VantageHD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 77

Tråd: VantageHD

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fått med meg at v1.2 var håpløs. Jeg installerte v1.1.4c i går for å gjøre meg kjent med oppgraderingsprosedyren.

Jeg har nada 1080i videobasert materiale, så det blir lite testing av det før tv-sendinger kommer i gang. I det hele tatt blir det dårlig med HD før jeg får meg en avspiller av noe slag.

Har du vurdert VantageHD for DVD & Hjemmekino, og hvis ja - har det kommet på trykk enda? Interessant å se om du har samme erfaringer som meg...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er under vurdering, men jeg har ikke lyst til å komme med noen konklusjon før softwarebiten er i mål. Det blir liksom litt som å ta en Ferrari av samlebåndet, og klage over at hjulene mangler. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Ferrari ville aldri sende en bil til kunden og si at du får kanskje hjulene om 6 mnd. ;-)

Produsentene av Realta-baserte scalere sliter svært, og de burde nok ventet til produktene var ferdige eller i det minste fungerte knirkefritt på de meste elementære ting ihvertfall. :?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som de fleste VP-produsentene slipper produktene sine for tidlig.

Gorm, hva er problemet med 1080i video? Er det cadence detection som feiler..? 50 eller 60Hz?

Ellers, siste nye av morsomhetene til VantageHD er at den tar et 1280x720 signal fra PC over DVI, *skalerer* det og sender det til prosjektør i 1280x720. Gudene vet hvorfor den føler for å skalere. Dette så lenge ut som et fokusproblem av noe slag, så både prosjektør og det anamorfiske adapteret var en stund mulige syndebukker

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Men Ferrari ville aldri sende en bil til kunden og si at du får kanskje hjulene om 6 mnd. ;-)

Produsentene av Realta-baserte scalere sliter svært, og de burde nok ventet til produktene var ferdige eller i det minste fungerte knirkefritt på de meste elementære ting ihvertfall. :?
    Nå har vel ikke akkurat Calibre lagt skjul på at dette er et produkt "under utvikling", så jeg skjønner egentlig ikke problemet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå har vel ikke akkurat Calibre lagt skjul på at dette er et produkt "under utvikling", så jeg skjønner egentlig ikke problemet?
    Så de selger ett produkt til kundene som er såkalt 'under development'?

Fremgår ikke akkurat slik på de stedene som averterer for det ihvertfall. Jeg fatter ikke at noen kjøper det under slike betingelser, man har ingen garanti for at det vil fungere 100%, og eventuelt hvor lang tid det tar. Ting kan snu seg veldig fort i denne bransjen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de selger ett produkt til kundene som er såkalt 'under development'?
    Er ikke dette også tilfellet med VP30 og Crystalio2 også ? Begge får jo nye firmware opgraderienger. Crystalio har jo enda ikke kommet med medieavspilleren hvis jeg forstår dette riktig.
    På meg virker det som alle videoprosessorer er i stadig utvikling. Spørsmålet blir jo da om Vantage ikke leverer det kunden trenger og som er anonsert når den selges. Høres jo i hvert fall ut som Tor Atle er fornøyd til tross for mangler.
    Bare et synspunkt fra min side, det tekniske har jeg hverken erfaring eller greie på, men er veldig interresert.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke elementære ting er det som ikke fungerer på Vantagen da?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt Crystal Magic MB200, så fra mandag skal endelig VantageHD bli foret med HD. Gorm, kommer du på noen titler med 1080i video? Jeg har en god del filmer liggende, men jeg kan ikke huske å ha noe video-basert.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Etter lansering ble det ganske fort klart at det trengtes mange oppdateringer til for at VantageHD skulle bli et helt ferdig produkt. Slik er jo situasjonen på alle videoprosessorer. Det blir aldri helt ferdige virker det som. Det arbeides hele tiden med nye og bedre løsninger, helt til modellen blir avløst av en nye.

Bare ta en titt innom videoprosessorer på AVS, eventuelt Pixel Magic sitt support forum. Der ser en fort at det er langt fra alt som fungerer på de fleste merker og modeller. Dette er bare slik en må regne med når en kjøper en videoprosessor - spesielt om en er med fra begynnelsen. Etter en del måneder så begynner ting å bedre seg betraktelig.

Blir spennende å høre hvordan MB200 fungerer sammen med Vantage. Jeg så for meg en slik kombinasjon, men har lagt det på is en liten stund.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Har nå bestilt Crystal Magic MB200, så fra mandag skal endelig VantageHD bli foret med HD. Gorm, kommer du på noen titler med 1080i video? Jeg har en god del filmer liggende, men jeg kan ikke huske å ha noe video-basert.
    Beauty of Japan er videobasert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er ikke dette også tilfellet med VP30 og Crystalio2 også ? Begge får jo nye firmware opgraderienger. Crystalio har jo enda ikke kommet med medieavspilleren hvis jeg forstår dette riktig.
    På meg virker det som alle videoprosessorer er i stadig utvikling. Spørsmålet blir jo da om Vantage ikke leverer det kunden trenger og som er anonsert når den selges. Høres jo i hvert fall ut som Tor Atle er fornøyd til tross for mangler.
    Bare et synspunkt fra min side, det tekniske har jeg hverken erfaring eller greie på, men er veldig interresert.
    Det er ikke spesielt kritikk mot Vantage, men generelt på prosessor-markedet, og det gjelder både Vantage og DragonFly som etter rapporter har slitt mer en f.eks. Crystalio II. Disse produktene er svært dyre, og jeg synes at de funksjonene den leveres med skal fungere knirkefritt. At det kommer oppgraderinger som forbedrer eksisterende funksjoner og eventuelt tillegger nye er jo bare bra.

Jeg skal ikke ta fra gleden fra de som har kjøpt disse og synes de er en utmerket investering. Jeg er bare selv litt skeptisk utifra det som er rapportert på ulike forum.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm,

du nevnte Beauty of Japan. Den har jeg ikke, men er ikke 'Space shuttle endeavour' og 'Uefa cl final 2005' begge 1080i video? Jeg regner med at de ikke har tatt med seg filmkamera opp i verdensrommet... Ser du noen feil med disse? Jeg synes Vantage klarte seg utmerket, men tar gjerne en titt til dersom du har noe å sette fingeren på.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen av de to du nevner, så det kan jeg dessverre ikke uttale meg om.
    Det er i panorerings-scener den sliter mest, både med horisontale og diagonale linjer.

Det kan jo være at det er en feil på enheten jeg har for test? Jeg tar gjerne en titt på din hvis det går an å "be seg selv". ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skulle tro at enten så virker de eller så gjør de det ikke.

Det rigges opp og ned og bort of frem her hele tiden, men uti neste måned en gang når skjermen er på plass er jeg klar for en kveld

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    ..'Uefa cl final 2005' ...
    Denne er helt fantastisk! Videoprosessor eller ikke.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde besøk av blant annet Per Johnny i dag, og det viste seg når vi testet CII, VantageHD og HD3000 at det videomaterialet (både SD og HD) som jeg har brukt som testmateriale på VantageHD har inneholdt mye feil som jeg har tolket som dårlig bildebehandling. Det var blant annet diverse sekvenser fra Beauty of Japan, som antakelig er konvertert slik at skikkelig de-interlacing er umulig. Samme er tilfeller ved en del av ekstramaterialet på extended utgaven av To Tårn.
    Når vi kikket på det videobaserte HD-materialet Per Johnny hadde med seg, var det enkelt å kontantere at VantageHD er en suveren VP. Skarpheten denne produserer er unik, og i en klasse for seg. Dette selv når det er svært mye bevegelse i bildet (panoreringer på detaljerte flater). I forhold til å kjøre signalet rett inn i VW100, så virker det som om den vertikale oppløsningen dobles når signalet går via VantageHD.

Jeg har altså gitt VantageHD "skylden for" noe som viste seg å være feil i kildematerialet, og det er nesten litt flaut. I stand corrected!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Gorm for seansen. Å kunne teste diverse 1080p vp'er på 2 1080p projectorer var gøy og meget oppklarende.

Alle 3 er veldig fine saker, og oppfører seg litt forskjellig, og sikkert litt forskjellig på ulike oppløsninger og til ulike projectorer også.

Huff, dvd er ikke særlig gøy når man har fått sett litt for mye HD i 1080p.

Det anbefales ikke hvis man ikke har tenkt å investere i en 1080p pj.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, snakker om crem de la crem, Ruby og PD Mthree 1080p med Crystalio II, VP3000 og Vantage, blir vel ikke stort bedre? Det var for øvrig beroligende å høre at Vantage taklet dette bedre enn tidligere antatt, ettersom prisen på CII nok for mange kan være litt avskrekkende... Har du fått testet strekke-modus på HD-materiale? Er klar over at denne funksjonen fungerer fint på SD, men hvis en setter opp en 2.35:1 anamorfisk linse til 25.000 er det jo også en fordel å kunne strekke HD...

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •