Videoprosessor "plug and play" eller evig justering/oppdatering - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av perhk
    Jeg ser at her er det mye kompetanse samlet på ett sted. Forsøker defor med et spørsmål ang. et problem jeg sliter med; Jeg har en DVDO HD som jeg har brukt maaaange timer på å sette opp, mest fordi jeg hadde null peiling på mye grunnleggende da jeg begynte. Har begynt å få til det meste nå, og lært mye underveis. Men når jeg sender DVI signal fra DVD spilleren og inn på DVI kontakten på scaleren og ut igjen til projektor blir bildet stående å blinke. Ser ut som dårlig kontakt el.lign. Ser bildet et part sekunder, og så forsvinner det et par sekunder og slik fortsetter det. Har fosøkt å sette dvd spilleren til å sende alle formater på HDMI/DVI men dette hjelper ingen ting. Har også forsøkt å endre på PJ men her er det fint lite å endre på ved mottak av DVI signal. Har også satt scaler på både "Auto" og Pass-Through" men samme problem. Har prøvd å sende signalet fra både HDMI med overgang til DVI inn på scaler, og DVI fra DVD til DVI på scaler. Uansett blir det "blinkende" bilde. Jeg bruker en Denon 3910 og en Panasonic PTAE900. Mener selv jeg har prøvd det meste. Kan noen hjelpe/gi et råd.
    På forhånd takk
    HDCP problematikk. Funker noen ganger andre ikke. Desverre ikke mye du kan gjøre mad.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gard; her var det mye oppklarende. Takker så mye for innlegget.

Hva skal til for å oppgradere 3910 med en SDI utgang? Hvem gjør det? Og samme med DVDO'en, hvor får jeg tak i SDI kort? Kan jeg sette det i selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perhk
    Gard; her var det mye oppklarende. Takker så mye for innlegget.

Hva skal til for å oppgradere 3910 med en SDI utgang? Hvem gjør det? Og samme med DVDO'en, hvor får jeg tak i SDI kort? Kan jeg sette det i selv?
    Er vel en her på forumet som har agentur på Pixelmagic, sjekk httech.no. evt. kan du bestille fra produsenten. Du skal ha denne

Er du hendig med loddebolt kan du gjøre dette selv. Hør med httech.no

SDI-kortet til DVDO, kan du lett sette i selv, kjøpes av din DVDO forhandler.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Tradisjonelle audio-fokuserte merker som Denon må ut og kjøpe videoteknologi - faktisk har de allerede benyttet seg av Realta og Reon i noen DVD-spillere. Forhåpentlig kommer dette i high-end receiversegmentet neste år.
    Fant dette nå nettopp:
    "Denon is expected to announce and demonstrate HDMI 1.3 receivers with video processing from Silicon Optix at CES next month. It will be interesting to see whether this high-quality scaling and deinterlace is limited to the $2000+ 4x0x7 series, or whether it will also find its way into the sub-$1500 3807"

Yeah!!

Lumagen RadianceXG - featuring Gennum VXP (!!) - AVS Forum

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Fant dette nå nettopp:
    "Denon is expected to announce and demonstrate HDMI 1.3 receivers with video processing from Silicon Optix at CES next month. It will be interesting to see whether this high-quality scaling and deinterlace is limited to the $2000+ 4x0x7 series, or whether it will also find its way into the sub-$1500 3807"

Yeah!!

Lumagen RadianceXG - featuring Gennum VXP (!!) - AVS Forum
    Interesant. Helt enig. Hvis en kan få recivere med kompetent scaling og støyreduksjon i 10 til 15K klassen begynner det å lukte "fuggel"

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •