Helios X3000HD Network Media Player - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 230
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når denne kom så var jeg klar til å skaffe den siden den på papiret var lovende. Det er jo leit at den er en skuffelse (det jacjan nevner samt NTFS-problemet). Er det egentlig noen av disse streamingdingsene som fungerer ihht. spesifikasjonene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Må være feil på din spiller, har selv null problem hverken med responstid på LAN, og den spiller alle mine HDTV .ts og wma 1080p uten problemer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har X3000 og synes den mangler basal funksjonalitet når det gjelder avspilling av MP3.

NAS'en min fant den uten problemer og jeg kan bla i video, photo og music folderene på den.

Jeg klarer imidlertid ikke å finne ut hvordan man spiller av et helt album, eller alle låter som ligger i en undermappe. Det virker ikke som den har noen avspillingskø slik at når man spiller en MP3 sang kan man ikke legge opp neste låt i køen. Så fort man begynner å bla i katalogene stopper avspillingen. Dette er etter min mening håpløst. Jeg gidder ikke velge ny låt hele tiden, men vil legge opp en rekkefølge eller spille av et helt album

Er det bare jeg som er klønete eller er den virkelig såpass mangelfull.

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shogun
    Jeg har X3000 og synes den mangler basal funksjonalitet når det gjelder avspilling av MP3.

NAS'en min fant den uten problemer og jeg kan bla i video, photo og music folderene på den.

Jeg klarer imidlertid ikke å finne ut hvordan man spiller av et helt album, eller alle låter som ligger i en undermappe. Det virker ikke som den har noen avspillingskø slik at når man spiller en MP3 sang kan man ikke legge opp neste låt i køen. Så fort man begynner å bla i katalogene stopper avspillingen. Dette er etter min mening håpløst. Jeg gidder ikke velge ny låt hele tiden, men vil legge opp en rekkefølge eller spille av et helt album

Er det bare jeg som er klønete eller er den virkelig såpass mangelfull.
    he he sleit med det samme jeg. du trykker nok på ok når du velger sang, for å spille av ett album kan du enten bare presse play på den mappa du skal spille av og velge sanger nedover med piltastene eller press play på den sangen du vil spille. skal du ha noe spilleliste må du lage denne med winamp og streame. kjapt og greit.

firmwaren virker som har gjort spilleren min mer stabil den henger seg ikke lenger og det virker som ting går kjappere. godt nyttår til allesammen (drar til tenerife idag)8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå fikset jeg det sånn nogenlunde. Man kan ikke trykke play når man står på albumfolderen, men må åpne den først. Når markøren står på ..Back kan man trykke play (usedvanlig lite logisk). Er det derimot en DVD i spilleren er det denne som starter.

Synes fortsatt at det er utrolig at de ikke har klart å gi boksen elementær jukeboks funksjonalitet.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som gidder å sjekke om det er begrensninger på mp3 avspilling ved 192kb/s? Ser det er ein som påstår den ikkje klarer høgere enn 192kb/s, synes det høres merkelig ut??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt mer, og det ser ut som det er store forskjeller på hvilken Software man bruker som server.

Neolink og Wizd er begredelig tregt, Twonkyvision er faktisk ganske så raskt, men koster penger, så den er uaktuell.
    Holder på å teste Nero MediaHome, håper den er rask og fin.
    Den har jo transkoding etc også, så da kan det brått være at vi får X3000 til å spille av Nero Digital filer etc.

Poster mer info når jeg har testet mer.
    har en WMV-HD fil som ikke lyden fungerer på her, men fra pc`n er det null pes.
    (Terminator 2 1080p), kjøpte denne fra Amazon.

/J

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har selv T2 EE i WMA Pro 1080p, og på min spiller denne helt ok.
    Ellers har jeg testet en del mp3 filer, og dette går fint også på filer som er opp til 569kb/s.

Ellers ønsker jeg dere Godt nytt år!

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Rolf, Excellent! Da blir det nok ein X5000 om ikkje alt for lenge..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helios X3000 nedscalering til SD oppløsning?

Noen som har testet avspilling av HD materiale (1080i, 720p) og annet divx, xvid, mpeg, TS filer til SD oppløsning, dvs. nedscalering via, S-video, Composite, Component eller HDMI på Helios X3000 spilleren?

Med det mener jeg kobling til vanlig TV med SD oppløsning.

Jeg har selv en Snazio SZ-1350 HD player og den kan avspille all HD materiale ut på Scart til vanlig "tjukkas" 32" TV! TV bilde har aldri sett så bra ut noensinne på denne TV før. Jeg kjører vanligvis alt ut til 720p projektor men ble veldig overrasket over kvaliteten da jeg testet HD materiale til vanlig TV over Scart. PAL tv signaler skulle ha vært sånn hele tiden, sukk.

Min baktanke med spørsmålet er å anbefale andre som ønsker å spille av HD materiale på vanlig TV. De kan starte med en slik boks for så å oppgradere etterhvert til HD skjerm/projektor når de får råd til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen er interessert, så selger jeg min for 2000,-
    Kommet frem til at htpc`n jeg har stående duger til mitt bruk, sammen med xbox med xbmc.

Ser ut som problemene jeg har hatt er pga. maskinen jeg kjørte programvaren på (utenom twonkyvision) også kjører vmware server.

Sender den isåfall med Norgespakke, og frakt bør da ikke være over 110,-
    Sporingsnummer sendes på mail.

-J

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg den ut på avtorget. Da blir du nok kvitt den kjapt.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne spilleren i et par uker nå, og er fornøyd.

Slet litt med å få den opp på trådløst nettverk, men det gikk etterhvert.

Den spiller av det meste av videofiler jeg har på pcen, men ikke x264.

Har forsøkt å spille av noe 1080p materiale, noe den ikke klarer via trådløst nettverk, men via ekstern harddisk så går dette fint. Noe problem med hakking, men har ikke funnet ut om det kan være filmen eller spilleren som gjør dette. Tenkte å få den opp på kablet nettverk snart og da regner jeg med at den fungerer bedre.

Fortsatt en del funksjoner med spilleren jeg ikke har hatt mulighet til å teste enda, som feks tilgang til usb harddisk via nettverket, noen som vet hvordan dette kan gjøres?

Fjernkontrollen til spilleren er et tragisk kapittel, denne er meget dårlig, men det skal jeg overleve. Blir spennende å se om Logitech harmony universal fjernkontroll kan brukes, dette skal testes etterhvert.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer den spille av (streame via nettverkskabel fra PC) Video_ts/Audio_ts kataloger?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller både DVD iso filer og audio_ts og video_ts mappestruktur for dvd.
    Har selv tatt i bruk wizd i tillegg til neolink, fungerer ypperlig denne.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Da kunne jeg revurderte denne sammen med Network two PCs via the power circuit (teoretisk 200 Mbps) da det blir lett å få tilgang til mediafiler i de rom jeg ikke har nettverkskabling.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til. Beklager hvis dette er nent tidligere i tråden. Har den HDCP på HDMI-utgangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teoretisk 200mbit? Ser ut som produsenten selv bruker 85mbps i illustrasjonene, med maks overføring på 14mbps i beskrivelsen.
    Det holder til streaming av musikk, dvd og endel hdfilmer, hvis den da gir 14mbit jevnt og ikke faller noe særlig ned.

Spørs om det da ikke lønner seg å bare gå for wlan. Men må ha godt utstyr da hvis man skal over 25mbit f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ikke oppgitt at den har HDCP, men har jo ingenting å si. Den spiller jo ikke formater man vanligvis vil benytte HDCP på.

Litt usikker på infoen i manualen da, kan være fra en tidlig firmware.
    Er f.eks oppgitt at den tar maks 192kbps på komprimerte lydformat.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •