Helios X3000HD Network Media Player - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 230
    Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Hvis dere lurer på å ta fra USA/etc.. for å spare noen få kroner er dere rett og slett "kort-tenkte" vil jeg si... Husk at garanti fra utland er 1-2 år, men hvis du tar fra Norge har du 5 års reklamasjonsrett.....Den garantien er unik. Vi har en dame fra UK her på jobben, og hun bare måper av den unike reklamasjonsretten her i Norge. Den eneste grunnen å ta fra utlandet må være hvis det ikke er importør i norge eller prisen er VESENTLIG bedre, spør du meg.....Men, dere velger selv....du sparer ca 700 fra USA...verd 700 NOK å miste 3 års reklamasjonsrett... ?....

hehe enige med deg, men om ett år så er nok denne old fashion for meg og på tide å bytte ut uansett. grunn til jeg bestilte denne var lang ventetid i norge "2 UKer" og sannsylighet for feil på produktet etter ett år er mindre enn de første månedene du har produktet. er det noe galt med produktet innen ett år så sender du den bare til england, koster 290,- med posten ink fortolling ,retur av mva fra norge etc.. posten ordner alt!
    du har også angrerett i henhold til internasjonal regler som tilsvarer angrerett i norge

var inne på ett engelsk forum som ga gode tilbakemld på helios x3000 spilte xvid hd bra og bra bilde generelt, eneste de klaget på var at de sleit med avspilling av hd materiale over wifi, grunnen er nok for høy bitrate i forhold til trådløs overføring, skal selv bruke en ekstern wd 250gig som jeg har fylt opp med hd stuff (214gig)

spilleren min er i danmark nå, har gått kjapt vært litt uheldig med bestilling i helg så det har tatt litt ekstra tid men men gått 8 dager fra jeg bestilte til nå og den er nær:-P(norge Nuhh!)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor kan man kjøpe denne Helios X3000 billigst i Norge da? Finner den kun ett sted, stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sånn ut, men prisen der er nå ikke avskrekkende, og tror ikke noen vil selge den særlig billigere..De skal vel tjene noen kroner også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å kaste inn en sigh....
    Dersom en ser bort fra muligheten til å spille av Highdef...hva tilbyr denne i.f.t f.eks en billig modifisert x-box og xbmc?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med FLAC,TS og ISO støtte, og kanskje x264 senere, blir denne en killer Her er det bare å begynne å spare(!).. MEN x5000 er langt penere å se til, syns nå jeg..

mvh

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x264 krever hardware støtte, løser de dette via software så er det de første som får dette til.

Tvix kommer med en ny spiller, med bla hw støtte for x264.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    x264 krever hardware støtte, løser de dette via software så er det de første som får dette til.

Tvix kommer med en ny spiller, med bla hw støtte for x264.

K
    Jeg har hørt at det ikke kommer x264 støtte for denne spilleren. Man må nok vente til neste generasjons chipset er i produksjon. Husker ikke hva det nye chipsettet heter.

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

billigere enn forventet

fikk faktura fra nordisk express på import av x3000 og så verdien på spilleren var satt til 75 pund så spilleren kommer på 2780,-+mva og fortollingsgebyr tilsammen 440,- til 3220,- :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    med FLAC,TS og ISO støtte, og kanskje x264 senere, blir denne en killer Her er det bare å begynne å spare(!).. MEN x5000 er langt penere å se til, syns nå jeg..

mvh
    det er ikke, og kommer heller aldri til å komme, h264/vc1 på x3000 eller x5000. dette er bekreftet på mail fra neodigits i dag. flac er også kun støttet på x5000, ellers støtter begge mp3 i max 192kb/s, noe som også er et klart drawback etter min mening.
    så for meg er denne boksen ikke den hellige gralen, h264/vc1 er jo formatet på hd-dvd og blueray, og det vil jo være viktig i framtiden. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vel viktig å merke seg er at dette ikke er en HD-DVD / Blu-ray spiller, men en nettverks mediaspiller med intern DVD spiller.
    Dersom det en gang skulle bli aktuelt å rippe diss platene til en USB disk, har vi vel antatt allerede byttet spiller flere ganger....

Det sterke med denne mener jeg uansett er muligheten for å plugge på eksterne HDD helt etter behov, OG streaming av HD .ts filer over lan.
    At tilkoblede USB disker også blir tilgjengelig fra pc over LAN er også meget bra.

Uansett er det da grenser for hva en får til slik "Rema1000" prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SPM...HD-Filmer over nett og usb?

Lurer på om det funker fint å vise filmer via nettverkskabel i full HD oppløsning uten noko problem? hakking..osv.
    Og det samme lurer eg på med å koble til ein ekster hardisk via USB 2.0.. Hvor bra kalitet på filmene kan du vise då?

Vurderer selv X5000 pga den ser penere ut..Men siden det ikkje er så mange som har den og at den stort sett er lik X3000. så slenger eg barea spørsmålet ut hær..

Mvh:
    Birger Garpstad

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte 2stk av disse via jobben i dag, men nå står det ubekreftet på lagerstatus hos distributør...
    Får håpe dette ikke drøyer for lenge, slike bokser blir fort uinteressante...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får så lyst på en slik X3000HD etter å ha leste denne tråden, men sitter igjen med følgende spørsmål: Hva er poenget med denne type avspiller hvis man allerede har en HTPC? Hva har jeg oversett, bortsett fra at en ny gadget er kult.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er vel egentilg det som er tingen med denne...du slipper å knote med en HTPC!

Helios boksen er som en standalone DVD spiller, med nettverkstilkobling, direkte USB innganger for ekstern disk, mulighet for å streame Highdef via også andre pc'er på LAN samt den har et greit GUI med internet browser også da (i tillegg til Internet Radio, men dette er ikke et must for min del).

Greit å ha alt i en boks.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Man må jo ha en PC i det minste da. Må materialet på en ekstern HDD via USB katalogiseres på en spesiell måte og må man ha et "Helios" serverprogram installer? Eller er det bare PnP?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mener man må ha en serversnutt installert på maskinen som deler ut mappene med musikk/video ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videopresentasjon av Helios X5000HD Network Media Player
    http://media.digitaltrends.com/digit...ios_x5000.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nice! x5000 har et meget lekrere look enn x3000 ja, men når en kjører optisk lyd ut...trenger en vel strengt tatt ikke den dyrere lyddelen som x5000 har?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Mener man må ha en serversnutt installert på maskinen som deler ut mappene med musikk/video ja.
    Vil det si at om man setter opp en NAS filserver på nettverket vil den ikke kunne lese ut filene? Dette er i så fall litt nedtur siden jeg hadde det sett på det som en stor fordel og ikke måtte slå på pc'en.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selveditert: Fjernet pga. faktafeil.