Logitech Wireless DJ - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 92
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Goggen
    Leste litt på noen forum at noen hatte problemer med "heng" og hakking med Wireless Music DJ.
    Jeg synes det gjelder for all media som hentes fra en harddisk i nettverket...uansett avspiller. En liten glipp fra tid til annen ser ut til å være normen. Det er et trist problem som ikke burde finnes.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goggen
    Takk for svar, det ble en Squeezebox på meg - elv om det ble en tusenlapp mer. Leste litt på noen forum at noen hatte problemer med "heng" og hakking med Wireless Music DJ.
    Henger meg litt på TorAtle her. Tviler på at det er mulig å unngå litt opphold innimellom.
    Meld fra om din erfaring med Squeezebox. Hadde vært interesant å høre om den ALDRI gjør et "hopp"
    Jeg synes selv jeg er ganske så pirkete, og synes DJ har oppført seg helt godtagbart. Det er alltids noen hakk i cd'er også når du skal spille hele samlingen på random. DJ er raskere og mye mer fleksibel enn min gamle 300 plater cd skifter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Henger meg litt på TorAtle her. Tviler på at det er mulig å unngå litt opphold innimellom.
    Meld fra om din erfaring med Squeezebox. Hadde vært interesant å høre om den ALDRI gjør et "hopp"
    Jeg synes selv jeg er ganske så pirkete, og synes DJ har oppført seg helt godtagbart. Det er alltids noen hakk i cd'er også når du skal spille hele samlingen på random. DJ er raskere og mye mer fleksibel enn min gamle 300 plater cd skifter.
    Noen garanti har man selvfølgelig ikke - men Squeezebox kjører jo over vanlig trådløst nettverk mens DJ kommuniserer "point to point" med egen løsning. Ettersom jeg har en Xbox i stua som i dag streamer musikk og filmer trådløst uten problemer og bufring, så har jeg håp om at Squeezebox fungerer like bra. Skal melde fra hovrdan det går.

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er gjerne 4-5 ganger i løpet av en sang at den hopper hos meg. Det synes jeg er sjenerende. Men den er jo så "snop" at jeg vil ikke bytte den ut. Håper det er noe programvaregreier som kan fikses.

Jeg har ryddet på pc'en min så det er ikke den som er problemet. Med Helios x3000 hakker det ikke i det hele tatt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Er gjerne 4-5 ganger i løpet av en sang at den hopper hos meg. Det synes jeg er sjenerende.
    Det må være feil enten med programmvare, oppsett(dvs mottagerforhold) eller i selve enheten.
    Jeg får kanskje et hakk eller to i løpet av 5 timers kontinuerlig spilling. Og det tror jeg ligger i pc ikke nødvendigvis i DJ.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det må være feil enten med programmvare, oppsett(dvs mottagerforhold) eller i selve enheten.
    Jeg får kanskje et hakk eller to i løpet av 5 timers kontinuerlig spilling. Og det tror jeg ligger i pc ikke nødvendigvis i DJ.
    Hadde det vært et par hakk i timen så hadde ikke jeg brydd meg.
    Programvaren er akkurat oppdatert så den er det ikke. Skjønner ikke hva som skal være problemet med oppsett. Kanskje jeg må prøve å reklamere på enheten?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må ses i sammenheng med annet trådløst utstyr tror jeg - alle opererer vel i samme frekvensbånd. Kanskje du kan prøve å bytte radiokanal på routeren din?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært et par hakk i timen så hadde ikke jeg brydd meg.
    Programvaren er akkurat oppdatert så den er det ikke. Skjønner ikke hva som skal være problemet med oppsett. Kanskje jeg må prøve å reklamere på enheten?
    Hvor langt unna senderen står mottakeren?

Hvor mange andre duppeditter som er trådløse bruker du? Mus, tastatur, mobil, høytallere osv. Elle disse bruker samme 2.4 GHz bånd, og må krangle om plassen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke mye trådløse duppeditter. Kun DJ'en og 2 mobiltelefoner.
    Vet selvfølgelig ikke hva naboer har da. Bor i rekkehus. Mus,tastatur,nettverk osv er kablet.

Avstand mellom sender og mottaker er ca 3 meter med et gipstak imellom.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke mye trådløse duppeditter. Kun DJ'en og 2 mobiltelefoner.
    Vet selvfølgelig ikke hva naboer har da. Bor i rekkehus. Mus,tastatur,nettverk osv er kablet.

Avstand mellom sender og mottaker er ca 3 meter med et gipstak imellom.
    Det høres jo ikke ut til at det skulle være noe feil med omgivelsene hos deg nei. Hvis senderen er i etasjen over, så kan det jo hende at denne ikke liker å sende nedover, at den faktisk er rettningsbestemt på en måte.

Men det høres mest sannsynlig ut til at du har ett defekt produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har squeezeboxen stått og gått i vel 3 døgn, har ikke opplevd dropouts av noe slag alla det jeg har lest om kan skje med DJ, tilkobling via trådløst nett virker bunnsolid.

Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp da var Wireless DJ'en installert og tatt i bruk..

Sender da musikk fra min stasjonære pc med all musikk jeg har til steroen i stua.. utrolig lettvint!

Og samtidig er jo denne kontrollen en ganske så lekker sak da,, hehe.. :-D

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her med preferanser på lydkvaliteten på feks. lossless musikk? Ser veldig kjekke ut denne lille gadgeten men hadde vært gøy viss lydkvaliteten ble bra

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThePatriot
    Jepp da var Wireless DJ'en installert og tatt i bruk..

Sender da musikk fra min stasjonære pc med all musikk jeg har til steroen i stua.. utrolig lettvint!

Og samtidig er jo denne kontrollen en ganske så lekker sak da,, hehe.. :-D
    Velkommen i klubben

Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,, takk for det

Når jeg tok denne i bruk så tror jeg han scannet all musikk og la dette inn i DJ'en. Slik at nå er det litt rotete og lite oversiktlig. Må nok lage play-lists og sortere musikken etterhvert slik at det blir et oversiktlig system.

skal forøvrig også rydde opp på pc'en og evt bare legge inn de sangene jeg vil ha der..

Men moro med kule gadgets for gutta... :razz:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lag en mappestruktur med >artist> album< sanger>
    Så vil du få en god oversikt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hentet min i dag. Har ikke fått koplet opp enda.

Men første inntrykket er meget bra. Selve fjernkontrollen er noe lekreste jeg har sett. Den var mye tynnere enn jeg hadde trodd. Og selve designet er jo supert.

Og man får jo også brukt kvalitets kabler på den. Trodde mottakeren hadde fastmonterte RCA kabler, men det hadde den heldigvis ikke.

Det eneste minuset er vel at senderen har 2 enheter på kabelen. Hva er den sorte dongen for noe? Jeg trodde kun den i børstet stål var senderen. Det står i manualen at den sorte dongen er USB senderen, så hvorfor sitter da den sølv/sorte enheten på. Den ser faktisk ikke ut til å ha noen funksjon i det hele tatt, kun pult pynt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd å innstallere. Men jeg får ikke noe lyd i stua.

Når jeg innstallerte å satte jeg i senderen når jeg fikk beskjed om det, og fikk connected. Så satte jeg i batteriet og fikk connektet. Og så fikk jeg beskjed om å sette inn strømmen på mottakeren.

Denne lyste først rødt, og etter noen sekunder blått. Men jeg får ikke connected på skjermen. og ingen lyd i stua. Men jeg får lyd i PCen. Jeg prøvde som programmet sa å holde connect knappen inne i 15 sekunder, men det hjalp ikke. Leste også FAQ på Logitech.no, men det hjalp ikke.

Når jeg åpner settings på programmet, og sjekker under Room/Receivers så får jeg kun opp LocalPC: SB X-FI Audio. Som er mitt Creative X-FI lydkort i PCen. Der burte vel den mottakeren ha kommet opp?

Jeg lastet ned nyeste streampoint fra logitech først, og brukte aldri CDen som fulgte med. Skal jeg avinnstallere og starte med den i stedet kanskje?

Får heller prøve videre i morra i stedet. Gidder ikke nå.

NB jeg har på riktig kanal på forsterkeren i stua, testet med en iPod på samme inngang og fikk lyd.

EDIT: Det ser ut til at jeg mangler filen "USBAudio.SYS", så min Windows XP kjenner ikke igjen USB lydenheten. Den skal følge med Service Pack 2, som jeg har, men jeg har den kun som tillegg og ikke innstallasjons CD direkte sammen med XP. Noen som vet hvor jeg kan finne den?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tak i USBAudio.sys filen, og da fungerte alt som det skal.

Det eneste jeg ser som irriterer er at jeg ikke får låtene i riktig rekkefølge.

Jeg har lagt opp slik at jeg har artist mappe, album mappe. Så har jeg numerert sangene 01, 02 osv slik de er på platen. Men på fjernkontrollen så blir de hulter til bulter. På AC/DC sitt Live fra 1992, og på CD 1 så ligger sangene slik:

09, 08, 07, 12, 11, 10, 03, 02, 01, 06, 05, 04

Hva i huleste driver den med?

EDIT 2: Jeg ser at det kun er enkelte album som har dette problemet. Så jeg trodde det kanskje var programmet som hadde rippet dem som gjorde noe, men ett trippel album fra Dream Theater som er rippet rett etter hverandre, så har en av CDene dette problemet, mens en annen ikke har det.

EDIT: Jeg tror jeg skjønner hva de forskjellige donglene som sitter på USB ledningen er. Den grå i enden er senderen til mottakeren, mens den sorte rett ved USB kontakten er til fjernkontrollen.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    09, 08, 07, 12, 11, 10, 03, 02, 01, 06, 05, 04

Hva i huleste driver den med?
    Såvidt jeg husker bruker den MP3-taggene. Finn deg et brukbart program for å editere disse. De bedre programmene har funksjonalitet for å batch-oppdatere mange sanger på en gang. Eksempelvis kan du sette riktig låtrekkefølge basert på feks de 2 første tegnene i alle markerte filnavn (typisk da alle låtene i et album).

Jeg ryddet opp i samlingen min på denne måten, og det fungerte utmerket. Men neimen om jeg husker hva programmet het!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •