Helios X3000HD Network Media Player - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 230
    Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

elendig fjernkontroll

måtte be om ny idag, tror det er verste remoten jeg har noensinne har vært borti.. skikkelig plastic fantastic ble ikke sjokka da den ga opp, bra ikke spilleren har samme kvalitet. har også sliti litt med ustabil spiller med probs som at den henger seg, håper den nye firmwaren fikser det..:neutral:

">From your description, a possible cause of the problem is the firmware. Sometimes it is possible that the FW doesnot boot in Sync with the HW , hence the unit may get stuck waiting for the sync. In such cases we need to have a Hard reboot of the unit - Switch off the unit, pull out the plug from the mains wait for 2 mins & then plug back the unit.

Please try this and let us know if this helps.

Also please let us know how many times did this kind of issue at your end. It will be very useful for us to understand the situation better.

In addition, we will release the new firmware for X3000 player very soon. If you prefer, we can get back to you when it is ready to release and it might be able to make the player stable."

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter også og venter på denne firmware oppdateringen ja

Rolf: jeg har heller ingen problem med å kjøre USB disk tilkoblet fra pc, er når man kobler USB disken rett til spilleren problemene oppsto.

Fjernkontrollen er av elendig kvalitet, knappene har en tendens til å henge seg opp osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helios x3000

Vurderer å gå til innkjøp av denne modellen, men ser at det er en del usikkerheter rundt avspilling av x.264, noen som vet om det er spillere som kan gjøre dette i dag.

Har også sett på spillere av typen Tvix osv.

Noen som kan si hvilken spiller som i dag er mest komplett og det beste kjøp?

Skal i hovedsak bruke denne til å spille av filmer og serier fra pcen til en LCD tv med oppløsning på 1366x768

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helios x3000

Noen som vet hvor denne billigst kan skaffes i norge?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3

jeg mener ps3 støtter h264 gjennom ekstern avspilling (hd disk) kan kanskje lønne seg og vente på den, vet ikke åssen den kommer til å støtte ts, xvid,mkv etc..

Noen som vet hvor denne billigst kan skaffes i norge?

får den til under 3000,- totalt inn gjennom å kjøpe den direkte fra neodigits forresten, (bare god erfaring derfra) du må bare bruke en gammel psu kabel istedenfor den kabelen som følger med(engelsk)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Under 3000 kr

Hvis jeg bestiller den via neodigits.com, til 379 $

Trekker neodigits.com fra den australske mva.

Er det australske dollar som er oppgitt som pris på siden til neodigits.com, den kursen ligger i dag på ca 5,2

397 x 5,2 = 1971 + norsk mva 25% = 2464 NOK + frakt ??

Blir dette riktig eller får du trekt fra australsk mva, og noen som vet ca hvor lang tid det tar å sende denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mener at du ikke skal betale mva 2 ganger på denne, kun til norge da.
    Frakten kommer vel kjapt på 4-500kr i tillegg.

Vent en måneds tid...mange bytter sine spillere kjappere en Britney Spears bytter truser...ops, hun bruker jo ikke truse den dama!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prisoverslag x3000 inn i landet

Tilbud fra neodigits 379us$ amerikanske dollar(2341,46kr) slipper å betale frakt fram til25/12-06.
    Mva verdien som står på forsendingen er dvdplayer value 75£ (910 kr)=
    vare 2341,46 kr
    norsk mva 910x0,25 = 227,50 kr
    fortollingsavgift 165,00 kr

du har internasjonale standard avtaler som er identiske med de norske som 2 uker angrerett, garanti, eneste som mangler er reklamasjon.

ofte når de sender setter de verdien lav for å slippe høye fraktkostnader som det innebærer med cif avtaler etc (cost,insuranse and freight) kjekt for sluttbruker:-D
    de har eget salgskontor i london så spilleren blir shippet derfra og tar ca 5 virkedager til norge fra du betaler neodigits.
    eneste du behøver er å betale en faktura fra speditør når varen har ankommet speditøren i norge som den norske speditøren sender deg. var faktisk her flaskehalsen min var, de brukte over en uke for å sende spilleren til meg etter fakura var betalt..:???:

ca 100,- dyrere og sende den ut av landet enn fks til norsk netshop, men det har du allerde spart ved gratis shipping, ta vare på fortollingskvitteringen og du får refundert norsk mva(hvis du gidder 227,50kr!) blir samme prosedyre som nevnt ovenfor når den kommer inn i landet igjen etter reprasjon/ny vare. hvis du lurer på noe mer bare spør!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk heimdal

Tror jeg går for bestilling av denne.

Lufta litt utpå felleskjøp sidene om å dra i gang et felleskjøp fra inline, men det er vel ikke stort å spare på det, og tror ikke det skjer med det første.

Har du gode erfaringer med denne spilleren? Skal stort sett brukes til å spille av filmer og serier fra pcen.

Eneste minuset jeg har fått med meg er en fryktelig dårlig fjernkontroll og at den ikke støtte x.264 og blue ray formatet.

Vurderte en snazio som er tilsalgs her på forumet, men det jeg har klart å finne ut av om denne modellen er at den er forsåvidt ganske gammel. Og prisen han forlanger er med en del filmer og det skal jeg klare meg uten, er nok å hente på nettet.

Ønsker i utgangspunktet å kjøpe en spiller som varer en stund og dette virker som en solid spiller, og at den stadig oppdateres med firmware er jo en fordel.

Ingen som vet om det er noen mediespillere som støtter x264 i dag?
    Korrigering Heimdal: Så at du nevnte PS3 litt lenger oppe her, men du vet ikke om en vanlig mediespiller som støtter dette?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nevnt mine erfaringer i tidligere innlegg i tråden, det er andres erfaringer her og som kan være nyttige, vet ikke om noen andre standard mediespillere som takler x264, har stor tro på ps3 som mediespiller da de kommer til å bruke en typisk mce gui og har støtte for x264++ den kommer visstnok til norge i mars her er ett utdrag om gui til ps3

"The PlayStation 3 version of the Cross Media Bar (Xross Media Bar) includes 8 categories of options. These include: Users, Settings, Photo, Music, Video, Game, Network and Friends. The PS3 includes the ability to store different user profiles, explore photos, play music and movies from the hard drive, compatibility for a USB Keyboard and Mouse, a full Internet browser and a Friends menu. Also, the PlayStation 3 adds the ability to multitask in ways such as listening to music while surfing the web or looking at pictures.[61] The PlayStation 3 cross media bar supports a variety of file formats (audio, image, video as well as AAC for iPods), with additional file formats under Linux[citation needed]. In a separate demo Sony presented the "Marketplace" where users can buy and download music. The PS3 reserves 64 MB RAM at all times for XMB functions."

og dette er videoformatene den støtter..
    * Memory Stick Video Format
    * MPEG-4 SP (AAC LC)
    * H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)
    * MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
    * MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
    * MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)
    bilde av gui
    http://manuals.playstation.net/docum...s/video001.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har denne boksen og kan svare på om den klarer å spille av en stream fra en dreambox. Tenker da på HD kanaler.

Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var x3000 i hus!

Etter å ha vært en smule ubestemt, bestilte jeg endelig x3000 og den kom på døra i dag.

Førsteinntrykket var ikke akkurat veldig positivt, liten lett pappeske, med en lite plastikk boks og en fryktelig fjernkontroll. Dette kjente jeg forsåvidt til.

Så oppstod første problem, sette den opp på trådløst nettverk, noe jeg enda ikke har fått til. Så hoppet over dette og fant frem min eksterne disk med litt forskjellige filmer på.

Den spilte alt helt greit bra lyd og bilde, forsøkte med på en x264 episode av lost, men dette fungerte ikke. Noe jeg også kom over var at den kuttet litt på topp og bunn på xvid filmer. (mulig det finnes en løsning)

Ved avspilling av 1080p, ble det merkbart bedre, dette var noe jeg gledet meg til å teste. Dette gikk helt smertefritt. Litt usikker på hvordan dette egentlig fungerer da jeg har en plasma panasonic pv60, den støtter vel ikke mer en 720p?

Fikk også problemer med at jeg ikke fikk meny til å komme på hele skjermen, en del knapper forsvant ut av bilde, men det ble plutselig i orden av å skru av og på tven.

Når jeg skulle spille av DVD fra spilleren fikk jeg et problem, da kom kun bilde i midten av tven og fylte ikke ut bilde, og jeg synes det var veldig dårlig bilde. Her er det helt klart at et eller annet ikke er riktig innstilt, noe jeg heller ikke har funnet ut av enda.

Tenkte det kunne ha noe med tv modes å gjøre, så jeg forsøkte å sette den på auto, men da henger spilleren seg opp og jeg må restarte spilleren. Ved skifte av tv modes står det i displayet hvilket modus du skifter til som fesk hdmi 03 osv, men når den kommer til auto, kommer det noen kryptiske tegn i displyet og den henger seg opp. Snodig, men håper jeg klarer å finne ut av det.

Skal bli spennende å teste den på en samsung 40 lcd med full hd oppløsning, noe som jeg skal gjøre så fort jeg lærer meg litt mer om spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Regel nr.1 må vel være å kjøre FW oppdateringen, har du utført dette?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fit to screen

gå i manualen din til tven å se hvilken resolution den anbefaler sett heliosen til denne eller tilnærmet oppløsning og gå inn i systeminnstillinger på helios og sett den til 16:9 og fit to screen det bør hjelpe.. god jul!!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kiss DP600 HD

Mulig Kiss DP600 HD er et bedre alternativ.
    Bygd på samme chipset, så er nok minimalt som skiller disse bortsett fra software og prisen (Den har scart og seperat stereo utgang, noe x3000 mangler). DP600 ligger på ca 2500kr, forhåpentligvis med bedre software og fjernkontroll (de fåes også i bundle med logitech harmony)

Synd det er så si umulig å Sigmadesigns chipsets på PCI kort nå, savner et "Xcard 2". Vet det finnes settop bokser som kan utvides med 8621L (8620L uten macrovision) baserte pcikort, men er nok dårlig med drivere/software til de.

Men, 2500 for en boks som spiller det aller meste untatt h.264 i 1080p er jo helt greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til både optisk og koaks audio utganger, er det også stereo audio ut på denne da.
    Det går også helt greit å benytte annen medialink software som f.eks Wizd;
    wizd media server (Denne er meget bra!)

Ellers kom det ny etterlengtet firmware for Helios i går faktisk!
    (Kjør autoupdate via spilleren)

Edit; Prøvde nettop nå denne, men det var IKKE tilgjengelig ny fw! (Fikk mail fra Neodigits om at denne ble lagt ut i går...)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Autoupdate fungerer, skroll ned til valget "UPGRADE 2: DECEMBER 22nd Firmware Version".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt USB harddisk problemer

Hei

Da har jeg akkurat oppgradert min x3000 til den nyeste firmware versjonen.

Får fortsatt ikke koblet til en USB harddisk som er NTFS formatert.

Den kjenner igjen USB harddisken, men kommer ikke opp noen filer.

Har prøvd med både en Maxtor onetouch på 250gb + en Lacie harddisk på 8gb

Noen her inne som har klart å koble til en NTFS formatert USB harddisk til spilleren og fått spilt av filmer/media?? og hva slags type var det?

På forhånd takk!

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nevnt tideligere i tråden at x300 kun støtter mp3 opp til 192kb/s.. stemmer dette?? Virker da veldig merklig da den støtter flac og alt mulig av videoformater..

Er det forskjell på x5000?

Har tenkt å kjøpe en x5000, men har mesteparten av mp3en imn i 320kb...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg angrer stort på å ha kastet bort pengene mine på en X3000.
    Den er noe så latterlig treg på å browse videofiler.
    bruker opptil 30sekunder for å bytte folder (om den ikke timer ut....).
    min gamle xbox fungerer jo bedre en dette (med unntak av at den ikke klarer å spille av HD materiale.... men det er jo også X3000 rimelig kresen på...).

Håper dette bedrer seg i nyere FW & Neolink software versjoner, for slik den er nå, er den tilnærmet ubrukelig for min del....
    Sure 2700,- bortkastet...

På avspilling av vanlig dvd så er det også hakking i lyden innimellom, veldig kort, men uansett merkbart... Ikke har den noe bedre bilde en Cambridge Audio DVD79 på dvd-avspilling heller (via HDMI og med upscaling på DVD79)....

-J

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •