Logitech Wireless DJ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 92
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Wireless DJ

Endelig fikk nettbutikkene den på lager. Fikk min i posten idag

Bortsett fra selve fjernkontrollen følger det med en sender (som kobles via USB til PC'n) og en mottaker (som kobles til stereoanlegget via minijack eller RCA - ingen digitalutgang). Mottageren er også en lader.

Serverprogrammet heter Streampoint. Det kan synkroniseres med iTunes, MediaPlayer og MusicMatch(?). Synkroniseringen omfatter også playlister (ser det ut som, har ikke testet) og internet radio (har ikke fått dette til å funke). I tillegg kan man spille av musikkfiler fra en eller flere kataloger som spesifiseres.

Fjernkontrollen er veldig slick - Logitech kan design! Hus i aluminium, ellers sotet glass og plast. Skjermen har blått baklys (monokrom, OLED?) og 9 linjer - 7 av disse brukes til liste over artister, sanger etc. Skjermen er dessverre ikke av de beste, og holder ikke helt følge med kjapp søking gjennom lister. Etterslep kan også ses.

Det som er selve selling point (etter min mening) er toveiskommunikasjon mellom serverprogrammet og fjernkontrollen - det er jo her displayet sitter! Scrollehjulet får også mer enn godkjent - det er mulig å søke gjennom lister veldig kjapt. Og så har man mulighet til å kjøpe ytterligere 3 mottagere for å spille musikk i flere rom - nice!

Funksjonaliteten er som man skulle tro. Spille, legge til 'now playing' spilleliste, volum opp/ned. Funker helt ok.

Lydkvaliteten burde jeg kanskje sagt noe om, men det kan jeg ikke Jeg har midlertidig koblet min til en Tivoli-radio. Det kommer lyd ut av den

Jeg hadde forresten litt problemer initielt med remote desktop til serveren ved spilling av musikk. Bruk i så fall 'mstsc /console' og la lyden bli igjen på serveren. Jeg synes heller ikke serversoftwaren er 100% patent, men den funker tilfredsstillende.

Får jeg internet radio til å virke så er jeg fornøyd med kjøpet.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech® Wireless DJ™ Music System
    Dette må jeg så veldig snasent ut!! Dette virker som ett må ha gadget :twisted:

"Link for prisjakt"

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Wireless DJ bruker tag'ene på mp3-filer...det er derfor viktig at disse er i orden. Hos meg var de slett ikke det, men jeg fant et veldig veldig godt program for å batch-oppdatere: http://www.softpointer.com/tr.htm

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde sikkert satt meg nøyere inn i denne før jeg spør, men spør alikevel. Kan denne styre andre komponenter eller er det kun filer fra pc eller nett som kan avspilles ?

Ser jo bra ut. Men det gjør jo Harmony xxx også

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volumkontroll

Har denne volumkontroll på utgangen? Syns den ser helt genial ut. Kanskje kople rett på effektforsterker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål: Hvilken kvalitet har DAC-en i forhold til SqueezeBox? Mao. er Logitecs løsning et "vorspielprodukt", eller et "sitte-ned-å-lytte-til-musikk"-produkt?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig sak, akkurat noe sånt jeg har kikket etter. Utrolig mye mer praktisk med display på fjernkontrollen enn på mottakeren, og - hurra - det har flere enn to linjer! Akkurat på dette punktet virker Squeezebox litt tungvindt. Men ja...DAC? Er ikke optisk ut eller noe på den?

Edit: Lese åpningsinnlegg ja, og vente på neste utgave av dingsen. :P

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer, utseendemessig er Harmony plæstic mens DJ er aluminium/sotet glass. Funksjonelt er Harmony en vanlig universalfjernkontroll mens DJ spiller av musikk og kontinuerlig viser info (sangtittel/album/artist etc) på skjermen. Tenk at du har en iPod i hånda men at lyden kommer ut et annet sted.

Man kan selvsagt bruke en av de mange mediaspillerne til det samme (og få video i tillegg), men Wireless DJ kan opereres hvor som helst fra og du kan også styre lyden til 4 forskjelllige rom hvis du kjøper ekstra mottagere.

Alle som har sett den er veldig imponert. Wireless DJ er kul som få og jeg skjønner ingenting hvis ikke Logitech selger bøttevis av denne.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er volumkontroll på den, ja. Har den fortsatt koblet til Tivoli-radioen så aner ikke hvordan lydkvaliteten er.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er batterilevetiden på den og hvor langt tid er lade tiden?
    Men den går vel for mange timer av gangen denne vel regner jeg med men

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    ...Tenk at du har en iPod i hånda men at lyden kommer ut et annet sted...
    Den muligheten finnes allerede: Griffin Technology: BlueTrip - Wireless BlueTooth Audio for iPod

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som ønsker et audiofilt alternativ så finnes Sonos.....med en audiofil pris også

ITpro TestSenter: Sonos Digital Music System - Overlegen digital mediekontroll for audiofile hjem

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen digital utgang på den heller, ser jeg, så Squeezebox er vel fremdeles det audiofileste alternativet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: BlueTrip har digital utgang.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox er diskvalifisert siden displayet ikke er på fjernkontrollen. Bluetrip, tja, kanskje hvis man har en iPod fra før...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Squeezebox er diskvalifisert siden displayet ikke er på fjernkontrollen. Bluetrip, tja, kanskje hvis man har en iPod fra før...
    Det er en vesentlig fordel med denne Logitech løsningen... og det er at alle har en PC der musikken allerede ligger. Det eneste denne løsningen gir deg er trådløs styring av dette, og det er vel det som gjør det så genialt og enkelt... (slik jeg har forstått det). En ipod løsning avhenger som du sier at man allerede har en ipod, og at man hele tiden må føre over de sangene som man vil ha trådløs tilgang til. Jeg har over 100gb med organisert MP3, og da blir nok en Bluetrip-løsning lite brukt i praksis.

Nå har jeg et mediacenter tilkoblet anlegget, så eneste fordelen for min del må være om jeg vil ha muligheten til å bytte sang mens jeg sitter på do eller står på kjøkkenet. Den store fordelen med en slik enhet kommer vel helst til sin rett for de som ikke har en PC i samme rommet som anlegget.

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Ingen digital utgang på den heller, ser jeg, så Squeezebox er vel fremdeles det audiofileste alternativet.
    Den nyeste boksen fra Sonos, ZP80, har digitale lydutganger (koaks + optisk).

Sonos Digital Music System

-R

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos hadde jeg faktisk glemt. Det skal jeg ha meg.... Perfekt for meg. :-D Multiromslyd på badet, soverommet og kanskje kjøkkenet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestillt logitecken. Er litt spent på lydkvalitene i forhold til Noxon og xbox360 som jeg har brukt tidligere.

Er det noen som kan si noe om lydkvaliteten på Logitecken?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Le bumpe.