DVDO® iScan™ VP50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVDO® iScan™ VP50

-Da har DVDO sluppet sin VP50, og er dermed med på notene når det gjelder deinterlacing av helt opp til 1080i; 'ordentelig' inverse telecine av 1080i med andre ord.

Deinterlacingen bygger på samme algoritmer som ABT102 kortet gjør for SD, men denne nye boksen deinterlacer altså også 1080i.
    Dette burde borge for høy kvalitet i deinterlacingen, da ABT102 allerede er oppe blant de beste på SD deinterlacing.

Les tråden på AVSforum her.

Se produktbeskrivelse på DVDO sine sider her.

I likhet med foregående modeller vil det også denne gang være et oppgraderingsprogram tilgjengelig for eiere av tidligere modeller.

VP50 vil dog koste $1000 mer enn VP30 gjør, så voldsomt billig blir det vel ikke uansett. Jeg kommer nok til å oppgradere, selv om jeg for tiden ikke har noen TV å se på... (se TV forumet).

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg kommer nok til å oppgradere.
    Tror jeg skal moderere meg litt der; Jeg tror nok jeg kommer til å vente til HDMI 1.3 blir implementert. Er litt kjedelig å bytte prosessor hvert "halvår".

HDMI 1.3 vil jo både innbære støtte for HD-lydformater, og også høyere bitrate og større fargepalett, og er dermed en ganske viktig oppgradering når det kommer. Så jeg kommer vel til å ta det litt med ro.

Har tenkt å muligens hoppe videre til en 1080P skjerm neste år, og dersom det da kommer HDMI 1.3 kompatible receivere og TVer, gjør jeg nok hoppet. Men da må også videoprosessoren ha HDMI 1.3 og i det minste kunne sende over de nye lydformatene.

Før dere spør hva man skal med en videoprosessor når både TV og kilde er 1080P (om kanskje et år), så er svaret at jeg nok vil se en del DVDer også da, som må deinterlaces og oppskaleres, og i tillegg vil jo TV kilder flest fortsatt være SD eller evt. "HD light". Og det vil vel også være en del 1080i materiale der ute. Den interne deinterlacingen i TVer vil nok ikke gjøre en så god jobb som f.eks. en VP50 vil kunne gjøre.

I tillegg kan man bruke en videoprosessor som lyd- og bildeHUB, og man har også en del avanserte muligheter til å kalibrere bildet for å få mest mulig ut av TVen man har kjøpt.

Om det er verdt $3000? Tja - det må vel være opp til den enkelte å vurdere.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne er dette en inrømmelse fra DVDO at VP30 ikke var ferdig utviklet...
    At de ikke har inkludert 2 HDMI utganger og en skikkelig backlit fjernkontroll er i mine øyne en liten skandale.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    I mine øyne er dette en inrømmelse fra DVDO at VP30 ikke var ferdig utviklet...
    At de ikke har inkludert 2 HDMI utganger og en skikkelig backlit fjernkontroll er i mine øyne en liten skandale.
    Hmm? VP30 har vel 4 HDMI innganger? Om fjernkontrollen på VP30 er backlit skal jeg ikke uttale meg om, det finner jeg ikke informasjon om.. Mulig du blander sammen med Vantagen, hvor det du nevner stemmer..

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det BURDE vel komme en gratis firmware oppgradering senere som gjør at den støtter HDMI 1.3 på en videoprosessor til 30 000 kr..

og venter til neste år med innkjøp jeg og. håper nye modellene til Denon støtter dette. (3807, 4307 etc)

PS3 støtter dette hvertfall...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    det BURDE vel komme en gratis firmware oppgradering senere som gjør at den støtter HDMI 1.3 på en videoprosessor til 30 000 kr.
    Det kommer helt sikkert ikke noen gratis oppgradering. Grunnen er at skiftet til HDMI 1.3 krever annen hardware. Det kan godt hende at de kan tilby oppgradering til en revidert versjon, men det kommer til å koste penger.

Jeg tror all forvirringen rundt HDMI og forskjellige versjonen gir en del tapt salg for alle enheter som tilbyr HDMI. Det virker som folk vegrer seg litt for å kjøpe slike ting i deg. Jeg gjør i hvert fall det. Vil gjerne ha v.1.3 ettersom dette kan en god del mer - jeg tenker da mest på overføring av de nye lydformatene.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm? VP30 har vel 4 HDMI innganger? Om fjernkontrollen på VP30 er backlit skal jeg ikke uttale meg om, det finner jeg ikke informasjon om.. Mulig du blander sammen med Vantagen, hvor det du nevner stemmer..
    Jeg skrev UTGANGER ikke innganger. Fjernkontrollen som følger med dvdo sine scalere er latterlig dårlig, dårlig rekkevidde og glokeys isteden for skikkelig backlight.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev UTGANGER ikke innganger. Fjernkontrollen som følger med dvdo sine scalere er latterlig dårlig, dårlig rekkevidde og glokeys isteden for skikkelig backlight.
    Ahh, ok, my bad. Men fortsatt, ingenting av dette er blitt endret på med 50'ern?

"I mine øyne er dette en inrømmelse fra DVDO at VP30 ikke var ferdig utviklet...
    At de ikke har inkludert 2 HDMI utganger og en skikkelig backlit fjernkontroll er i mine øyne en liten skandale."

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig til bekymring rundt HDMI 1.3 om dagen. Er dere alle lidenskaplige spillere?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Veldig til bekymring rundt HDMI 1.3 om dagen. Er dere alle lidenskaplige spillere?
    Det har vel mer om at folk ønsker å fremtidssikre seg så mye som mulig. HDMI har jo ikke akkurat hatt en problemfri barndom. Forvirringen rundt de forskjellige versjonene har også vært stor.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel mer om at folk ønsker å fremtidssikre seg så mye som mulig. HDMI har jo ikke akkurat hatt en problemfri barndom. Forvirringen rundt de forskjellige versjonene har også vært stor.
    ... og det er mye av bakgrunnen for min :arrow: HDMI-bekymringstråd :-)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    ... og det er mye av bakgrunnen for min :arrow: HDMI-bekymringstråd :-)
    Slang nettopp inn et laangt inlegg i den tråden

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at DVDO hopper over noe så viktig som støyreduksjon. Man kan selvsagt kjøpe en Mosquito (sjekket ut denne selv for noen dager siden - det er en til salgs nå på avs), men denne skal kobles før prosessoren, og dermed får man bare HDMI og komponent inn (ikke s-video eller RGB). Tror også man mister switching av lyd med denne i kjeden.

Uansett, innbytteordningen til DVDO er jo i særklasse, så VP50 er et interessant valg for de som allerede har en DVDO fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Vp50

Venter min VP50 inn om kort tid...vil poste bilder på min hjemmekino side--; )

PerS

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pers1
    Venter min VP50 inn om kort tid...vil poste bilder på min hjemmekino side--; )

PerS
    Æsj, jeg vil bytte ut min Vp30 jeg også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min VP50 idag....meget fornøyd. Ebdelig kan jeg ta frem gammle filmer som MI2 og nyte bedre kvalitet.
    lagt ut bilde på minhjemmekino

PerS

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ahh, full rapport pers, du har jo gromprojektoren å teste denne saken på også da! Får du testet med noe 1080i filmbasert materiale, f.eks. BluRayen din?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080i filmbasert er jo ikke så spennende med VW100 hengende i taket. Den fikser jo det helt greit selv. 1080i videobasert derimot, det er en utfordring.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Skjønner ikke at DVDO hopper over noe så viktig som støyreduksjon. Man kan selvsagt kjøpe en Mosquito (sjekket ut denne selv for noen dager siden - det er en til salgs nå på avs), men denne skal kobles før prosessoren, og dermed får man bare HDMI og komponent inn (ikke s-video eller RGB). Tror også man mister switching av lyd med denne i kjeden.
    .
    Hva er Mosquito ? (flytt gjerne dette til en egen tråd hvis det er OT)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva er Mosquito ? (flytt gjerne dette til en egen tråd hvis det er OT)
    Det er en egen boks som gjør støyreduksjon. Denne laget av Algolith som også produserer Dargonfly videoprosessor (HQV). Se Algolith

Beklager hvis dette sporer av tråden. Om noen har noen flere spørsmål knyttet til dette, så start en ny tråd.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •