Videoprosessor vs. ny BenQ 8720

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videoprosessor vs. ny BenQ 8720

Er fristet av å gå til innkjøp av ny BenQ 8720 på grunn av billedbehandlingen på denne. Har i dag en 7-8 mnd. gammel BenQ 7700 som jeg vel i dag ikke får mer enn 7-8 k. for hvis jeg selger. Det å beholde denne og investere i en videoprosessor er derfor også et alternativ for meg. Noen som har peiling om billedbehandlingskvaliteten på 8720 vs. videoprosessorer til 15-20 k? Og, vil en slik videoprosessor også ha sin funksjon på en 1080p-projektor når disse kommer ned i en pris rundt 25-35?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har peiling om billedbehandlingskvaliteten på 8720 vs. videoprosessorer til 15-20 k? Og, vil en slik videoprosessor også ha sin funksjon på en 1080p-projektor når disse kommer ned i en pris rundt 25-35?

En videoprosessor er helt klart å foretrekke, og vil også kunne ha en funksjon når 1080P kommer ned til 25K +/-. Videoprosessorene som er integrert i rimeligere 1080P projektorer kommer vanligvis ikke opp på det samme nivået som en god dedikert en gjør.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videoprosessor opp mot 20K innbefatter jo også VantageHD, og da kan jeg si med en gang at den interne bildebehandlingen i 8720 kommer til kort. Det å ikke nå opp mot en av markedets beste videoprosessorer betyr absolutt ikke at bildebehandlingen er dårlig i 8720, og den holder nok mål for de aller fleste.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, jeg tolker det dithen at det nok vil være mer fornuftig å gå til innkjøp av f.eks. en VantageHD enn å bytte ut min BenQ 7700 med en BenQ 8720. Får begynne å lese meg opp på disse prosessorene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, jeg tolker det dithen at det nok vil være mer fornuftig å gå til innkjøp av f.eks. en VantageHD enn å bytte ut min BenQ 7700 med en BenQ 8720. Får begynne å lese meg opp på disse prosessorene.
    Både ja og nei. 8720 vil gi bedre bilde i form av bedre farger og dynamikk enn 7700, selv om den har en ekstern videoprosessor tilkoplet. Det som vil være bedre på 7700 er skaleringen og de-interlacingen. Dette vil merkes best med interlaced signaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, enkelt skal det ikke være. Jeg får vel ikke interlaced fra hverken min Pana s97 eller fra satelittmottaker, så jeg bør vel holde igjen litt. Det er bare det investeringsfoten ble trigget av prisfallet på BenQ 8720.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Både ja og nei. 8720 vil gi bedre bilde i form av bedre farger og dynamikk enn 7700, selv om den har en ekstern videoprosessor tilkoplet. Det som vil være bedre på 7700 er skaleringen og de-interlacingen. Dette vil merkes best med interlaced signaler.
    Ehh, det er vel høyst merkbart på alle typer signaler. Hvem kjører vel progressive signaler ut av en DVD-spiller når en har en skikkelig bildeprosessor til å gjøre jobben mye bedre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, det er vel høyst merkbart på alle typer signaler. Hvem kjører vel progressive signaler ut av en DVD-spiller når en har en skikkelig bildeprosessor til å gjøre jobben mye bedre.
    Joa, det er klart, men jeg mener fortsatt det vil være mest synlig på interlaced signaler. Men som du sier, en vil få et løft på alle typer signaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trigga litt for mye i investeringsfoten og jeg endte opp med å bestille en BenQ 8720. Så får jeg ta 1080p-projektor vs. en avprosessor ved neste korsvei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •