VantageHD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77

Tråd: VantageHD

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hehe, snakker om crem de la crem, Ruby og PD Mthree 1080p med Crystalio II, VP3000 og Vantage, blir vel ikke stort bedre? Det var for øvrig beroligende å høre at Vantage taklet dette bedre enn tidligere antatt, ettersom prisen på CII nok for mange kan være litt avskrekkende... Har du fått testet strekke-modus på HD-materiale? Er klar over at denne funksjonen fungerer fint på SD, men hvis en setter opp en 2.35:1 anamorfisk linse til 25.000 er det jo også en fordel å kunne strekke HD...
    Som Gorm har jeg lært at man kan skifte synspunkt etter man har sett for seg selv. Å legge alt for mye tolkninger av ting som ligger ute på nettet kan være fatalt. Hadde lest og fått rapportert en del 'grums' om Vantagen før jeg så den selv. Det var da godt å få sett at den ga ett fantastisk bilde.ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Som Gorm har jeg lært at man kan skifte synspunkt etter man har sett for seg selv. Å legge alt for mye tolkninger av ting som ligger ute på nettet kan være fatalt. Hadde lest og fått rapportert en del 'grums' om Vantagen før jeg så den selv. Det var da godt å få sett at den ga ett fantastisk bilde.ops:
    Likevel har du gjort deg opp noen mening om hvilken av de som er best på Crt projectorer, Uten og tenke på pris, og med tanke på tilkoblingsmuligheter?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg hadde besøk av blant annet Per Johnny i dag, og det viste seg når vi testet CII, VantageHD og HD3000 at det videomaterialet (både SD og HD) som jeg har brukt som testmateriale på VantageHD har inneholdt mye feil som jeg har tolket som dårlig bildebehandling. Det var blant annet diverse sekvenser fra Beauty of Japan, som antakelig er konvertert slik at skikkelig de-interlacing er umulig.
    Det var godt å høre - det lille jeg hadde av videobasert HD-materiale så nemlig finfint ut. Ellers har jeg sett endel HD-filmer i det siste, og det ser også meget bra ut. Jeg får vente med superlativene til jeg får en 1080-prosjektør...

Lygren, for å strekke bilde vertikalt med HD så er man nødt til å resize bildet. En helt grei workaround inntil bug'n blir fikset.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, resize bildet? Hva mener du med det? Vil det være noe kvalitets-tap med å gjøre det på den måten du foreslår? Og hva slags bug er det som må fikses? Tenker jo da selvsagt på å bruke f.eks. Vantagen til å strekke 2.35 HD materiale til 16:9 panel i 720p.. (Sikkert det samme som du ønsker å gjøre også.. Har du fått testet noe av dette enda forresten?)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resize, div aspect ratio valg og overscan vil alle føre til at bildet strekkes eller forstørres. Jeg tror imidlertid ikke at skalering skjer mer enn 1 gang, og med mindre du kjører native 720p inn (i mitt og ditt tilfelle) så vil skalering måtte skje. Resize kan trygt brukes, men det er selvsagt litt mer tungvint enn å veksle mellom forskjellige AR. Bug'n gjør at AR står fast til 16:9 dersom kilde er 720p eller 1080i.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellige aspect ratio for HD er heller ikke støttet i seneste firmware (1.2.1)...grrr! Nå må de søren meg få ut fingeren. Ikke svarer Calibre på mail heller. Ut fra det jeg leser på avs virker det som denne 'Zax' er eneste programmerer, og han begynner å bli overarbeidet nå (ta dette med en klype salt ). Kanskje på tide å sende en mail til noen litt høyere oppe i Calibre og få de til å allokere noe mer ressurser til Vantage'n.

Input-switching har også blitt utrooolig treigt nå, vi snakker mellom 10 og 15 sekunder. Nær sagt eneste positive jeg har å si om siste firmware er at auto-deteksjon av framerate har blitt stabil.

Enda en alvorlig sak til på tampen (sukk). Jeg tør ikke si det 100%, men uansett hva jeg setter detail og sharpness til på SD får jeg edge enhancement artifakter. Gorm, har du mulighet til å sjekke dette på din ved anledning?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Johnny har test eksemplaret akkurat nå, så jeg har ikke fått sett på siste firmware. Jeg forsto det slik at testpatterns fortsatt ikke er tilgjengelig, og heller ikke fargekalibreringsbiten (kontrast og lysstyrke for RødGrønnBlå)?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden denne tråden ble oppdatert. Venter i spenning på min vantage i posten. Ble en bestilling uten å ha sett noen demo av den... Hadde vært fint om noen kunne poste noen nye erfaringer med den, firmware osv..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner en tråd på AVSforum.com som omhandler dette. Den ligger under "video processors" og heter "My VANTAGE HD has ARRIVED!!!!!"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite nytt om Vantage HD. Kommer det noen test eller omtale av denne snart?

Når det gjelder ren bildekvalitet, hvilken er best: Optoma HD3000, Vantage HD eller DVDO VP50?

Tenker spesielt opp mot Pearl. Er det noe å hente på bildekvalitet ved å kjøre HDDVD via en av disse eller er det mest å hente på SD DVD?

I såfall har jo Denon kommet med sin DVD-2930 med Realta.

Så dersom det kun er på DVD mann ser forbedringer, er det da like greit å kjøpe en Denon 2930?

Tenker kun bildekvalitet...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du se bare film? I så fall, siden du bare tenker bildekvalitet, kan jeg ikke anbefale et kjøpt av ekstern VP i det hele tatt. En billig Oppo 971 vil fungere utmerket til ditt formål.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Oy, da. Det var helt ukjent for meg. Hva skal jeg med en VP dersom den ikke forbedrer bildekvaliteten?

Skjønner jeg deg rett så er Oppo dvd-spilleren like bra på bilde som eks Denon 2930? Da jeg leste testen til Per Johnny av Optoma HD3000 så skrev han at bildet fikk et løft på DVD og HDDVD.

Am I missing something here?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Skal du se bare film? I så fall, siden du bare tenker bildekvalitet, kan jeg ikke anbefale et kjøpt av ekstern VP i det hele tatt. En billig Oppo 971 vil fungere utmerket til ditt formål.
    Du kan da ikke mene dette? Her fra avshops annonse av Pearl og Vantage HD:

Ettersom tilstrekkelig prosessering er helt avgjørende for ytelsen til din nye VW50 tilbyr vi også videoprosessoren VantageHD til spesialpris 16999 til alle kjøpere av VW50. VantageHD er en av de mest avanserte videoprosessorer markedet har å tilby, og tross svært oppegående prosessering i VW50 fra før av, tilbyr VantageHD et definitivt løft på bildesiden.

"Definitivt løft på bildesiden"...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Du kan da ikke mene dette? Her fra avshops annonse av Pearl og Vantage HD:
    Dersom du kun skal se på DVD filmer ifra 1 kilde, så er det ikke så veldig mye å hente på en scaler.. Dersom du derimot har flere kilder, og/eller litt sære behov (slik som 2.35 c/h setup) så vil en boks som Vantage ha sine helt klarte fordeler. Det er først dersom du skal bruke andre kilder enn DVD at det virkelig begynner å lønne seg (kvalitetsmessig) å kjøpe en videoprosessor.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    VWen har helt grei prosessering av vanlig video, men f.eks. støyreduksjon er jo i en helt egen klasse fra HQV-CPUen som står i Vantage (samme logaritme/type som står i Denons toppmodell som er referansen for mange). Til HD er det utvilsomt en fordel med en VPU, både til deinterlacing av 1080i, men også igjen til støyreduksjon, som da faktisk gjøres også på progressive HD-signaler på Vantagen (som er uvanlig, tror bare CII av øvrige VPUer støtter dette, er ganske sikker på at f.eks. DVDOs nye 50-modell heller ikke støtter det).

Uansett, en skikkelig test mellom Optoma HD3000, CII, VantageHD og DVDO 50 bør på trykk/publisert så snart det lar seg gjøre, f.eks. av Gorm, jeg tror det er veldig mange som lurer der... Problemet er vel at disse videoprosessorene ikke har vært helt ferdige firmwaremessig, men da får en heller bare ta produktet som det er og ev. informere om de oppdateringer som er skedulert.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og jeg lærer stadig noe nytt....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Skjønner jeg deg rett så er Oppo dvd-spilleren like bra på bilde som eks Denon 2930?
    det tviler jeg veldig på, selv om jeg aldri har sett 2930*. men at oppo kan gjøre en like bra jobb på vanlig dvd avspilling som en vp kan godt hende.

*basert på at folk på avsforum som skryter av å ha sett det meste av dvd spillere, sier 2930/3930 er de beste de har sett noensinne.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDO iScan VP50 er ikke helt "ferdig" enda, da det er et par ting som ikke er kommet ut av firmware oppdateringer.

F.eks. PreP, som er en ganske genial sak som gjør at du ikke trenger å få ut interlaced signal fra kilden for at VP50 skal kunne deinterlace signalet. Den tar rett og slett et allerede progressivt signal og re-interlacer det mens den fjerner eventuelle feil som er skjedd i den foregående deinterlacingen(!).

Men det er altså ikke kommet enda. Men skal komme iløpet av måneden, ifølge de som har greie på det (men ting har en tendens til å bli forsinket).

Så er det også rykter om at VP50 også skal få støyreduksjon via firmware, men det er kun rykter, og så vidt jeg vet ikke bekreftet av DVDO selv.

De kan legge til såpass heftige saker i ettertid fordi prosessorene sitter på FPGAer, og man kan da programmere chipene til nær sagt å gjøre hva det nå skulle være (så lenge de takler båndbredden/hastigheten som skal til, da).

En annen ting; som delvis nevnt allerede, vær obs på at enkelte filmer og andre kilder kan ha grums. F.eks. er det moire flere steder i Mission Impossible III, uten at man får gjort noe med det uansett hvor god prosessor man har, for det ligger altså i signalet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har kun hatt 2910 og aldri sett Oppo, så jeg har vel egentlig et veeeldig tynt grunnlag her, men jeg nekter rett og slett å tro at Oppo en gang er i nærheten av Denon 2910, og da etter mitt syn aldri i livet en 2930... Her er det mulig jeg tar feil, Oppoen har jo fått mye skryt, men jeg tror jeg med ganske stor grad av sikkerhet kan si at Denonen i alle tilfelle ikke er dårligere i det minste!

MEN, det var vel ikke det denne tråden omhandlet, vi får prøve å holde oss til tema!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •