadde kjøpt noe nytt.

Mvh Torgeir

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller brukt litt tid på plassering og vinkling av eksisterende utstyr før jeg hadde kjøpt noe nytt.

Mvh Torgeir

Regner med at du sikter til noe annet enn trådløs overføring her.
    Kom gjerne med noen konstruktive tips på hva du mener

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Regner med at du sikter til noe annet enn trådløs overføring her.
    Kom gjerne med noen konstruktive tips på hva du mener
    Mener absolutt trådløs overføring. Jeg hadde litt klipping, men det ble løst med å vende bredsiden av AE mot den trådløse routeren. Jeg stilte også antenne på routeren med bredside mot AE. Hadde ingen problemer etter dette. Det finnes ofte andre støykilder i huset som kan forstyrre signalene til trådløse nettverk. Disse forsvinner heller ikke bare fordi man kjøper nytt utstyr.

Gi ikke opp. Gleden over et system som fungerer er stor. Også, kanskje ikke minst, for HiFi-entusiasten.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener absolutt trådløs overføring. Jeg hadde litt klipping, men det ble løst med å vende bredsiden av AE mot den trådløse routeren. Jeg stilte også antenne på routeren med bredside mot AE. Hadde ingen problemer etter dette. Det finnes ofte andre støykilder i huset som kan forstyrre signalene til trådløse nettverk. Disse forsvinner heller ikke bare fordi man kjøper nytt utstyr.

Gi ikke opp. Gleden over et system som fungerer er stor. Også, kanskje ikke minst, for HiFi-entusiasten.

Da er jeg med:-D
    Kjører kabel gjennom strømnettet på AE, så da skal ikke det være problemer.
    Men, det kan være andre forstyrrelser som du skriver. Skal legge opp egen kurs til anlegget om ikke for lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

USB utgangen og lyd

Hei,

vil man ikke kunne spille lyd via USB utgangen på Airport express? En skulle jo kunne tenke seg et oppsett hvor man f.sks. koblet Airport Express til USB-inngangen på en Hegel H100 vi USB utgangen på Airport express. Funker ikke dette? Noen som har prøvd å bruke USB-utgangen til lyd?

I bruksanvisnigen står det f.eks. "NOTE: You cannot use USB speakers with Airport Express. Use powered speakers with a stereo mini-jack connector"

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •