VantageHD - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77

Tråd: VantageHD

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    John P.: støyreduksjonskretsene i VantageHD klarer faktisk å gjøre ganske så mye med den type støy du nevner der, har sett Terminator II på Denons A1XV (som benytter samme støyreduksjon som Vantagen) og det er helt utrolig hvor mye støy som fjernes uten at detaljene samtidig går i dragsuget. Støyreduksjon er etter mitt syn et absolutt krav om en skal bruke 15-20k på en VP, så da får vi regne med at DVDO kommer opp med en løsning med det første.

Når det gjelder invertering av progressive filmsignaler ser jeg vanskelig for meg at videoprosessoren skal kunne rette på feil som fører til signaltap. Det er greit nok at visse feil som f.eks. unøyaktig og udetektert synlig linjefletting kan tas, men har en eksempelvis kjørt 1080i signalet progressivt uten inverce telecine i utgangspunktet er jo de fakto masse informasjon borte, og det klarer ikke denne VPen å gjenskape med mindre den kan gjøre vin av vann, og det er som kjent bare et fåtall av oss som klarer...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    John P.: støyreduksjonskretsene i VantageHD klarer faktisk å gjøre ganske så mye med den type støy du nevner der, har sett Terminator II på Denons A1XV (som benytter samme støyreduksjon som Vantagen) og det er helt utrolig hvor mye støy som fjernes uten at detaljene samtidig går i dragsuget.
    -Da jeg nevnte MI III og moiré, mente jeg den typen artefakter som kommer av dårlig/feil cadence detection - dersom du har sett test-sekvensen som vel er på enkelte kalibreringsdisker, med racerbilen som kjører forbi en tribune, ser man ofte moiré på tribunen der når prosessoren ikke 'locker' på signalet. Denne typen moiré er altså på MI III DVDen, men er i selve signalet.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det gjelder invertering av progressive filmsignaler ser jeg vanskelig for meg at videoprosessoren skal kunne rette på feil som fører til signaltap. Det er greit nok at visse feil som f.eks. unøyaktig og udetektert synlig linjefletting kan tas, men har en eksempelvis kjørt 1080i signalet progressivt uten inverce telecine i utgangspunktet er jo de fakto masse informasjon borte, og det klarer ikke denne VPen å gjenskape med mindre den kan gjøre vin av vann, og det er som kjent bare et fåtall av oss som klarer...
    Nei, dette er jeg jo enig i - det gjenstår jo å se hva den faktisk får til. Men når det gjelder dårlig deinterlacing av 1080i, ser jeg som du sier vanskelig for meg at det signalet kan reddes (få full oppløsning). Det er vel = umulig. Men sånn ellers kan PreP vise seg å være nyttig, da mange apparater nekter å sende ut interlaced.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange andre VantageHD-eiere har kommet til siden sist?

Fikk endelig somlet meg til å oppgradere til siste firmware i går - skifte mellom inputs er like treigt som tidligere....10-14 sekunder. Helt utrolig. Ellers er det to viktige ting jeg savner nå:
    1. En game-mode med low latency.
    2. 1080-24p input OG output.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tror ikke det har blitt så veldig mange flere av oss.. Men en ting må jeg bare ha fått sagt, den vifta som går og surrer i standby modus.. Den ingenøren som mente det var en god ide burde vært skutt!

Foruten det så er jeg egentlig veldig fornøyd med boksen min, den er utrolig lett å ha med å gjøre. Litt dill er det med HDMI, men med tanke på hvor bra bildet blir med component så er ikke det noen stor case..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avshop kjørte (kjører?) jo et tilbud på VantageHD sammen med Pearl, så tenkte kanskje det hadde blitt noen flere.

Enig angående vifta; en skikkelig designbommert. Jeg mistenker at Calibre i stor grad har brukt referanse-board'et til Silicon Optix, så det er kanskje de som har skylda.

Flytta xbox 360 ut i bakprojeksjonsrommet mitt i dag, så nå har jeg begynt å irritere meg over vifta også.

Ytelsesmessig så synes jeg at bildet ser overprosessert ut når jeg ser TV-sendinger. Ellers har jeg ikke stort å utsette på bildebehandlingen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få irritere meg litt mer over den Vantagen.. Det er forsåvidt helt greit at vifta står og går når den er på, da har jeg lyden på uansett så det plager meg ikke noe vesentlig.. *Men*.. At jeg skal være nødt til å kutte strømmen til boksen for å få den til å slutte å gå, akkurat det synes jeg er idiotisk..

Jeg skvatt skikkelig første gang jeg satte i stikk-kontakten, vifta starter jo for fullt og bråker noe infernalsk.. Heldigvis går jo denne lyden vekk etter 30 sekund (ca), men merkelig designvalg..

Joda.. AVShop hadde vel et salg, men tror ikke det var så veldig mange flere som bet på.. Prosessoren som sitter i Pearlen er uansett veldig bra, og jeg tror ikke jeg hadde kjøpt den hvis det ikke var for at jeg trengte den for å kunne bruke den anamorfiske linsen..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My VANTAGE HD has ARRIVED!!!!! - AVS Forum

tklev, Calibre kommer med 2 HDMI1.3 inputs (ekstramodul) tidligst sent mars (dvs til sommer'n ). Skjønner ikke helt hva vi skal med 1.3 inputs når ikke output'n er det. Noen ide?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    My VANTAGE HD has ARRIVED!!!!! - AVS Forum

tklev, Calibre kommer med 2 HDMI1.3 inputs (ekstramodul) tidligst sent mars (dvs til sommer'n ). Skjønner ikke helt hva vi skal med 1.3 inputs når ikke output'n er det. Noen ide?
    Hehe, det er jo litt kult da? Pluss at det kan faktisk gi bedre bilde.. Iallefall i teorien.. Når Vantagen får flere bits å jobbe med, så bli det jo tross alt enklere å kalkulere riktig før dem blir sendt ut igjen. Dette gjelder jo spesielt dersom en skal gjøre endringer av gamma e.l. internt i boksen. Dette avhenger jo selvsagt av at Vantage arbeider med høyere bit-oppløsning internt enn det den sender ut..

Men.. Har ikke lest tråden enda, så det er bare spekulasjonen fra min side.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    .. Når Vantagen får flere bits å jobbe med, så bli det jo tross alt enklere å kalkulere riktig før dem blir sendt ut igjen. Dette gjelder jo spesielt dersom en skal gjøre endringer av gamma e.l. internt i boksen. Dette avhenger jo selvsagt av at Vantage arbeider med høyere bit-oppløsning internt enn det den sender ut..
    Scaleren vil jo uansett ha en intern bitoppløsning, uavhengig av inngangsmodulen. Så HDMI signalet må uansett konverteres til denne, om det ikke matcher.

Eneste fordelen jeg kan se idag med HDMI 1.3 på bildesiden, er at en DVD/HD spiller som bruker høyere bitoppløsning enn kilden for mer nøyaktig prosessering, slipper å konvertere dette ned igjen til 4:2:0 før den overfører til scaleren. Vantage jobber sannsynligvis 4:4:4 internt, og det er da greit om du slipper dobbelkonvertering.

Verste tilfelle uten HDMI 1.3:
    DVD kilde (4:2:0) -> DVD dekoder internt (4:4:4) -> HDMI (4:2:0) -> Scaler (4:4:4) -> HDMI (4:2:0) -> Skjerm/PJ (4:4:4)

Best tilfalle med HDMI 1.3:
    DVD kilde (4:2:0) -> DVD dekoder internt (4:4:4) -> HDMI (4:4:4) -> Scaler (4:4:4) -> HDMI (4:4:4) -> Skjerm/PJ (4:4:4)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tklev,

dekoder du HD-lydsporet fra HD-DVD i spilleren og sender 7.1 LPCM gjennom HDMI via VantageHD? Craig @ Calibre sier dette skal gå finfint.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet det enda, siden jeg ikke har HDMI på Yamaha DSP-Z9.. Har en Yamaha RX-1700 på vei til meg, og den støtter PCM 7.1, så da skal jeg få testet det! (Håper virkelig det fungerer..)

For øyeblikket har jeg 3 HDMI utganger, og den nye Yamahen vil kun ha 2 HDMI innganger.. Planen blir da å koble PS3 direkte inn i Yamahaen, mens jeg lar HD-DVD og Denon 3910 gå via Vantagen.. Satser på at PS3 ikke har behov for Vantagen..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv en linje når du har testet!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har VantageHD'n fått noe ordentlig å tygge på her - Canal Digital sine HD-sendinger. Film- og videobaserte 1080i-sendinger om hverandre. Ofte med litt for mye støy slik at man får skrudd støyreduksjonen på full guffe (jaggu er den bra!). Og når boksen er såpass bugfri som den er begynner jeg endelig å føle at jeg satset på riktig hest!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt den erfaringen helt siden CII dukket opp her hjemme jeg. ;-)
    Og med den interne mediaspillerens harddisk full av snacks, som sendes via CII bildeprosessering, blir det heller aldri kjedelig.
    Den interne testbildegeneratoren gjør også kalibreringsarbeidet til en lek.

Fleip modus off: Det er godt VantageHD er kommet seg ut av "beta-modus". Den er jo noe bedre på de-interlacing av 1080i, og fremviste noe høyere bildeskarphet enn CII (med VW100 som fremviser), selv om marginene her er ørsmå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlignet dere støyreduksjon mellom de 2? Blir bare mer og mer imponert over denne - måten den fjerner støy og ikke detaljer på er svært imponerende.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyreduksjonen oppleves noenlunde likeverdig, med mindre denne er oppgradert siden jeg testet VantageHD sist.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tklev,

nå er min VantageHD vifteløs...enn så lenge ihvertfall. Jeg har montert en NorthQ 3850A kjøler (omtrent samme som Zalman VF-700), se tråden på avsforum.

Kjøleren blir temmelig varm, men klarer såvidt å holde fingrene på den. Ingen problemer etter et par timer med Discovery HD. Med de siste firmwarene har VantageHD fått overheat protection så håpet er at den skrur seg av hvis det blir for ille...

Deilig stille er det ihvertfall!

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •