Pinnacle Soundbridge M1001 vs Squeezebox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pinnacle Soundbridge M1001 vs Squeezebox

Tenker på å anskaffe meg en mediastreamer for lyd (trådløs konnektivitet). Ser at mange er negative til d-link sine og jeg trenger i akkurat denne sammenhengen ikke å streame video. Noen som har erfaring med pinnacle soundbrigde eller squeezebox. Ser at de får en del ros i enkelte tester, mens andre er mer negative. Hvordan er det feks å navigere via det som ser ut til å være et forholdsvis lite display?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke Pinnacle sin løsning, men er en flittig bruker av en Squeezebox.

Navigasjonen er helt kurant; prinsippet ligner på det du finner på en iPod eller andre MP3-spillere. Høyre/venstre blar inn/ut av menystrukturen, mens opp/ned velger blant alternativer. Har du mye musikk liggende anbefaler jeg å installere en plugin som heter LazySearch. Den hever søkefunksjonen betraktelig.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt grønn på dette området...

Jeg har en stasjonær pc med nettverkskabel. Det er ikke flere ethernet porter på maskinen. Hvordan får jeg da koblet til en mediastreamer uten å måtte bruke en trådløs router?

Kommer for øvrig til å følge denne tråden fremover. En mediastreamer skal i hus, men litt usikker på hvilken. Begge disse alterativene virker meget bra, men det er forholdsvis stor prisforskjell på de....:?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det er det med pris...

...forskjellen som gjør at jeg er i tvil. Squeezebox har noe bedre spesifikasjoner på utganger osv. Kanskje den også har et noe bedre display? Det viktigste for meg er den trådløse biten. At den er stabil og ikke skaper for mye irritasjon. Pinnacle sin versjo er nå til salgs for 1220,- hos mpx.
    Mediaspiller skal i hus i løpet av høsten

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Har du mye musikk liggende anbefaler jeg å installere en plugin som heter LazySearch. Den hever søkefunksjonen betraktelig.
    Damn, LazySearch var sinnsykt bra! Den funker faktisk bra på treg hardware også.. tusen takk for tips

Edit; At SqueezeBox er bra, stabil, enkel å bruke osv er opplest og vedtatt av så mange at man nesten kan ta det for gitt at man selv kommer til å bli fornøyd.. om det er verdt prisforskjellen blir en liten sjanse man kanskje må ta - kjipt å kjøpe noe som koster minst, og så er det så dårlig at man ender opp med å ikke bruke det fremfor å legge i litt ekstra med en gang og få noe som er helt kongebra.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter på Logitech Wireless DJ. Den har 5-6 linjers display på fjerntrollen. Ut av bildene ser det også ut til at den har et scrollehjul ala iPod.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Jeg venter på Logitech Wireless DJ. Den har 5-6 linjers display på fjerntrollen. Ut av bildene ser det også ut til at den har et scrollehjul ala iPod.
    Ok. Vet du hva den vil ligge på i pris? (Edit) Fant ut av prisen... Ser den vil ligge på rundt 1500,-

Da er det bare noen brukererfaringer eller tester som skal til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen er den absolutt interessant. Litt av problemet dette at det alltid ligger noe bedre ...(og billigere)... rett rundt hjørnet

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om Logitechen kun har analog utgang, det er i så fall synd.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket nærmere på logitechen - det blir jo et helt annet prinsipp. Skjønner det slik at fjernkontrollen må ha rekkervidde til pcen samtidig som senderen må ha rekkevidde til anlegg. Hadde de derimot hatt den fjernkontrollen med samme funksjonalitet til feks pinnacle eller squeezeboxen så hadde det vært løp og kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

apples "Itv"..

...er vel kanskje det produktet jeg har ventet på. Venter nok til neste år og sjekker den før jeg kjøper. Synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan i hvert fall anbefale Squeezebox på det varmeste. Det nærmeste jeg har kommet en perfekt speller. Har den koblet til et forholdsvis greit anlegg, og er fila bra, låter det helt kanon.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox-en har digital utgang og spiller flac, det er viktige argumenter for meg. Logitech bruker tydeligvis proprietær trådløs overføring, ikke det trådløse datanettet, vet ikke om det blir bedre av det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •