DVDO® iScan™ VP50 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ahh, full rapport pers, du har jo gromprojektoren å teste denne saken på også da! Får du testet med noe 1080i filmbasert materiale, f.eks. BluRayen din?
    Hei Lygren og Gorm
    Installerte den også hos en kammerat igår med Barco CRT, han ble mildt sagt blåst vekk av resultatet.
    Der er alle kildene componet eller s-vhs gr. HDCP og HDMI til RGB problematikken.
    Teste sammy`n med kun det inkluderte "meget dårlige" komponent kabelen
    til Blu-ray spilleren...wooow.
    Knall bra kombo med Barco`n kjører der 1080P 60HZ ut fra VP50
    Selv med Bd-P1000 og gamle dvd`r ble resultatet noe av det beste jeg har sett. Bortsett fra min Ruby / VP50 kombinasjon.

Gorm kommer en tur til meg i neste uke, da blir det vel litt extra stress testing....eller hva Gorm.

For meg som har Ruby å egentlig gått lei av å se "dårlig" dvd kvalitet gr. dårlig encoding av fDVD ilmer. Hva det dette som skulle til for å blåse live i en meget stor sammling og lysten til å ta de frem igjen.

PerS

Newcomer trondkk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg er på jakt etter en video scaler som kan ta imot diverse "gamle" signaler som f.eks rgb og s-video og sende dem ut igjen - fortrinnsvis oppskalert og via HDMI til min Philips 42PF9830.
    Jeg ser jo at slike enheter finnes men jeg må innrømme at prisene på disse for min del ser ut til å være skremmende høye.
    Samtidig ser jeg at f.eks Onkyo kommer med en receiver til 7.000 som kan ta imot "alle" slags videosignaler og sende dem videre via HDMI. Jeg skjønner at det er et forhold mellom pris og kvalitet/ytelse her men jeg er villig til å kompromisse litt. Har en CAV A8M forsterker som jeg IKKE akter å bytte ut...

Altså: Finnes det en ren video-scaler som kan ta imot gamle signaler og sende dem ut igjen oppskalert og via HDMI - og som ikke koster alt for mange tusenlapper?

Beklager at jeg braser inn i en tråd på denne måten men håper allikevel at ekspertisen har noen råd og forslag å komme med!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny firmware tilgjengelig for VP50. Ny firmware gir ny funksjonalitet i PreP, og fikser noen bugs (spesiellt audio bugen som har "plaget" VP30 og 50).

Så da gjenstår det bare å se om PreP er så nyttig som det kan virke (fikser dårlig deinterlacing i signalet, og deinterlacer på nytt - kan brukes på apparater som kun vil gi ut progressivt signal men ikke har helt topp deinterlacer).

Link til forumpost.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne 'PreP' som du nevner må vel være for apparater som sender ut 576p og 480p over HDMI og som har mulighet via meny til å låse de-interlacing til fletting. Mange Sigma-baserte nettverksspillere (feks MB200) klarer ikke 576i ut over HDMI.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt:
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    (kan brukes på apparater som kun vil gi ut progressivt signal men ikke har helt topp deinterlacer).
    -Men funker også på 1080p60 og 1080p50, ifølge ABT.

Men rapportene går på at det allikevel gir best resultat å sende ut interlaced dersom man har mulighet for det. Men ikke alle apparater har det.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng var at teoretisk sett, så lenge avspilleren kan låses til fletting og ikke oppskalerer, vil PreP-funksjonaliteten gi identisk resultat - altså like bra som om du sendte interlacet.

Høres bra ut!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tidlig ute her, og har derfor ingen linker eller lignende, men ifølge det jeg har lest, demonstrerte ABT/DVDO støyreduksjon (mosquito NR etc.) på CES, og dette var visst noe som skulle legges til VP50 i en firmware oppdatering. Når dette skjer er uvisst. Dette er jo da også høyst uoffisiellt, alá "kjenner en som kjenner en som snakket med...", men det er allikevel forholdsvis sikkert. Med mindre de velger å først implementere dette i neste modell, men det var visst en fra DVDO som hadde sagt det ville bli tilgjengelig for VP50.

Ellers er det visst sånn at ABT muligens sliter for tida (igjen...)...

Håper i så fall at de holder såpass lenge at jeg rekker å oppgradere til deres neste modell før de pakker sammen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skjønt at VP50 er omtrent den eneste som har 1080p/24 ut. Fra f.eks HD-XA1 (1080i/60 ut); hvor stort blir det bildemessige løftet å sende 1080p/24 ut fra VP50 til Sony VW50 (som tar 1080p/24).

Og ett spørsmål til. Må man kjøre 576i ut fra SD DVD spilleren til VP50 for å få noe løft i bildet eller kan en sende 576p? Jeg leser jo at skaleringen til Pearl er ganske bra. Så dersom jeg sender 576p ut (eksempelvis fra en Oppo 981HD) og lar Pearl skalere til 1080 linjer, bli det noe bedre eller dårligere med en VP50?

Og er det noen formening om hvilken av DVDO VP50 eller Optoma HD3000 som gir bedre bildekvalitet (på HD DVD, SD DVD). Optoma selges jo nå ganske rimelig.

Jeg tenker spesielt bildemessig forbedring ift Sony VW50.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 24 bilder i sekunder får du i praksis det vi i europa har vært vant til med DVD, altså filmer som hakker like lite/mye som på kino. Nå som filmene er lagret som 1080p24 og ikke 576i50 har vi fått samme problem som USA alltid har hatt. Problemet er ikke såå stort etter min mening, men noen er mer sensitive enn andre.

VP50 for DVD og HD-DVD.....tja. Det er alltid kjekt med en switch, men spørs om den boksen gir noen forbedring bildemessig. En billig Oppo direkte til prosjektøren gir like godt resultat.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og ett spørsmål til. Må man kjøre 576i ut fra SD DVD spilleren til VP50 for å få noe løft i bildet eller kan en sende 576p? Jeg leser jo at skaleringen til Pearl er ganske bra. Så dersom jeg sender 576p ut (eksempelvis fra en Oppo 981HD) og lar Pearl skalere til 1080 linjer, bli det noe bedre eller dårligere med en VP50?
    Nå har ikke jeg VP50, men en VP30. Jeg vil si at 576i blir bedre enn 576p.
    Grunnen til jeg sier det er at i en DVD-spiller så er ofte de-interlacing m.m dårligere enn hva VP30/50 gjør.
    Men, min "lille" erfaring så langt med 576i og p er at 576i gir et bedre bilde gjennom Vp30 enn hva jeg får til med 576p. Det er mer de-interlacing "artifakts" på 576p.
    Det er også en av grunnene til at personlig så vil jeg ha en 480/576i output på HDMI.

Med "PreP" så kan en Vp50 re-interlace et p-signal og de-interlace det på nytt.

Og skal jeg gjette så vil jeg tro at et 576p signal til Pearl vil bli dårligere enn om f.eks VP50 sender 1080p ut.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    VP50 for DVD og HD-DVD.....tja. Det er alltid kjekt med en switch, men spørs om den boksen gir noen forbedring bildemessig. En billig Oppo direkte til prosjektøren gir like godt resultat.
    Vi må heller ikke glemme at VP30/50 brukt som switch vil kunne ha "kalibrerte" innganger fra hver kilde. Med kalibrert så tenker jeg på farger m.m, samt en også kan justere størrelse m.m.
    Det er iallefall deilig å slippe å justere PJ hver gang en har byttet kilde.
    For meg var det iallefall meget deilig...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beta firmware versjon 1.04 er nå tilgjengelig for VP50. Denne gjør visst nok at 1080p24 ut fungerer som det skal (fungerer i hvert fall på HD1). Hvis denne fungerer 100% så er det ganske unikt i dagens VP marked. Det er vel kun de aldrende Lumagen som kan dette. Denne funksjonen er nemlig ikke stabil på noen Gennum baserte prosessorer. Vantage tilbyr heller ikke dette per i dag. Flere tilbyr dog 1080p48 output.

Jeg mottar en VP50 om få dager. Denne skal brukes sammen med VPL-VW50 og PS3 i 2,35:1 oppsett. VP50 har flere ting som gjør at jeg favoriserer denne;

PreP er fin å ha da jeg bruker Pixel Magic MB200 til sone1 dvd-avspilling (denne har kun 480/576p).
    VP50 har meget fleksibel v- og h-stretch funksjoner for bruk i 2,35:1
    VP50 kan nå gi ut 1080p24 fra både interlaced og progressive kilder, inkludert 720p60. Dette er det ingen andre som kan.
    I kommende firmware kommer også utbedrede "game modes" som gjør at en får minimalt med delay i forhold til spilling (PS3, Xbox, etc).

Støyreduksjon hadde vært fint. Jeg håper det kommer, men går ikke å venter på det.

Det ser forøvrig ut til at ABT/DVDO har ryddet opp og igjen satser friskt (nye nettsider, aktiv deltagelse på AVS, god e-post respons). Håper jeg ikke blir skuffet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Lars :-D

Da er siste biten i 2.35:1 oppsettet klar..... (dvs når en viss båt ankommer gamlelandet)

DVDO er vel ganske gode på oppgradering, så da skulle vel fremtiden være litt sikret.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •